۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران از اتباع خارجی هستند

۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران از اتباع خارجی هستند


منبع: آسمونی

137

1398/5/6

18:44


وزیرکشور گفت: راضی نیستیم انسان‌هایی به جای اینکه در کنار خانواده خود و یا دنبال درس باشند در خیابان به سر ببرند.

۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران از اتباع خارجی هستند - 80% of street children in Tehran are foreign nationals

۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران از اتباع خارجی هستند – 80% of street children in Tehran are foreign nationals

به گزارش آسمونی : عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در حاشیه یکصدو بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز (یکشنبه 6 مرداد) در وزارت کشور با موضوع شناسایی و جمع‌آوری کودکان خیابانی شهر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌های مختلف در این‌باره گزارش‌های لازم را ارائه کرده‌اند و ساماندهی کودکان کار در خیابان‌ها شروع شده است.

وی افزود: دو سال پیش در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شد دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی با رویکرد حفاظت و صیانت از آنها اقدام کنند. راضی نیستیم انسان‌هایی به جای اینکه در کنار خانواده خود و یا دنبال درس باشند در خیابان به سر ببرند. 80 درصد این افراد از اتباع خارجی هستند و تلاش می‌کنیم که از حقوق آنان صیانت شده و همچنین آنها تحت آموزش قرار بگیرند و حمایت‌های درمانی از این افراد صورت بگیرد.

وزیر کشور ادامه داد: قرار بر این شد درباره بعضی کودکانی که بی‌سرپرست هستند، اقدامات لازم صورت گیرد. در حال حاضر کار به خوبی پیش می‌رود و با سفارت افغانستان مذاکراتی انجام گرفته تا نسبت به عودت این کودکان به کشور خود اقدام شود و امیدواریم همکاری لازم در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان انجام شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این موضوع نیازمند همکاری لازم نیروی انتظامی و قوه قضائیه است و شهرداری تهران نیز باید در تأمین مکان اقدام کند. استانداری تهران نیز با برگزاری جلسات مستمر این موضوع را رصد کند و مردم هم باید در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند.

0/5 ( 0 نظر )


منبع : تسنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو