چگونه از درد قاعدگی خلاص شویم؟

منبع: نی نی بان

131

1398/5/5

23:35


قاعدگی به تنهایی برای خانم‌ها آزار دهنده است. حال، تصور کنید دردهای ناحیه شکم هم به آن اضافه شود! این شرایط تقریبا برای بیشتر خانم‌ها آشنا است. در این مقاله قصد داریم با معرفی ۱۰ راهکار به شما در کاهش این دردها کمک کنیم:

بیشتر سبزیجات بخورید
هیچ گاه برای رعایت یک رژیم غذایی سالم دیر نیست. برای خانم‌هایی که از دردهای دوران قاعدگی رنج می‌برند، خوردن سبزیجات بیشتر و گوشت قرمز کمتر می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش درد آن‌ها داشته باشد.
سعی کنید غذاهای خود را با روغن‌های گیاهی بپزید و برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز به جای گوشت قرمز، از ماهی استفاده کنید.

از مصرف دارو برای کاهش این دردها نترسید!
بسیاری از خانم‌ها نسبت به مصرف مسکن برای کاهش این دردها نگران اند. به زبان دیگر آن‌ها ترجیح می‌دهند که این دردها را تحمل کنند اما حتی یک مسکن هم مصرف نکنند. در این شرایط سعی کنید با یک پزشک یا ماما صحبت کنید تا شما را نسبت به مسکن‌هایی که در این دوران می‌توانید مصرف کنید، راهنمایی کند.

چای گیاهی بنوشید
برخی از چای‌های گیاهی می‌توانند به کاهش دردهای شما در این دوران کمک کنند. برای مثال، کمی‌پوست خربزه را بجوشانید و سه بار در روز از آن بنوشید. همچنین توصیه می‌شود هفت روز قبل از شروع عادت ماهانه خود شروع به خوردن چای نعناع کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که اگر از داروهای دیگری مصرف می‌کنید، نوشیدن این چای‌ها می‌تواند برای شما خطرناک باشد. بنابراین، قبل از نوشیدن آن‌ها، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

قرص روغن ماهی و یا ویتامین B۱ استفاده کنید
اگر شما وقتی برای نوشیدن چای‌های گیاهی و یا علاقه ای به مصرف مسکن‌ها ندارید، قرص‌های روغن ماهی و یا ویتامین B۱ برای شما بهترین گزینه است. تحقیقات نشان داده است دختران نوجوانی که از یک و یا هر دوی این قرص‌ها استفاده می‌کنند، با گذر زمان درد دوره قاعدگی شان کاهش می‌یابد.

طب سوزنی
طب سوزنی به گردش خون بیشتر در بدن کمک می‌کند. درست به همین دلیل، می‌توان از این روش برای کاهش دردهای قاعدگی استفاده کرد. در واقع، اگر شما بتوانید کاری کنید که خون درون رحم تان راحت تر و بهتر تخلیه شود، دردهایتان نیز کمتر خواهد شد.

ماساژ
زمانی که خانم‌ها دچار این گونه دردها می‌شوند، حتی انجام کارهای روزانه نیز برای آن‌ها سخت است. چرا به جای این که این همه درد بکشید، یک بار ماساژ را امتحان نمی‌کنید؟ سعی کنید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید و زیر شکم خود را به آرامی‌ماساژ دهید. این کار در کاهش دردهای شما بسیار موثر است.

شکم خود را گرم نگه دارید
روی پهلو و شکم تان یک پتو بیاندازید و یک کیسه آب گرم زیر شکم خود قرار دهید تا تاثیر فوق العاده آن را در کاهش درد‌هایتان ببینید. بسیاری از محققان بر این باور اند که این روش به اندازه مصرف داروهای مسکن، موثر است.

استفاده از قرص‌های ضد بارداری
این قرص‌ها می‌توانند دردهای دوران قاعدگی را تسکین بخشند. البته مصرف این قرص‌ها در این دوران عوارض جانبی هم دارد که از آن‌ها می‌توان به کاهش میل جنسی و ایجاد لکه‌های پوستی اشاره کرد. بنابراین، حتما قبل از مصرف این قرص‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

منیزیم بیشتری دریافت کنید
بنابر تحقیقاتی که در مجله « زنان و زایمان » منتشر شد، خانم‌هایی که منیزیم بیشتری دریافت می‌کنند، کمتر از دردهای دوران قاعدگی رنج می‌برند. این ماده را می‌توانید در بسیاری مواد غذایی مانند بادام و اسفناج بیابید. بنابراین، برای کاهش دردهای خود در این دوران می‌توانید برای خود سالاد اسفناج درست کرده و یا از خوردن بادام لذت ببرید.

ورزش کنید
اندورفین‌ها انتقال دهنده‌های عصبی ای هستند که می‌توانند مانند مسکن برای شما عمل کرده و به بهبود خلق و خوی شما نیز کمک کنند. شاید برایتان عجیب باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم هر وقت دردهای دوران قاعدگی به سراغ شما آمد و حس کردید که نمی‌توانید تکان بخورید، ورزش کنید! مطمئن باشید که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو