سینمای ایران امسال گزینه های زیادی برای مراسم اسکار 2020 دارد!

منبع: بلاکس آپ

104

1398/5/7

18:19


سینمای ایران امسال گزینه های زیادی برای مراسم اسکار 2020 دارد!

امسال بر خلاف سال گذشته سینمای ایران گزینه های زیادی برای اسکار 2020 دارد. در ادامه خبر با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید مهمترین مراسم جوایز سینما اسکار است و هر ساله در تاریخ مشخصی این مراسم آغاز می شود. در چندین سال گذشته شاهد حضور فیلم هایی از ایران در مراسم اسکار بودیم که برخی از آنها موفقیت هایی نیز در این مراسم بدست آورده اند. در سال گذشته سینمای ایران هیچ نماینده ای برای مراسم اسکار 2019 نداشت، ولی امسال بر خلاف سال گذشته فیلم های بسیار خوبی اکران شده اند و ما چندین نماینده برای اسکار 2020 داریم. 

بر اساس اعلام آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار تمامی فیلم‌ها برای کسب شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار در سال 2020، باید نه زودتر از تاریخ 9 اکتبر 2018 (9 مهر 1397) و نه دیرتر از 30 سپتامبر 2019 (8 مهر 98) حداقل به مدت ۷ روز پیاپی، در سینما‌های کشور مبدأ اکران تجاری شده باشند. البته برخی فیلم‌ ها هم هستند که در این تاریخ اکران نشدند؛ اما با صلاحدید مسئولان امر، اکران محدودی برای آن‌ها گذاشته می‌شود تا حق ورود به اسکار را داشته باشند. چنانچه در دوره‌های قبل و سال‌ها پیش در سینمای ما چنین اتفاقی افتاد. مراسم اسکار 2020 قرار است در تاریخ 20 بهمن 98 برگزار شود و آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشور‌های مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2020 ، روز اول اکتبر 2019 (9 مهرماه) اعلام شده است.

تاکنون تعداد آثاری که در کشور ما طبق تاریخ تعیین کننده اسکار اکران شدند، 30 فیلم هستند که در بین آنها فیلم های «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «قصر شیرین» و «بمب یک عاشقانه» پتانسیل بیشتری برای حضور در اسکار پیش رو دارند. در سال های گذشته فیلم های زیادی از ایران در مراسم اسکار شرکت کرده اند که فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی توانسته اند این جایزه را دریافت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو