چطور بعد از زایمان وزن کم کنیم؟

منبع: نی نی بان

111

1398/5/5

23:36


برای این که اندام خود را به حالت قبل از زایمان برگردانید راهکارهایی وجود دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این اندام ۹ ماه با شما بوده است. بنابراین، برای متناسب شدن اندام تان می‌بایست صبور باشید. و اما راهکارهای موثر:

به نوزاد خود شیر بدهید
برای تناسب اندام این که شما یک رژیم با میزان کالری دقیق داشته باشید بسیار مهم است. اما نباید زمانی که در دوره شیردهی هستید میزان زیادی کالری از رژیم غذایی خود بکاهید. خبر خوب این که شیر دادن به فرزندتان می‌تواند در کاهش وزن شما اثرات مثبت بسیاری داشته باشد. بدن شما برای تولید شیر حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری می‌سوزاند. بنابراین، با شیر دادن علاوه بر تامین مواد مغذی بدن فرزندتان، لاغر نیز خواهید شد!

خواب‌های کوتاه داشته باشد
شاید به دلیل برنامه نامنظم خواب و خوراک کودک تان، برنامه خواب شما نیز به هم ریخته باشد. کمبود خواب می‌تواند تلاش‌های شما را برای کاهش وزن بی اثر کند. علاوه بر این، با کمبود خواب ممکن است نتوانید خودتان را کنترل کنید و برای خوردن خوراکی‌های پرکالری وسوسه شوید. همچنین خستگی ناشی از کمبود خواب نیز می‌تواند باعث شود که شما احساس گرسنگی کنید. لپتین هورمونی است که پیام سیری را به مغز منتقل می‌کند. حال اگر شما خواب کافی نداشته باشید، میزان ترشح این هورمون نیز کاهش می‌یابد. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که در بعضی مواقع گرسنگی را با خستگی اشتباه بگیرید. بنابراین، سعی کنید در طول روز با نوزادتان کمی‌چرت بزنید تا انرژی کافی داشته باشید.

رژیم سنگین نگیرید
گرفتن رژیم‌های سنگین همواره برای کاهش وزن راهکاری موقتی و البته خطرناک بوده است. این رژیم‌ها مخصوصا برای زنان شیرده بسیار مضر است. پس نیاز نیست زیاد بر روی تردمیل بدوید یا سعی کنید که ساعت‌ها خود را گرسنه نگه دارید! فراموش نکنید که بدن شما در دوران بارداری برای این که به فرد دیگری زندگی ببخشید به سختی کار کرده است. اگر شما بتوانید از رژیم عادی و سالم پیش از بارداری خود استفاده کنید و بدن خود را تقویت و تغذیه کنید، به راحتی می‌توانید به اندام قبل از زایمان برگردید.

یک دوست پیدا کنید
یافتن یک دوست جدید که به تازگی فرزندی به دنیا آورده است نیز می‌تواند موثر باشد. این افراد به دلیل این که در بدن شان تغییرات مشابهی ایجاد شده است، می‌توانند کاملا شما را درک کنند. اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که هر دو به هم اعتماد داشته و اخلاق‌های مشابهی داشته باشید، انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد. می‌توانید با هم رژیم سالمی‌را دنبال کرده و حتی همراه نوزادان تان به پیاده روی بروید. به این ترتیب، هم از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنید و هم زودتر شاهد کاهش وزن تان خواهید بود.

خودتان را از دوربین و مهمانی‌ها دور نکنید
با این که این موضوع نمی‌تواند باعث کاهش وزن شما شود، اما می‌تواند به شما کمک کند که اعتماد به نفس قبل از زایمان خود را به دست بیاورید. باید به خودتان یادآوری کنید که بدن تان خوب است و نیازی نیست با نظر و دید مردم زندگی کنید. بسیاری از افراد نظرات گوناگونی نسبت به میزان اضافه وزن و رژیم شما خواهند داشت که مسلما شما نمی‌توانید همه آن‌ها را عملی کنید. بنابراین، نسبت به آن‌ها بی تفاوت بوده و تنها بر روی حس خوب خود و نوزادتان تمرکز کنید.
در انتها باید بدانید که بدن شما دقیقا مثل قبل نخواهد شد و این موضوعی کاملا عادی است. بدن شما به یک انسان دیگر زندگی داده است. این چیز کمی‌نیست. در واقع فوق العاده زیبا است. علاوه بر این، شما در حال حاضر یک مادر هستید و نباید فراموش کنید که تمام دنیای کودک تان شما اید. او شما را دوست دارد و به تنها چیزی که فکر نمی‌کند، اندام شما است! با تمرکز بر روی این مسائل، رعایت یک رژیم سالم و ورزش قطعا به اندام ایده آل خود خواهید رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو