اصل مهم لباس پوشیدن در تابستان

اصل مهم لباس پوشیدن در تابستان


منبع: نمناک

180

1398/5/6

10:41


لباس پوشیدن در تابستان باید مطابق با هوا باشد هرچه لباس های تیره تری بپوشید بیشتر گرمتان می شوید در عوض لباس های روشن بخش زیادی از نور خورشید را به اطراف منعکس می کنند.

اصل مهم لباس پوشیدن در تابستان

در تابستان چگونه لباس بپوشیم؟

تابستان فصل گرمی است که همیشه برای همه ما پوشش خنک مطرح بوده است . در انتخاب لباس در تابستان همیشه نباید زیبایی و طرح آن را در نظر بگیرید بلکه لباس شما در تابستان باید نقش یک خنک کننده همراه و همیشگی را برای تان بازی کند و شما را از گرمای تابستان برهاند.

بنابراین در تابستان باید در انتخاب لباس دقت کنید و لباس های تهیه شده از الیاف طبیعی را انتخاب کنید . در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با ویژگی های منحصر به فرد این لباس های تابستانه آشنا خواهیم کرد. 

لباس پوشیدن در تابستان چگونه باید باشد؟

زبان بدن ما را می شناسند!

در گرمای تابستان باید بدانید که چگونه لباس بپوشید تا بتوانید خنک شوید. در گرمای تابستان لباس هایی که الیاف پلی استرو نایلونی دارند را نپوشید و بهتر است به جای این لباس ها لباس هایی با الیاف طبیعی که بسیار سبک و خنک هستند ، استفاده کنید چرا که این لباس های ساده با بیولوژی بدن ما آشنا هستند یا زبان بدن ما را می شناسند! 

هرچه گرم تر خنک تر!

خاصیت موئینگی اولین واژه مشترک بین بدن ما و الیاف طبیعی است که اجازه می دهد لباس مانند یک خنک کننده عمل کند.

خاصیت موئینگی سبب می شود که الیاف گیاهی از پنبه گرفته تا کتان و کنف ، عرق و رطوبت های سطحی بدن را به خودشان جذب نمایند و در طول الیاف یا همان لباس پخش کنند. بر اثر تبخیر این رطوبت فضای بین بدن و لباس خنک باقی می ماند بنابراین هرچه بیشتر گرم تان شود خنک تر می مانید.

پارچه خنک برای تابستان

لباس خنک پوشیدن در گرمای تابستان

خنک ماندن در تابستان با لباس خنک پوشیدن

خوشبو می مانید

خاصیت موئینگی سبب می شود ، بدن بوی نامطبوع به خود نگیرد. بر اثر جمع شدن رطوبت و عرق روی پوست بوی نامطبوع ایجاد می شود اما چنانچه دنیای مد نمناک اشاره کرده است هنگامی که رطوبت به وسیله الیاف طبیعی لباس شما جمع و تبخیر شود ، بوی نامطبوعی باقی نمی ماند! 

کولرهای همراه!

به لباس هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند ، می توانید لقب کولر آبی همراه را بدهید زیرا درست مشابه مکانیسم کولر آبی در بدن شما رخ می دهد. در کولرهای آبی ، آب پخش شده روی پوشال ها حرارت درون محفظه فلزی کولر را به خودش جذب می کند و به دنبال جذب این حرارت تبخیر می شودو همین سبب می شود تا دمای درون کولر پایین تر از محیط باشد.

رنگ نمی بازند!

لباس هایی با الیاف طبیعی مانند مانتوها یا بلوزهای مردانه ، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند که شما می توانید از بین این لباس ها بر اساس سلیقه تان لباس های ابریشم بافی، شعربافی، نخی، کتان یا حتی پنبه ای را انتخاب نمایید و هر رنگی را که می پسندید انتخاب کنید زیرا رنگ های طبیعی از تنوع رنگ های صنعتی چیزی کم ندارند.

این رنگ ها هیچ آلودگی برای آب، خاک و هوا ایجاد نمی کنند و در برابر خورشید پردوام و ماندگار هستند و در صورت ایستادن جلوی آفتاب نگران تغییر رنگ لباس تان نباشید، این لباس ها علاوه بر ویژگی هایی که دارند بسیار خنک هستند .

خنک، سبک و مقرون به صرفه!

در روزهای گرم و پرمشغله تابستان لباس هایی را انتخاب نمایید که سبک و خنک باشند . این لباس ها به غیر از اینکه سبک و خنک هستند بسیار مقرون به صرفه و راحتند . انتخاب شما برای روزهای گرم تابستان می تواند یک مانتو نخی، شلواری گشاد از همان جنس، یک شال ظریف نخی، کیف پارچه ای و یک کفش نمدی باشد.

هوای آقایان را هم دارند!

طراحان لباس ، برای آقایان نیز لباس هایی از جنس الیاف طبیعی طراحی کرده اند و آقایان می توانند در میان این نوع لباس ها انتخاب هایی داشته باشند که با روحیات شان سازگار است .

لباس مردانه خنک

اصول و قوانین لباس پوشیدن در تابستان

پوشاک مناسب برای خانم ها در تابستان

مانتوی تابستانه:

در فصل تابستان یک مانتوی تابستانه به رنگ روشن مانند کرم ، سفید و....را انتخاب کنید و فراموش نکنید که بدن شما گرمایی کمتر ازدرجه حرارت هوای محیط تولید می کند. پس پوشیدن لباس ها و مانتوهای روشن این گرما را به بیرون بدن منتقل می کند.

مانتوهایی از پارچه های نازک و بدون چین و لایه را انتخاب کنید . جنس مانتو شما نباید از الیاف مصنوعی (پلاستیکی) باشد و بهتر است از الیاف نخی، پنبه ای و کتانی تهیه شده باشد.

کفش های تابستانه:

دراین فصل کفش های عروسکی روباز که از جنس پارچه ای است انتخاب کنید زیرا ، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می کند. صندل روباز نیز انتخاب مناسبی برای تابستان است.

پیراهن های نخی:

در فصل تابستان، در منزل پیراهن نخی گشاد با نقش گل ها و یا طرح های هندسی رنگارنگ بپوشید تا خنک شوید . بهتر است رنگ پیراهنتان رنگ های زردیا صورتی یا نارنجی یا فسفری باشد و یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب تر است.

شال ها و روسری های فصل گرم:

در این فصل به سراغ شال ها و روسری های نخی با رنگ های روشن و شاد بروید.

روسری خنک

لباس پوشیدن در تابستان برای خانم ها

پوشاک مناسب برای آقایان در تابستان

شلوار جین تعطیل:

در فصل تابستان ، پیراهن و شلوارهای تنگ و چسبان مانند شلوار جین نپوشید زیرا حسابی گرم تان شده و عرق سوز می شوید. شلوارهای گشادتر و با پارچه های خنک که هوا بتواند در آنها جریان یابد مناسب این فصل است.

نخی و لنین پارچه فصل گرما:

بلوزها، پیراهن ها و شلوارهای نخی، بهترین انتخاب برای این فصل خواهند بود زیرا در لباس های نخی احساس خنکی می کنید و پوست تان هم در اثر گرما و عرق به خارش و التهاب نمی افتد.

کلاه و عینک آفتابی:

اگر دایم زیر آفتاب هستید، یک کلاه حصیری لبه دار بخرید زیرا لبه آن از صورت شما در مقابل تابش آفتاب محافظت می کند و با عبور هوا از شیارهای بین بافت های حصیری، خنک خواهید شد. عینک آفتابی هم فراموش نکنید.

لباس پوشیدن تابستان

قواعد لباس پوشیدن در تابستان برای آقایان

لباس پوشیدن در تابستان چگونه باید باشد؟

لباس منزل :

پیژامه نخی با رنگ روشن بهترین پوشش برای آقایان در فصل گرما در منزل است. پیراهن های نخی رکابی و آستین کوتاه، لباس های تابستانه مناسبی برای آقایان در منزل است.

صندل های مردانه:

در فصل تابستان باید کفش هایی را بپوشید که دارای منافذی برای عبور هوا و خنک شدن پاها باشند زیرا در این فصل پا زیادتر از فصول دیگر عرق می کند. اگر به صندل عادت ندارید، برای تابستان کفشی پارچه ای بخرید.

سفید به جای سیاه:

در این فصل تا می توانید رنگ های روشن بپوشید زیرا رنگ های روشن بخش زیادی از نور خورشید را به اطراف منعکس می کنند. 

 

در روزهای گرم تابستان چگونه لباس بپوشیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو