آرایش روزانه با دوام + نکات کاربردی

آرایش روزانه با دوام + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

185

1398/5/6

14:06


برای اینکه آرایش روزانه بادوام و ماندگاری داشته باشید لازم هست به چند نکته مهم در رابطه با آماده سازی پوست و آرایش صورت توجه کنید. این نکات رو در زیبامون بخوانید.

آرایش روزانه با دوام + نکات کاربردی

آرایش کردن نه تنها یکی از کارهای مورد علاقه تمام خانم هاست بلکه یک هنر هست که اگه بتونید نکات و ترفندهای آرایشی رو به خوبی یاد بگیرید میتونید آرایش روزانه خیلی خوب و حرفه ای داشته باشید. برای افزایش ماندگاری آرایش و داشتن یک آرایش روزانه بادوام نکات و ترفندهای زیادی وجود داره که در این بخش از زیبامون دات کام به تعدادی از این نکات اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید و این نکات کاربردی رو یاد بگیرید.

 

آماده کرده پوست برای آرایش روزانه

یکی از مهم ترین کارهایی که برای شروع آرایش صورت باید انجام بدید این هست که اول پوستتون رو آماده کنید. مراحل آماده سازی پوست شامل لایه برداری، استفاده از تونر و مرطوب کردن پوست هست.

 

آماده کردن پوست

 

لایه برداری از پوست

چربی، باکتری، آلودگی ها و سلول های مرده روی پوست نه تنها پوست رو کدر نشون میدن بلکه باعث میشن تا آرایش خیلی خوب روی پوست نشینه و همچنین ماندگاری کمی هم داشته باشه. پس لازمه هفته ای دوبار از پوست صورت لایه برداری کنید تا پوستی شاداب، سالم و تمیز برای آرایش کردن داشته باشید.

 

استفاده از تونر پوست

استفاده از تونر بعد از لایه برداری از پوست کمک میکنه تا سطح PH پوست متعادل بشه و ظاهر صاف و روشن تری برای پوست ایجاد میکنه. 

 

مرطوب کردن پوست

بهتره قبل از شروع آرایش از یک مرطوب کننده مناسب که با پوستتون تناسب داره استفاده کنید تا در طول روز پوستی نرم و شاداب داشته باشید. 

 

استفاده از پرایمر برای صورت و چشم ها

پرایمر یکی از اصلی ترین و ضروری ترین محصولات آرایشی هست که کمک میکنه تا آرایش روزانه بادوام و ماندگاری داشته باشید. پس لازمه قبل از شروع آرایش مقداری پرایمر مناسب پوست صورت رو به تمام قسمت های پوست بزنید و بر روی پلک ها هم از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.

بهتره از پرایمری استفاده کنید که مبتنی بر آب و بدون روغن باشه تا ماندگاری و دوام آرایشتون بیشتر بشه. پرایمر نه تنها مانnگاری آرایش رو زیاد میکنه بلکه باعث میشه پوستتون صاف و یکدست بشه و آرایش زیباتری هم خواهید داشت.

پرایمر چیست، مزایای استفاده آن در آرایش صورت + برندهای زیر ساز

 

استفاده از کرم پودر بدون روغن 

کرم پودرهایی که بر پایه روغن هستند، خیلی زود از روی پوست پاک میشن پس بهتره کرم پودری رو انتخاب کنید که بدون روغن (oil-free) باشه. اگر پوست خشک دارید لازمه قبل از کرم پودر زدن به طور کامل پوستتون رو با یک مرطوب کننده مناسب، مرطوب کنید تا خشکی پوست برطرف بشه. استفاده از کرم پودرهایی که ماندگاری خیلی زیادی دارند هم تاثیر خوبی در افزایش دوام آرایش روزانه داره.

چگونه کرم پودر بزنیم که ظاهر طبیعی و بدون ماسیدگی داشته باشد؟

 

آرایش کردن

 

استفاده از پودرهای آرایشی همرنگ با کرم پودر

کرم پودرهای مایع معمولا ماندگاری کمی روی پوست دارند و خیلی سریع از روی پوست پاک میشن پس لازمه با استفاده از یک پودر آرایشی مناسب که از نظر رنگ با کرم پودر متناسب هست استفاده کنید و ماندگاری کرم پودر رو افزایش بدید.

معرفی بهترین پودرهای آرایشی

 

آرایش سبک داشته باشید

اگر تمایل دارید آرایشتون در طول روز باقی بمونه و تغییر زیادی نکنه لازم هست که آرایش سبک و ملایمی داشته باشید. هرچه مواد آرایشی که روی پوست استفاده میکنید سنگین تر باشه، امکان خراب شدن و پاک شدن آرایش هم بیشتر خواهد بود. پس بهتره برای آرایش روزانه زیاده روی نکنید و آرایش سبک و ملایمی رو انتخاب کنید.

 

استفاده از ریمل و خط چشم ضد آب

برای افزایش دوام و ماندگاری آرایش باید به سراغ ریمل و خط چشم ضد آب بروید. با این کار خیالتان از بابت پاک شدن و ریختن آرایش چشم راحت خواهد بود و هم اینکه این مدل از لوازم آرایشی معمولا ماندگاری خیلی زیادی هم دارند.

بهترین ریمل های ضد آب برای تابستان 98

 

ترکیب کردن پرایمر با رژلب مات برای ایجاد رژگونه بادوام

معمولا رژگونه های پودری خیلی زود از روی پوست پاک میشن اما با استفاده از این ترفند میتونید یک رژگونه کرمی درست کنید و ماندگاری رژگونه روی پوست رو هم افزایش بدید. برای اینکار باید مقدار مساوی از پرایمر و رژلب مات که رنگ طبیعی داره رو با همدیگه ترکیب کنید و به عنوان رژگونه استفاده کنید.

 

لوازم آرایش

 

رژلب زدن با روش درست

برای اینکه ماندگاری رژلب رو افزایش بدید به این شکل رژلب بزنید. ابتدا یک لایه از رژلب رو بر روی لب ها بزنید و بعد مقداری پودر فیکس بی رنگ رو با استفاده از براش روی لب ها قرار بدید و سپس یک لایه دیگر رژلب بزنید و باز دوباره روی لب مقداری پودر فیکس قرار بدید. با استفاده از این روش رژلب تا پایان روز ماندگاری خواهد داشت.

ماندگاری بیشتر رژلب بر روی لب‌

 

استفاده از پودرهای شفاف یا پودر فیکس

این پودرها نه تنها روغن اضافه روی پوست رو جذب میکنند بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در افزایش ماندگاری آرایش روزانه خواهند داشت. بعد از تموم شدن تمام مراحل آرایش روزانه باید به تمام قسمت های پوست مقداری پودر فیکس بزنید و از این طریق آرایش روزانه بادوامی داشته باشید.

معرفی پودر تثبیت کننده آرایش از برندهای مختلف

 

استفاده از اسپری فیکس کننده آرایش

اسپری تثبیت کننده آرایش نه تنها ظاهر آرایش و پوستتون رو شاداب و تازه نشون میده بلکه تاثیر خیلی زیادی در افزایش ماندگاری آرایش هم داره و کمک میکنه تا آرایشتون در تمام طول روز بدون تغییر روی پوست باقی بمونه. پس استفاده از این اسپری رو در انتهای کار فراموش نکنید!

اسپری فیکس کننده آرایش، منتخب 2019 + عکس

 

آرایش روزان

 

مطالب پیشنهادی:

ماندگاری بیشتر آرایش صورت با روش های ساده

نکات آرایشی برای ماندگاری آرایش در پوست های چرب

چگونه آرایش کنیم که روی صورت ثابت بماند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو