نکات ضروری در مراقبت از پوست صورت

منبع: ساتین

148

1398/5/6

17:48


پوست در زیبایی تأثیر بسزایی دارد. مراقبت از پوست صورت در افراد مختلف به خصوص خانم‌ها بسیار مورد اهمیت بوده و هست. هیچکس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک‌ها یا خطوط صورتش اضافه شده و یا لکی روی صورتش پدید آمده است. بنابراین همه افراد علاقه‌مند هستند تا به هر وسیله‌ای که شده روند پیری پوستشان‌ را به تعویق بیاندازند. از طرفی حتی زمانی‌ که جوان‌تر هستیم نیز دوست داریم پوست‌مان شاداب باشد و زیباتر دیده شویم. پس سعی می‌کنیم از انواع و اقسام روش‌ها، محصولات مراقبت از پوست،  انواع ویتامین‌های خوراکی کمک بگیریم.

مراقبت از پوست صورت کرم ضد لک کرم ضد آفتاب

رعایت نکات زیر در مراقبت از پوست صورت ضروری است

  • برای رعایت نکات ضروری در مراقبت پوست صورت از کرم ضد آفتاب زیاد استفاده کنید و در استفاده از آن در هر مکان (چه در منزل و چه در بیرون از خانه) خساست نکنید چرا که کرم ضد آفتاب باعث محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش UV می شود، از پیری زودرس جلوگیری می کند، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد، چروک بر روی پوست صورت را کاهش می دهد و از آفتاب سوختگی و برنزه کردن جلوگیری می کند. ۹۰ درصد چین و چروک‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می‌آیند. بنابراین باید سعی کنیم با استفاده‌ مداوم از کرم ضدآفتاب مانع ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط عمیق روی پوست شویم. آسیب‌ ناشی از نور آفتاب در زمستان‌ها هم به اندازه‌ی دیگر فصل‌ها سلامت پوست را تهدید می‌کند پس همیشه از طیف گسترده‌ی کرم‌های ضدآفتاب با حداقل SPF۳۰ استفاده کنید. ما کرم ضد آفتاب ادیب را به شما توصیه می کنیم که کاملا گیاهی است و بدون رنگ و مواد شیمیایی مقاوم در برابر تعریق بوده و دارای مرطوب کننده می باشد.

 

  • از کرم ضد لک استفاده کنید. علت ایجاد لک پوستی، خال، کک و مک و لک های پیری، ملانین است که توسط ملانوسیت ها تولید می شود و دارای رنگ دانه است. برخی لک ها منشا تغذیه دارند که بر اثر کمبود ویتامین ب۱۲، کمبود ویتامین آ و یا کمخونی ایجاد می شوند و برخی لک ها بر اثر پیری ایجاد می شوند. برخی دیگر لک هایی هستند که در اثر جای جوش روی پوست می مانند و برخی لک ها بر اثر سوختگی ایجاد می شوند. برای درمان انواع لک های پوستی می توان از کرم های ضد لک استفاده کرد که باعث کاهش رنگ ملانین ها شده و لک های پوستی را از بین می برند. این کرم های ضد لک حاوی هیدروکینون بوده که تولید ملانین را کاهش داده و باعث بی رنگ شدن پوست می شوند. لک های سطحی پوست به سرعت و راحتی با کرم ضد لک، لایه برداری شده و از بین می روند. کرم ضد لک ادیب اکسیر کاملا گیاهی بوده و از عصاره‌ های بابونه و آویشن تشکیل شده و حاوی ویتامین های E و C و امگا ۳و ۶ می باشد و برای درمان انواع لک ها بسیار موثر است.

 

  • در هنگام سوختگی از پماد سوختگی استفاده کنید: زمانی که برای برنزه کردن پوست و یا لیزر کردن موهای زائد پوست دچار سوختگی می شوید از پمادهای سوختگی که حاوی آنتی بیوتیک می باشند و برای درمان سوختگی موثر هستند استفاده کنید، ما پماد سوختگی ادیب درم محصولی از شرکت دارویی ادیب اکسیر را به شما توصیه می کنیم این پماد سوختگی حاوی مواد موثر از چند گیاه (عصاره بابونه و گل سرخ) است که هر یک از این مواد نقش مهمی درترمیم زخم سوختگی دارند و به بهبود سوختگی بسیار کمک می کنند. پماد سوختگی ادیب اکسیر دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده که از ایجاد عفونت جلوگیری کرده و چون نوعی آنتی بیوتیک دارد باعث بهبود سریع سوختگی می شود و همچنین اثر ضد اسکار داشته یعنی از تشکیل اسکار یا همان گوشت اضافه جلوگیری می کند. پماد سوختگی ادیب اکسیر، سرعت ترمیم پوست را افزایش داده و خاصیت ضد التهاب نیز دارد.

مراقبت از پوست صورت کرم ضد لک کرم ضد آفتاب

  • پوست‌تان را لایه‌ برداری کنید: برای رعایت نکات ضروری در مراقبت پوست صورت می‌توان با لایه‌ برداری پوست با استفاده از اسیدهای آلفاهیدروکسی مثل اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک روند حذف این سلول‌ های پوستی مرده را سرعت بخشید. معمولا اکثر کرم‌ها حاوی این مواد هستند اما مقدار آنها بسیار کم است.

 

  • زیاد آب بنوشید: آب سمومی که موجب التهاب و قرمزی می‌شوند را از بین می‌برد. آب کافی، به انتقال مواد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست و در نتیجه پیری زودرس می‌شود. باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب میل کنید.

 

  • به اندازه‌ی کافی بخوابید: کم‌خوابی و بی‌خوابی، گردش خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود رنگ پریده به نظر برسید. از طرفی شب‌هنگام بهترین زمان بازسازی سلول‌های پوست است بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.

 

  • به جوش‌های صورت‌تان دست نزنید: هر بار جوشی را تحریک می‌کنید، پوست دچار آسیب و التهاب می‌شود. از طرفی باکتری‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند، غدد چربی را تحریک می‌کنند و موجب آسیب‌های شدیدتری شده و جوش‌ها بیشتر می‌شوند، پوست تغییر رنگ می‌دهد، لک و زخم می‌شود. برای از بین بردن جای لک های ناشی از جوش از کرم های ضد لک استفاده کنید.

 

  • برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی خود را تمیز کنید: با چند قطره مایع تمیزکننده‌ی صورت یا شامپو آن ها را بشویید تا تمیز شوند و سپس بگذارید تا کاملا خشک شوند.

 

  • آجیل بخورید: مغزها حاوی مقادیر زیادی سلنیوم هستند که موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود.

 

  • استفاده از رتینول را شروع کنید: رتینول یا همان ویتامین آ ماده‌ای است که هرکسی باید از آن استفاده کند. این ماده به احیاء سلول‌های پوستی کمک می‌کند و به قدرت محصولات حاوی کلاژن می‌افزاید تا پوست را سالم و جوان نگه دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو