آشنایی با باغ نگارستان تهران و زیبایی هایی که در انتظارتان است

آشنایی با باغ نگارستان تهران و زیبایی هایی که در انتظارتان است


منبع: آرگا

119

1398/5/10

18:18


یکی از جاذبه های گردشگری جذاب در تهران باغ نگارستان است این باغ یکی از جاذبه های تاریخی است که از دوران قاجار برجای مانده است و گردشگران زیادی سالانه از این جاذبه توریستی دیدن می کنند. در اینجا می توانید بیشتر با این جاذبه دیدنی آشنا شوید.

یکی از بناها و آثار قدیمی که در تهران به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی و تاریخی از آن دیدن می شود باغ نگارستان است این بنا در دوران قاجار و به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. یکی دیگر از جذابیت های این بنا معماری ارزشمند و تاریخی آن است که بسیار تماشایی و دیدنی است. این بنا یک بنای فرهنگی، هنری، تاریخی و طبیعی است که در آن آثار و اشیای ارزشمندی در معرض دید است و می توانید از آن ها دیدن کنید. این باغ یک باغ موزه است و فضای اطراف آن بسیار سرسبز و جذاب است همچنین یکی از مقاصد توریستی برای گردشگران خارجی است، که تمایل دارند از مکان های دیدنی تهران بازدید کنند.

 

دیدنی های موزه نگارستان

بازدید از باغ نگارستان تهران

در بیشتر تورهای مسافرتی که در تهران برگزار می شود بازدید از باغ موزه نگارستان از اولویت های گردشگران است زیرا این موزه از جذابیت های تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار است. یکی از آثاری که در این باغ خواهید دید سرسره معروف فتحعلی شاه است همچنین در آثار نشان داده شده است که حوضچه این باغ محل قتلگاه قائم مقام فراهانی است.

جاذبه های باغ نگارستان

علت نامگذاری این باغ موزه به باغ نگارستان وجود معماری زیبا و برجسته این مکان است که نقوش طرح بسته بر روی آن همچون نگارستانی از نقش ها و گل ها جلوه می کند. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این باغ موزه کمال المک است که از جاذبه های دیدنی این بخش از باغ است و می توانید از موزه زیبا و فرهنگی آن دیدن کنید.

در اطراف این باغ امکانات متعددی برای گردشگران ارائه می شود کافه طهرون که در منطقه ای دنج از باغ واقع شده است با یک معماری بی نظیر و مشابه حافظیه در شیراز گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. گالری های هنری که در این باغ و موزه های آن برگزار می شود نیز از دیگر جذابیت های این موزه به شمار می روند.

باغ تماشایی نگارستان

حوض نیلوفر:

بخشی از باغ با حوض آبی و فواره های تماشایی که انعکاس بی نظیری را از خود ساطع می کنند در این حوض نیلوفرهای آبی جذابیت خاصی را به آن بخشیده اند که توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند. بوی گل و گیاهان در فصل بهار تمام فضای باغ را پر می کند و از سمت دیگر کتابخانه موجود در باغ با وجود آثار غنی شما را به مطالعه در چنین فضای دلنشینی ترغیب می کند.

باغ زیبای نگارستان

در تمام بخش های باغ نگارستان جاذبه های خاص واقع شده اند که هر یک دارای جذابیت های بی نظیری هستند بخش هایی از موزه متعلق به بخش موزه مردم شناسی است و در بخش های دیگر می توانید آثار تاریخی و هنری زیادی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو