جنگلی بازمانده از عصر ژوراسیک + تصاویر

جنگلی بازمانده از عصر ژوراسیک + تصاویر


منبع: همگردی

297

1398/5/6

08:55


بخش هایی از زمینی که ما بر آن زندگی می کنیم، از قرن های دور نشان دارند، اما انسان ها آگاهانه یا ناآگاهانه در جریان توسعه شهرهایشان به این آثار کهن آسیب می زنند و یا آن را از بین می برند. جنگل های هیرکانی ایران طبق گفته کارشناسان قدمتی 40 میلیون ساله دارند. بخشی از این جنگل ها در آخرین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در فهرست میراث طبیعی جهان به ثبت رسید، اما بخش عمده ای از این جنگل ها در حال تخریب است. بخشی از این جنگل ها در محدوده شمال غرب کشور و استان گلستان قرار گرفته و به عنوان تفرجگاهی برای گردشگران داخلی شناخته شده است. پارک جنگلی ناهارخوران بخشی از جنگل های هیرکانی ایران است که در حافظه اش دوران ژوراسیک را به یاد دارد. در این پارک بهتر است کنجکاوی بیشتری برای تماشای برگ درختان، گونه های جانوری و حشراتی که در مسیر می بینید و حتی پرندگانی که صدایشان موسیقی جنگل است، داشته باشید. مطمئن باشید که این جنگل قصه های زیادی برای گفتن دارد از قرن هایی که آدم ها و موجودات مختلف زیر سایه درختانش قدم زده اند.

ناهارخوران در 4 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد و تجربه سالیان طولانیش در میزبانی گردشگران باعث شده تا امروز از امکانات مناسبی برای پذیرایی از میهمانش برخوردار باشد. امکاناتی که بعضی از آن ها باعث تخریب این جنگل باستانی شده و منظر آن را مخدوش کرده، اما با اغماض با آن برخورد می شود.

کوهنوردی، جنگل نوردی، تجربه شنیدن صدای سکوت جنگلی باستانی، و غرق شدن در سبزی بی نهایت درختان سر به فلک کشیده هیرکانی تنها بخشی از تجاربی است که می توانید در ناهارخوران داشته باشید. در کنار این جذابیت ها می توانید بازدید از یکی از زیباترین روستاهای استان گلستان را هم در سفر به ناهارخوران در برنامه بگنجانید. سفر به روستای زیارت در همسایگی جنگل ناهارخوران با مردمانی خونگرم و میهمان دوست می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برایتان رقم بزند.

جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران گرگان 2

جنگل ناهارخوران گرگان 3

جنگل ناهارخوران گرگان 4

جنگل ناهارخوران گرگان 5

جنگل ناهارخوران گرگان 6

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو