خواص روغن جوانه گندم برای پوست و چاقی صورت

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و چاقی صورت


منبع: زیبامون

366

1398/5/6

20:07


جوانه گندم و روغن آن تاثیر خیلی زیادی در حفظ سلامت پوست و همچنین چاقی صورت دارند. برای آشنایی با خواص روغن جوانه گندم برای پوست حتما این بخش از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید.

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و چاقی صورت

جوانه گندم و روغن آن یکی از مواد طبیعی و سالمی هستند که تاثیرات خیلی زیادی برای حفظ سلامت پوست دارند و استفاده از آن در رژیم غذایی میتونه باعث چاق شدن صورت و افزایش زیبایی چهره داشته باشه.

جوانه گندم حاوی مقادیر خیلی خوبی از ویتامین E هست که باعث حفظ رطوبت پوست شده و با از بین بردن رادیکال های آزاد، از پیری و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری میکنه. علاوه بر این جوانه گندم تاثیر خیلی خوبی در بازسازی بافت های پوستی داره و کمک میکنه تا ظاهر پوست همیشه سالم باشه.

بهترین روش برای بهره مندی از فواید جوانه گندم این هست که روغن جوانه گندم طبیعی تهیه کنید و از این روغن برای مراقبت از پوستتون استفاده کنید. این روغن رو میتونید از فروشگاه های محصولات زیبایی، اسپا و یا مراکز تخصصی تهیه و تولید روغن گیاهی و طبیعی تهیه کنید. 

استفاده از روغن جوانه گندم به شما این امکان رو میده تا برای قسمت های مختلف پوست صورت و بدن از این روغن استفاده کنید و از فواید بی نظیر اون بهره مند بشید. اگر دوست دارید بدونید که چگونه باید از جوانه گندم و روغن جوانه گندم برای حفظ سلامت پوست و چاقی صورت استفاده کنید، حتما در ادامه با زیبامون همراه باشید.

 

روغن جوانه گندم برای کاهش چین و چروک پوستی

اگر قصد دارید از روغن جوانه گندم برای کاهش چین و چروک پوست استفاده کنید بهتره یک قاشق از این روغن طبیعی رو به پاک کننده آرایش یا پاک کننده یا کلینزر صورتتون که همیشه استفاده می کنید، اضافه کنید. شما با این کار میتونید خیلی راحت از ویتامین E موجود در روغن جوانه گندم در هنگام تمیز کردن و پاک کردن صورتتون بهره مند بشید و به تدریج پوستی صاف، بدون چین و چروک و نرم داشته باشید.

علاوه بر این میتونید 5 قطره از روغن جوانه گندم رو به کرم ضد چین و چروک اضافه کنید و اثربخشی این کرم رو تا حد زیادی افزایش بدید. همچنین میتونید روغن جوانه گندم رو به کرم مرطوب کننده ای که روزانه استفاده میکنید هم اضافه کنید و از این طریق از فواید این روغن بهره مند بشید.

 

روغن جوانه گندم برای درمان زخم و اسکار

اگر نیمی از محتویات کرم مرطوب کننده ای که به طور روزانه مصرف کنید رو با نصف بطری روغن جوانه گندم مخلوط کنید، یک کرم مرطوب کننده فوق العاده قوی خواهید داشت که خاصیت درمان کنندگی داره و میتونه زخم ها و اسکارهای پوستی رو درمان کنید. این مخلوط ایده آل، به شما کمک میکنه تا خشکی پوستتون برطرف بشه، پوست نرم و براقی داشته باشید و به راحتی از ویتامین B موجود در روغن جوانه گندم بهره مند خواهید شد.

 

روغن جوانه گندم

 

روغن جوانه گندم برای برطرف کردن خشکی پوست

اگر پاشنه پاهاتون به شدت خشک و ترک خورده هست میتونید با استفاده از روغن جوانه گندم این مشکل رو برطرف کنید. برای این منظور باید مقداری روغن جوانه گندم رو به تمام قسمت های پا بمالید و بعد یک جوراب نخی و تمیز بپوشید. تکرار این روش به مدت یک هفته کمک میکنه تا پوست پاهاتون نرم و لطیف بشه. علاوه بر این میتونید از روغن جوانه گندم برای برطرف کردن خشکی آرنج، زانو و مرطوب کردن دست هاتون هم استفاده کنید.

 

روش استفاده از جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم به تنهایی هم میتونه تاثیرات خیلی خوبی برای حفظ سلامت پوست داشته باشه و همچنین باعث چاق صورت میشه. برای استفاده از جوانه گندم هم میتونید این جوانه رو به طور آماده تهیه کنید و هم میتونید خودتون در منزل جوانه گندم درست کنید.

برای درست کردن جوانه گندم باید مقداری گندم تهیه کنید و در آب خیس کنید. گندم های خیس شده رو در یک ظرف مناسب بریزید و روی گندم ها رو با پارچه نخی و نمدار بپوشونید. گندم ها به تدریج جوانه میزنند و باید قبل از سبز شدن جوانه ها، آن را جدا کنید و مورد استفاده قرار بدید. شما میتونید جوانه گندم رو به بشقاب سالادتون اضافه کنید و یا به همراه شیر یا ماست میل کنید و از فواید بی نظیر جوانه گندم برای چاق شدن صورت و حفظ سلامت پوست بهره مند بشید.

 

جوانه گندم

 

روغن جوانه گندم برای روشن شدن رنگ پوست

اگر پوستتون دچار لکه های تیره شده و یا اینکه تمایل دارید رنگ پوستتون رو کمی روشن تر کنید میتونید با استفاده از روش های خانگی این کار رو انجام بدید. روغن جوانه گندم یکی از بهترین انتخاب ها برای این مورد هست. این روغن میتونه خیلی راحت تولید ملانین در پوست رو مهار کنه و باعث تحریک کلاژن سازی در پوست میشه و محتوای ویتامین B1 موجود در روغن جوانه گندم میتونه از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کنه. 

برای روشن شدن پوست توصیه میشه که از این ماسک خانگی که شامل نصف آووکادو، 3 قاشق روغن جوانه گندم و نصف فنجان ماست طبیعی هست، استفاده کنید.

آووکادو رو له کنید و با روغن جوانه گندم و ماست به خوبی ترکیب کنید. این ماسک رو بهتره بر روی پوست کاملا تمیز بمالید و اجازه بدید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب پوست رو شست و شو بدید.

 

ماسک صورت با آووکاد و روغن جوانه گندم

 

مطالب پیشنهادی:

خواص جوانه گندم برای چاقی صورت

چاقی صورت - درمان لاغری صورت با روش های ساده

چاقی صورت - مواد طبیعی برای چاق شدن صورت

با این جوانه ها صورت زیباتری داشته باشید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو