آمریکا و اسرائیل، آزمایش موشکی انجام دادند

منبع: برترین ها

91

1398/5/7

05:10


مقامات آمریکایی روز یکشنبه خبر آزمایش سیستم ضد موشک بالیستیک پیکان ۳ توسط این کشور و رژیم صهیونیستی در آلاسکا را تأیید کردند.

ایرنا: مقامات آمریکایی روز یکشنبه خبر آزمایش سیستم ضد موشک بالیستیک پیکان ۳ توسط این کشور و رژیم صهیونیستی در آلاسکا را تأیید کردند.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، «آدام جان هیل» معاون رئیس آژانس دفاع موشکی ایالات متحده در بیانیه ای آزمایش موفقیت آمیز پیکان ۳ را منتشر کرد و گفت: این آزمایش موفقیت آمیز، اعتماد به نفس در توانایی های آینده رژیم اسرائیل را برای شکست دادن تهدیدات منطقه ای فراهم می کند.

جان هیل افزود: ما متعهد به کمک به صهیونیست ها در ارتقای توانایی دفاع ملی موشکی برای دفاع از خود در برابر تهدیدات در حال ظهور هستیم.

پیکان ۳ نوعی سیستم ضد موشک بالیستیک است که به‌ صورت مشترک توسط شرکت صنایع هوایی رژیم اسرائیل و شرکت بویینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت: پیکان ۳ این توانایی را به اسرائیل می دهد تا در برابر هرگونه تهدید موشکی بالستیک دشمنان مقابله کند.

آمریکا و اسرائیل در حالی به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهند که به دنبال آزمایش اخیر موشکی کره شمالی بسیاری از قدرت های غربی از جمله آمریکا با ادامه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای منطقه و امنیت جهان بر شمرده اند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه ناشناس را از نزدیکی شهر وونسان در ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صبح جمعه گفت: این آزمایش ها هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو