مدل مانتوی مناسب من ؛ کدام بله کدام نه ؟

مدل مانتوی مناسب من ؛ کدام بله کدام نه ؟


منبع: نمناک

1,042

1398/5/6

15:06


خانم های شیک پوش ایرانی برای انتخاب یک مدل مانتو مناسب به جنس پارچه و شرایط مختلفی که آن را می پوشند توجه می کنند.

مدل مانتوی مناسب من ؛ کدام بله کدام نه ؟

 انتخاب یک مدل مانتو مناسب

یکی از کاربردی ترین لباس های زنانه مانتواست که انتخاب آن به سلیقه شخصی و مکانی که قرار است مانتو را در آنجا بپوشید بستگی دارد. فاکتورهای مختلفی در انتخاب مانتو مناسب دخالت دارند که یکی از آنها انتخاب جنس مناسب برای مانتو است.

بنابراین بهتر است انواع پارچه های مناسب برای دوخت مانتو را بشناسید تا بتوانید در شرایط مختلف مانتوی مناسبی به تن کنید. در ادامه این بخش از دنیای مد نمناک به انواع مانتو و جنس آنها پرداخته ایم.

انواع مدل مانتوهای موجود در بازار:

مانتو ساده:

مدل مانتو ساده یکی از انواع مدل مانتوهای پرطرفدار و شیک در بین خانم ها است که در مکان های مختلف استفاده می شود . این مانتوهای ساده هیچوقت از مد نمی افتند و شما در صورت تمایل می توانید این مانتوها را در مکان های مختلف بپوشید.مانتوهای ساده در انواع طرح های کوتاه و بلند موجود هستند.

مدل مانتو مناسب

مدل مانتو ساده مشکی مناسب مکان های مختلف

راهنمای انتخاب مدل مانتو مناسب

مانتو اسپرت:

اگر تمایل دارید ظاهر و تیپی ساده داشته باشید بهتر است مدل مانتوی اسپرت ساده را برای پوشیدن انتخاب کنید. مانتوهای اسپرت در انواع مدل های ساده و طرح دار موجود هستند. انتخاب اندازه قد مانتو نیز به اندازه قد شما و سلیقه شخصی تان بستگی دارد.

مدل مانتوهای اسپرت طرح دار انتخابی مناسب برای خانم هایی که به تیپ های خاص و متفاوت علاقه مند هستند محسوب می شوند.

اگر به تیپ های اسپرت علاقه زیادی دارید در بخش قبلی دنیای مد نمناک گفتیم که در هنگام پوشیدن مانتوی اسپرت از شال و روسری و شلوار و کفش و کیف و اکسسوری ها با طرح اسپرت استفاده نمایید.

مانتو اسپرت

راهنمای انتخاب مدل مانتو مناسب اسپرت

مدل مانتو مناسب مکان های مختلف

یونیفرم اداری:

همانطور که از اسم این مدل مانتو پیداست می توان از آن برای فعالیت در اداره استفاده کرد . لباس کار باید راحت و سایز مناسب داشته باشد بنابراین مانتو اداری تنگ انتخاب درستی برای پوشش شما نیست.بهترین پارچه نیز برای مانتوهای اداری ، پارچه نخی می باشد زیرا علاوه بر سبک بودن باعث تهویه هوای مناسب و جلوگیری از تعریق در زمان کار طولانی می شود.

مانتو مجلسی:

مدل های مانتو مجلسی ، ظاهر رسمی تری دارند و در آنها کمی تجملات را دیده می شود مثلا بر روی مانتو های مجلسی سنگ دوزی و تکه دوزی مشاهده می کنید. مدل مانتو های زنانه و مجلسی تنها برای مراسم خاص قابل استفاده هستند و نمی توان روزانه از این مدل مانتوها استفاده نمود.

در دوخت مانتو مجلسی از پلی استر بیشتر از نخ استفاده شده است تا مانتو روی تن صاف و مرتب بایستد و به سادگی چروک نشوند. برای انتخاب مانتو مجلسی ، رنگ های روشن و شاد را انتخاب نمایید.

مانتو مجلسی

مدل مانتو مجلسی کار شده مناسب مراسم خاص

مدل مانتو های بهاره، تابستانی، پاییزه، زمستانی :

خانم ها در فصل های مختلف مانتو های مناسب همان فصل را انتخاب می کنند مثلا :

مدل مانتو بهاره

این مدل مانتو که در انواع طرح ها و رنگ های شاد و همچنین در انواع مدل های کوتاه و بلند اسپرت و مجلسی وجود دارد را خانم ها عموما برای عید تهیه می کنند و بسیار برایشان مهم است که خاص و زیبا باشد . انتخاب مدل مانتو مناسب و مد روز می تواند روی جذابیت و زیبایی ظاهری شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

مدل مانتو تابستانی

تابستان فصلی فصلی پر از گرما و جنب و جوش و پر از رنگ های زنده و پرانرژی اسـت،بنابراین باید مانتوهای تابستانی در رنگ های شاد و زیبا و در جنس خنک انتخاب شود .

در فصل تابستان از ترکیب رنگ طوسی و صورتی ملایم، سبز تیره و زرد روشن، بنفش و سفید و آبی کاربنی و زرد استفاده کنید.از طرح گل ها و میوه ها نیز می توانید برای مانتو تابستانه استفاده کنید. البته باید طرح پارچه با توجه بـه تیپ شخصیتی شـما و مراسمی کـه قرار اسـت در آن شرکت کنید، انتخاب شود.

مانتو تابستانی

مدل مانتو مناسب برای انواع فصل

مدل مانتو مناسب هر فصل

مدل مانتو پاییزی

خانم ها معمولا برای فصل پاییز از بارانی و یا مدل مانتو پاییزه زنانه استفاده می کنند . جنس مانتو پاییزی باید به گونه ای باشد که شما احساس گرما نمایید و از باران و هوای خنک پاییزی شما را در امان نگه دارد. جنس مانتوی پاییزی را کتان یا پشم و... انتخاب کنید.

تناژ های قرمز رای پاییز همیشه پر استقبال است و مانتو زرشکی مایل به قهوه ای برای کسانی که به تناژهای این رنگ مشکلی ندارند انتخابی شایسته و منطبق با رنگ طبیعت هزار نقش پاییز است .رنگ های معمول در فصل پاییز عبارتنداز:خردلی، شتری، خاکستری، آبی، سبز زیتونی، پرتغالی، ارغوانی و …

در صورت انتخاب مدل مانتوی طرح دار برای فصل پاییز ، کیف و کفش و همچنین شلوار و شال خود را ساده و تک رنگ انتخاب کنید اما اگر طرح ساده ای را برای مانتو انتخاب کردید شال و کیف خود را طرح دار انتخاب نمایید.

مدل مانتو پاییزی

انتخاب مدل مانتو مناسب فصل پاییز

نکات کلیدی برای انتخاب مدل مانتو مناسب

مدل مانتو زمستانی

کاپشن و پالتوهای بادی از جمله لباس های زمستانی هستند که هیچ وقت از مد نمی افتند و در زمستان می توانند جلوی سرما را به خوبی بگیرند. در انتخاب پالتو باید سایز پالتو نیز توجه کنید و سایز آن را به شکلی انتخاب کنید که فضای کافی برای پوشیدن چند لایه لباس نسبتا قطور زیر آن وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم پالتو را حتما جیب دار انتخاب کنید تا همیشه مجبور نباشید برای کوتاه ترین مسافت ها هم دستکش به دست کنید.

مدل مانتو دانشجویی

در دانشگاه نمی توان با هر پوششی رفت و آمد نمود و جزو مکان هایی است که سخت گیری های خاص خودش را دارد بنابراین در دوران دانشگاه، خرید مانتو دانشجویی را پیشنهاد میکنیم . پارچه های متفاوتی برای تولید این مانتوها به کار گرفته شده است . برخی از افراد با توجه به جنس مانتو آن را انتخاب می کنند ، مثلا برای برخی خرید مانتویی که چروک نمی شود ، مهم است و برای برخی دیگر مانتویی که پرز نگیرد.

مانتو دانشجویی

راهنمای انتخاب مدل مانتو مناسب دانشجوها

دسته بندی مدل مانتوها از نظر جنس:

در هنگام انتخاب مانتو باید به جنس مانتو توجه نمایید و در نظربگیرید که آیا مانتو در هنگام شست و شو آب میرود یا خیر و یا اینکه بعد از شست و شو نیاز به اتو دارد یا خیر . برخی پارچه ها نیز سریع پود پود میشوند یا پرز ها و مو های اطراف را به خود میگیرند پس باید حواستان باشد که از این جنس مانتو ها نخرید .

مانتوهای کتان:

مانتوهای کتان برای فصل پاییز و زمستان مناسبند زیرا دارای جنس مقاوم و ضخیمی هستند که درخشندگی بالایی دارند .

مانتوهای پنبه:

مانتوهایی از جنس پنبه بیشتر مناسب فصول گرم سال بوده و از ایجاد بوی بد عرق جلوگیری می کنند. این مانتو ها به راحتی قابل شستشواند اما سریع چروک می شوند و باید مدام آن را اتو کنید!

جنس مانتو

انتخاب مدل مانتو مناسب با توجه به جنس آن

معرفی و نام پارچه های مانتویی

مانتوهای پشم:

مانتو های پشمی که برای فصل زمستان مناسبند بسیار گرم هستند . اما نباید این مانتو ها را در اماکن سرپوشیده و محیط های بسته بپوشید.

مانتوهای ویسکوز:

مانتوهای جنس ویسکوز ، بسیار نرم هستند و از الیاف مصنوعی که هادی گرماست تهیه شده اند پس برای فصل تابستان بسیار مناسبند.

مانتوهای نایلون:

مانتوهای نایلونی تهیه شده از الیاف مصنوعی و پنبه هستند که در برابر ساییدگی یا کشیدگی مقاومند . این نوع مانتوها سریع نخ کش شده و رطوبت کمی را به خود جذب می کنند.

پارچه نخی :

این پارچه که در فصل تابستان پر فروش است ، بسیار سبک و خنک می باشد و رنگبندی تنوع گسترده ای دارد.

پارچه نخی مانتو

انتخاب پارچه مانتو مناسب هر فصل

تشخیص انواع پارچه مانتو

پارچه ریون:

پارچه ریون دارای ضخامت کم و قابلیت کشسانی بالایی است و از جنس الیاف مصنوعی است که بیشتر مورد پسند دختر خانم ها است.

پارچه فاستونی :

پارچه فاستونی که ترکیبی از 55% پلی استر و 45% نخ است ، در دوخت لباس اداری و کت و شلوار و مانتو و دامن کاربرد دارد. انواع فاستونی شامل پشم و کرک و پلی استر می باشد.

مانتوهای پلی استر:

مانتوهایی که از جنس پلی استراند بسیار سبکند و مقاومت بالایی دارند ، از الیاف مصنوعی تشکیل شده اند و چروک نمی شوند اما در مواقع لزوم هم به راحتی و آسانی اتو میشوند.

پارچه جین :

این پارچه که ضخامت های متفاوتی دارد برای فصل های بهار و پاییز مناسب است و کش نمی آید.

پارچه جین مانتو

پارچه مانتویی لی مناسب بهار و پاییز

مدل مانتو مناسب با شناخت پارچه آن ها

پارچه تریکو :

پارچه تریکو فانتزی است و چنانچه بخش مانتو در دنیای مد نمناک عنوان کرده بهترین گزینه برای دوخت مانتو فانتزی می باشد و در نقش و طرح متنوع ساده و نقش دارموجود است.

پارچه پرشیا:

پارچه پرشیا بسیار نرم و لخت و ارزان است و به راحتی چروک نمی شود ، پرز نمی گیرد و رنگ آن با شستشو تغییر نمی کند.

پارچه چرم :

پارچه چرم که به دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

پارچه شانتون :

پر فروش ترین پارچه در فصل تابستان پارچه شانتون است که تنوع فراوانی دارد.

مدل مانتو گل دار

مدل مانتو مناسب تابستان با پارچه شانتون

انتخاب مدل مانتو مناسب با توجه به جنس آن

پارچه کودری:

پارچه کودری به پارچه پنبه ای نیز مشهور است و بسیار خنک است اما آبرفت خیلی زیادی دارد.

پارچه دیور :

پارچه دیور کشی است که دارای رنگبندی و تنوع گسترده ای است.

پارچه پرادا :

پارچه پرادا که دارای رنگ های خاص و جذابی است و وارداتی است و در لباس اداری کاربرد دارد.

پارچه ساتن :

پارچه ساتن بسیار براق و لیز با رنگ های شاد و متنوع است که در دوخت و دوز های مجلسی کاربرد فراوان دارد .

مدل مانتو ساتن

مدل مانتو شیک با پارچه ساتن

رنگ مانتو :

رنگ مانتو امری کاملا سلیقه ای است و می توانید هر رنگ مانتویی را تهیه کنید . اگر می خواهید مانتوی شما سریع چرک و کثیف نشود رنگ های مشکی, سرمه ای , طوسی و یا قهوه ای را انتخاب کنید .

اما پیشنهاد ما این است که مانتویی را انتخاب کنید که رنگ شاد دارد زیرا رنگ مانتو و لباس در روحیه تاثیر گذار است . اگر در انتخاب رنگ مانتو سرگردان هستید ، کیف یا کفش تان را به عنوان شاخص قرار دهید و رنگ مانتو خود را با کیف یا کفشتان ست کنید اما هیچ گاه از شال تا کفشتان را یک رنگ ست نکنید .

 

در هر فصل کدام مدل مانتو برای من مناسب است؟+ نکات کامل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو