واکنش شهرداری به تخریب خانه احمد شاملو

واکنش شهرداری به تخریب خانه احمد شاملو


منبع: آسمونی

137

1398/5/5

23:17


یک مقام شهرداری به ادعای تخریب خانه شاملو پاسخ داد

واکنش شهرداری به تخریب خانه احمد شاملو - The municipality's response to the destruction of Ahmad Shamlou's house

واکنش شهرداری به تخریب خانه احمد شاملو – The municipality’s response to the destruction of Ahmad Shamlou’s house

به گزارش آسمونی : صبح امروز خبر تخریب خانه شاملو در فضای مجازی منتشر شد خبری با این مضمون که شهرداری مجوز تخریب برای خانه این شاعر معاصر را صادر کرده است و به هیچ کدام از نامه‌های سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ این بافت هم پاسخی نداده است بیشتر بخوانید. ادعایی که البته یک مقام شهرداری آن را رد می‌کند و تخریب خانه را از اساس غیر قانونی می‌داند.

محمدحسین پناهی، مدیرکل روابط عمومی منطقه 6 شهرتهران که اتفافا خانه شاملو در این منطقه قرار گرفته است در واکنش به این اتفاق به خبر فوری گفت: تاکنون جوازی نه برای تخریب و نه برای نوسازی این خانه صادر نشده است.

وی درباره مالکیت این خانه تاکید کرد: مالک این خانه در حال حاضر سازمان آب است. در سطح کلان پیشنهاداتی برای ثبت این خانه داده شده است، اما ثبت آن بر عهده شهرداری نیست و سازمان میراث فرهنگی باید وارد عمل شود.

پناهی با بیان اینکه شهرداری تهران در جهت حفظ بافت‌های تاریخی قدم بر می‌دارد، ادامه داد: شهرداری تلاش می‌کند تا بناها و خانه‌هایی که ارزش تاریخی دارند را حفظ کند، بنابراین تخریب این خانه اقدامی غیر قانونی خواهد بود.

مدیر روابط عمومی منطقه 6 شهرداری تهران در واکنش به این موضوع که شهرداری پاسخی به نامه سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ این بنا نداده است، گفت: آخرین نامه سازمان میراث فرهنگی با موضوعی دیگر در بهمن سال گذشته است و ما تاکنون نامه‌ای درباره این خانه دریافت نکردیم.

0/5 ( 0 نظر )


منبع : خبر فوری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو