چرا سفر برای سلامتی ما خوب است؟

113

1398/5/6

22:00


نتایج مختلفی می‌توان از سفر کردن و رفتن به اماکن مختلف به دست آورد که یافتن دوستان جدید، کسب تجارب جالب و به یادماندنی و داشتن خاطرات و داستانهای جدید برای تعریف کردن، تنها بخشی از آنهاست. با سفر کردن می‌توان با فرهنگ مردم مناطق مختلف آشنا شد و از تاریخ و سرگذشت آنها عبرت گرفت.

چرا سفر برای سلامتی ما خوب است؟

به گزارش بهداشت نیوز، پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهند که سفر به سلامت جسمانی کمک می‌کند و خلاقیت را افزایش می‌دهد. هرکسی نیاز دارد که گاهی از چهارچوب زندگی روزمره و محیط کار و خانه خارج شود تا میزان استرسش کم شده و کیفیت زندگی‌اش بالا برود. پس با هم مروری می‌کنیم بر برخی از مزایای سفر.

1- بهبود مهارت های ارتباطی و اجتماعی
یکی از چالش‌های مثبت سفر کردن به مناطق خارجی این است که احتمال زیادی وجود دارد که در کشور مقصد نتوانید به زبان مادری خود صحبت کنید و این موضوع باعث می‌شود که بیشتر به روشهای مختلف برقراری ارتباط فکر کرده و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. چالشهایی اینچنین باعث می‌شود که علم شما هم در رابطه با زبانهای مختلف بالاتر برود و سعی کنید کلمات و عبارات پرکاربرد زبان مورد نظر را یاد بگیرید. همه می‌دانیم که اگر با زبان محلی با مردم صحبت کنیم با رفتار بهتری مواجه خواهیم شد.

2- آرامش افکار
همه‌ی ما در زندگی مشکل و استرس داریم. سفر باعث می‌شود که حتی به صورت اجباری برای مدت کوتاهی از دغدغه‌های روزانه دور شویم و برای آدم‌های اطراف و چالشهای آنها زمان در نظر بگیریم. مثال مشهوری وجود دارد که می‌گوید ما قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم مگر آن که از دستشان بدهیم.

3- کمک به پرورش خلاقیت
باور بر این است که اگر از محیط آرام و روتین خود خارج شویم، ذهن خلاق و سازنده‌تر می‌شود. در نهایت ذهن خلاق توانایی فکر بهتر و ایده پردازی را خواهد داشت. بنابراین باید از محیط همیشگی خود خارج شده و مناطق دیگر را امتحان کنید.

4- گسترش افق دید
سفر باعث می‌شود که شما با مردم مختلف که اهل اماکن گوناگونی هستند، آشنا شوید. این موضوع باعث می‌شود که شما مشکلات و دغدغه‌های افراد دیگر را از دریچه‌ی دید آنها مشاهده کنید و نوع دیگری بیندیشید.

5- افزایش تحمل
وقتی به مسافرت می‌روید، احتمالا در موقعیت‌هایی قرار خواهید گرفت که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید یا در رابطه با آن تدبیری نیندیشیده‌اید؛ در این مواقع است که قدرت حل مساله در شما رشد می‎‌کند بدون آن که به آن فکر کرده باشید.

6- افزایش اعتماد به نفس
شاید با افرادی برخورد کرده باشید که سفر جزئی از زندگی روزانه‌ی آنهاست، اگر چنین باشد حتما دیده‌اید که افرادی که زیاد سفر می‌روند اعتماد به نفس بیشتری دارند، حقیقت از این قرار است که در سفر مجبور خواهید بود که با سایرین ارتباط برقرار کنید و همین کار آرام آرام باعث بهتر شدن وضعیت اعتماد به نفس شما خواهد شد.

7- کسب تجربه برای زندگی واقعی
آشنایی با مردمی که هریک داستان و توانایی‌های مخصوص به خود را دارند، مواردی را به شما آموزش خواهد داد که نظیر آن را در هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی پیدا نمی‌کنید و در نهایت اندوخته‌هایتان را در زندگی روزانه به کار خواهید برد.

8- ساختن خاطره
بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین در سفر رقم می‌خورد. مهم نیست که با اعضای خانواده سفر می‌کنید یا با گروهی از دوستان، سفر موقعیتی مهیا می‌کند که ارتباط شما با همسفرانتان قوی‌تر شود. اگر کمی خلاق باشید، می‌توانید از هر سفر آلبوم کوچکی درست کرده و به عنوان یک یادگاری برای همیشه آن را نگه دارید.

9- کمک به شاد زیستن
مهم نیست که در سن جوانی به سر می‌برید یا سن و سالی از شما گذشته، هرکسی در روزهایی از زندگی خود دوست دارد زمام امور را به کودک درونش بسپارد و فقط شاد باشد. سفر فرصتی به شما می‌دهد که بی بهانه و بدون توضیح به کسی شاد باشید.

10- فرصت برای شناخت خود
در طول سفر ممکن است خود را در موقعیتی بیابید که در حالت عادی اصلا انتخاب شما نیست، این موقعیت‌ها امکانی به شما می‌دهند تا بتوانید خود را بهتر بشناسید و بدانید در مواجهه با این موقعیت‌ها چه عکس العملی نشان خواهید داد؛ این کار در آینده سبب شده تا در موقعیت‌های حقیقی انتخاب بهتری داشته باشید.

با وجود این که سفر مزایای خوبی دارد اما ما توصیه نمی‌کنیم که همیشه بی مهابا سفر کنید بلکه همیشه احتیاط شرط عقل است، برای مثال عجله باعث می‌شود وسایل مهمی چون قرص‌های شخصی خود را فراموش کنید بنابراین سفر کنید اما همیشه تا حدودی با برنامه پیش بروید. هیچ کسی دوست ندارد در طی سفرش با مشکلاتی چون بیماری و آلرژی دست و پنجه نرم کند.



 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو