زندگی مادران شاغل، چند نکته طلایی

منبع: نی نی بان

102

1398/5/10

20:18


اگر شما هم مادری هستید که چند ماه بعد از زایمان به سر کار بازگشته اید، حتما برای تنظیم کردن برنامه زندگی و کاری گاهی دچار مشکل می شوید. حتی اگر کمک هم داشته باشید باز هم داشتن راهکار برای بهتر بودن زندگی، لازم است. بانوی شهر ۶ راهکار را برای بهتر شدن زندگی مادران شاغل ارائه می دهد.

مادران شاغل و تشکیل شبکه ارتباطات با والدین دیگر
با پدر و مادرهای دیگری که در همسایگی و یا در مدرسه فرزندانتان هستند ارتباط برقرار کنید، تا بتوانید در مواقع ضروری به یکدیگر کمک کنید. دیدن والدین دیگرى که مانند ما با زندگى شلوغ پر فراز و نشیب دست و پنجه نرم می کنند، باعث بالا بردن انگیزه و انرژى ما میشود.

برنامه ریزی برای کارها
برای بهتر بودن زندگی با محدود کردن فعالیت های خارج از خانه و کم کردن تعهدات خود، آگاهانه زندگى خانوادگى خود را ساده تر کنید. اگر فرزندتان آخر هفته به ٢ تولد دعوت شده است، یکى از آنها را انتخاب کنید. داشتن ٢ فعالیت فوق برنامه براى بچه ها در طول هفته کافیست. براى خود نیز برنامه بیش از حد تعریف نکنید. مثلا لازم نیست که براى همه فعالیت ها در مدرسه داوطلب شوید. در ابتداى سال تحصیلى، یک برنامه کلى از اردوها، جشنها و برنامه هاى دیگر مدرسه بگیرید و فقط براى ۲ یا ۳ مورد از آنها اعلام کمک کنید. حتما یک برنامه ماهیانه خانوادگى داشته باشید، قبل از هر تصمیمى به آن رجوع کنید و سپس قدم هاى بعدى را بردارید.

مادران شاغل و داشتن فعالیت فیزیکی
ورزش روزانه مادران شاغل را قوى می کند. از زمانی که ورزش را به طور منظم وارد برنامه خود کنید، حال بهتری خواهید داشت. با این روش وزن بارداری را کم خواهید کرد و خیلى بهتر از قبل می توانید به کاهش استرس خود کمک کنید.

فکر کردن به هزینه
مادران باهوش خوب می دانند کجا هزینه کنند که مهم باشد و براى چه چیزهایی هزینه کنند که زندگیشان را آسانتر کنند، این یک سرمایه گذاری خوب است. بعضی وقتها به هزینه هاى زندگی نگاهى بیندازید، مثلا اگر هرماه برای دخترتان لباس جدید نخرید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ولى شاید پول آن را بتوانید برای گرفتن نیروى کمکى براى تمیز کردن خانه استفاده کنید. این یکی از بهترین کارهاییست که یک مادر میتواند برای خودش انجام دهد.

پایین آوردن سطح توقعات
چسبیدن به این تفکر که شما میتوانید همه کارها را با هم به بهترین شکل انجام دهید، دامیست که بسیاری از مادران شاغل در آن می‌افتند. واقعیت این است که بعضی از کارها اصلا لازم نیست به بهترین شکل انجام شوند. توقع و استاندارهای خود از یک خانه تمیز را پایین آورید. سعی کنید، هر روز یک قسمت خانه را تمیز کنید و به جای شستن لباسها در یک روز خاص، هر وقت که لازم‌ بود ماشین را روشن کنید.

دنبال کردن علایق
اگر میتوانید راهی پیدا کنید تا در کارتان انعطاف پذیر باشید و برنامه ای مناسب برای تعادل در کار و زندگی خود داشته باشید، ایده آن را با رئیس خود در میان بگذارید. اگر مادران شاغل میخواهند تغییراتی در محیط کار ایجاد کنند، باید بتوانند در مورد آن تغییرات صحبت کنند. فقط یادتان باشد که با یک برنامه واضح، مشخص و دقیق با رئیس خود صحبت کنید، چرا که آنها از چیزهایی که سر و ته ندارند متنفرند.
اگر فکر می کنید شغل فعلی با دنیای مادرانه شما همخوانی ندارد، شانس خود را برای یک شغل دیگر امتحان کنید. به دنبال کاری بروید که در آن ارزش بیشتری برای خانواده قائلند. در دنیای امروز که کار پیدا کردن میتواند سخت باشد، تا زمانی که کار جدید پیدا نکردید کار خود را ترک نکنید. شاید حتی بهتر باشد که به دنبال شرکت کوچکتری با یک رئیس زن باشید.
با رئیس تان در مورد کار مادری صادق باشید. هیچ وقت این موضوع را پنهان و تظاهر نکنید که همه تمرکز فقط روی کار است. بنابراین وقتی که فرزندتان در خانه مریض است، آن را پنهان نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو