سولاریوم چیست؟ + مزایا و معایب آن

سولاریوم چیست؟ + مزایا و معایب آن


منبع: زیبامون

233

1398/5/19

17:01


برای اینکه بدانید سولاریوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد حتما این بخش از زیبامون را تا انتها مطالعه کنید!

سولاریوم چیست؟ + مزایا و معایب آن

تغییر رنگ پوست و یا برنزه کردن پوست یکی از اقداماتی هست که در فصل تابستان طرفداران خیلی زیادی پیدا میکنه و شاید به همین دلیل هست که روش ها و متدهای مختلفی برای تغییر رنگ پوست و یا برنزه کردن پوست ایجاد میشه. سولاریوم یا سولار یکی از این روش ها برای برنزه کردن پوست هست که در این بخش از زیبامون دات کام به طور کامل با آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

سولاریوم چیست؟

سولاریوم در واقع یک دستگاه مدرن و مخصوص برای برنزه کردن رنگ پوست هست که در مراکز مخصوص سولار، اسپاها، سالن های زیبایی و ... قرار داره و افرادی که تمایل دارند رنگ پوستشون رو تغییر دهند و یا به اصطلاح پوست برنزه داشته باشند به این مراکز مراجعه کرده و با استفاده از دستگاه سولاریوم این کار رو انجام میدن.

 

دستگاه سولاریم

 

دستگاه سولاریم یک تخت تاشو هست که دیواره های آن با لامپ های UV پوشیده شده است. برای استفاده از این دستگاه باید بدون هیچ پوششی روی تخت سولار دراز بکشید، عینک مخصوص رو به چشم بزنید. بعد از آماده شدن فرد، دستگاه سولار بسته میشه و لامپ های درون آن روشن خواهند شد و از بالا و پایین به بدن اشعه تابیده می شود و متناسب با درجه تیرگی پوست مورد نظر مشتری، زمان مناسبی برای قرار گرفتن در دستگاه سولار مشخص میشه.

 

روش کار دستگاه سولاریوم

برای استفاده از دستگاه سولاریوم در جلسات اول باید از مدت زمان کم شروع کنید تا پوست به تدریج آماده تغییر رنگ بشه و سپس در جلسات بعدی مدت زمان استفاده از دستگاه سولاریوم افزایش پیدا میکنه. بهتره در جلسات اول فقط بین 3 تا 5 دقیقه در دستگاه سولار قرار بگیرید و در جلسات بعدی این زمان رو تا 20 دقیقه افزایش بدید.

 

پوست برنزه

 

مزایا و معایب سولاریوم

استفاده از سولاریوم یکی از روش های پرطرفدار برای برنزه کردن پوست هست و نسبت به نور خورشید خیلی سریع تر پوست رو برنزه میکنه.  در هنگام برنزه شدن پوست توسط دستگاه سولاریوم، علاوه بر تغییر رنگ پوست به دلیل نفوذ گرما به بافت های داخلی پوست، در کاهش دردهای خفیف عضلانی و اسکلتی بدن هم موثر خواهد بود.

 

پوست آفتاب سوخته

 

اما به گفته متخصصین پوستی این روش ممکنه مشکلاتی رو از جمله ابتلا به سرطان پوست رو به همراه داشته باشه و یا اینکه زمینه ابتلا به این بیماری رو افزایش میده. علاوه بر این اگر به مرکز سولاریوم معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه نکنید ممکنه با عوارضی همچون قرمز شدن پوست، پیری زود رس پوست، سوختگی پوست با درجات مختلف، افزایش چین و چروک پوست، آسیب دیدن رگهای خونی، اختلال در سیستم ایمنی بدن، آسیب دیدن چشم ها و ... نیز مواجه بشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو