۷ پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!

منبع: فرزند

187

1398/5/19

21:19


۷ پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!

بددهنی و توهین با کلمات زشت و رکیک، یکی از رفتارهای مخرب در زمان عصبانیت بین زوج‌هاست.

متاسفانه این رفتار همانند عدم رازداری همسر و بدبینی و منفی بافی همسر نیز یکی از رفتارهایی بوده که تاثیرات بسیار سوئی در رابطه باقی می‌گذارد.

معمولا در اکثر مواقع بعد از هر قهر و دعوا بین زن و شوهر، آن‌ها آشتی خواهند کرد، اما بددهنی و توهین با کلمات چیزی بوده که هیچوقت از ذهن همسر فرد توهین‌کننده پاک نخواهد شد. واکنش نشان دادن صحیح در برابر بددهنی همسر بسیار مهم بوده و از این رو در این مطلب به بررسی ۷ راهکار موثر در رفتار با همسر بد دهن خواهیم پرداخت.

در هنگام عصبانیت و بددهنی همسر، گاهی برخی واکنش‌ها منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود؛ لذا لازم است در این مواقع بهترین عکس‌العمل را برای آرام کردن جو حاکم دانست.

۱ . آرام باشید

حفظ آرامش مهم‌ترین عاملی بوده که نتیجه بحث بین شما و همسرتان را تعیین می‌کند. زمانی که شما هم به بحث دامن بزنید و در جواب او واکنش نشان دهید، این بحث می‌تواند به جایی بسیار بدتر از این کشیده شود.

در واقع زمانی که شما هم در جواب او از کلمات ناراحت‌کننده استفاده کنید، او عصبانی‌تر شده و احتمالا کنترل خود را از دست خواهد داد. بله؛ سخت است که در آن لحظات آرامش‌خود را حفظ کرده و هر آنچه را که می‌خواهید در آن لحظه بگوئید در دل خود نگه دارید، اما به خاطر داشته باشید که برای بهتر کردن اوضاع بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید آرام ماندن است.

روانشناسان معتقد هستند که در واکنش به بددهنی همسر باید با آرامش صحبت کنید. وقتی شما با آرامش با او صحبت کنید، همسرتان برای گوش دادن به حرف‌های شما هم که شده، مجبور می‌شود کمی آرام شود.

۲ . مدارا نکنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر همیشه با بددهنی همسر خود مدارا کنند، اوضاع بهتر می‌شود؛ اما متاسفانه این روند کارساز نبوده و حتی در برخی از موارد دیده شده که او گستاخ‌تر شده و نسبت به قبل بیشتر از کلمات زشت استفاده می‌کند.

تحمل توهین با کلمات و بددهنی بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید توهین برخی از افراد کم‌اهمیت مانند یک مغازه‌دار و یا مستخدم بی‌ادب را نادیده بگیرید، اما وقتی نوبت به افراد نزدیک، مخصوصا همسر می‌رسد، مدارا کردن با او چیزی بوده که باید از آن اجتناب کرد.

۳ . از طنز و شوخ طبعی استفاده کنید

درست است که شوخی کردن در شرایطی که همسر شما بددهنی می‌کند، سخت‌ترین کار دنیا به نظر می‌رسد و در آن شرایط احساس تنفر از همسر به قدری بوده که دوست دارید از شدت ناراحتی گریه کنید، اما شوخ‌طبعی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای عکس‌العمل است.

نکته اصلی در مورد شوخی و طنز این بوده که قادر است قدرت کلمات گستاخانه و زشت را ضعیف کرده و تنش را فرو نشاند. سعی کنید با اغراق در مورد توهینی که همسرتان کرده شوخی کنید.

۴ . به کلماتی که او می‌گوید توجه کنید

جالب است بدانید که توهین علاوه بر کلمات بی‌ادبانه بی‌اساس، دارای انتقاد و قضاوت صحیح نیز است. مطمئنا، این اصلا توجیه مناسبی برای کسانی که بددهنی می‌کنند نبوده، اما باید سعی کنید به کلماتی که همسرتان در این هنگام می‌گوید توجه کنید؛ چراکه گاهی در میان کلمات ناراحت‌کننده او، حقایق زیادی می‌یابید.

۵ . با او صریح صحبت کنید

یک گفتگوی صریح و بی‌پرده با او برقرار کنید. در این صحبت‌ها به او بگوئید که چقدر این رفتار زشت او شما را آزار می‌دهد. از احساس و حالات درونی خود در مواقعی که به شما توهین می‌شود، صحبت کنید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید با فردی که به شما توهین می‌کند صحبت کنید، سعی کنید تا جای ممکن مودبانه صحبت کنید؛ چراکه مکالمه‌ای که قرار است موثر واقع شود، نباید به یک دعوای جدید تبدیل شود.

۶ . ناراحتی ناشی از بد دهنی او را در خود حفظ نکنید

می‌دانم که چقدر سخت است، اما سعی کنید خونسرد و واقع‌بین باشید؛ در اغلب موارد، آزار کلامی، دردناک‌تر از آزار فیزیکی است. اما فکر نکنید که تمام آن حرف‌هایی که او می‌گوید واقعا درست است!

بددهنی و توهین با حرف‌های زشت به روح شما ضربه زده و عزت‌نفس شما را خدشه‌دار می‌کند؛ پس سعی کنید خیلی به حرف‌هایی که همسرتان گفته فکر نکرده و ناراحتی آن را در خود نگه ندارید.

۷ . تنهایش بگذارید

این کار همیشه کارساز بوده و نتایج مطلوبی دارد. وقتی می‌بینید که همسرتان عصبانی شده و بددهنی می‌کند، به هر بهانه‌ای از او دور شوید. این یک روش ساده و موثر برای کنترل عصبانیت همسر شماست. مثلا بگوئید که کار مهمی دارید و او را تنها بگذارید؛ یا بگوئید که باید به فرزند خود در نوشتن تکالیف کمک کنید؛ باید ظرف‌ها را بشوئید و یا هر چیز دیگری !

سخن پایانی

مسلما شنیدن توهین از همسر بسیار دلسرد کننده بوده، اما فراموش نکنید که هیچ مشکلی نیست که راه‌حل نداشته باشد. با انجام راهکارهای آورده شده در این مطلب، می‌توانید در رفتار با همسر بد دهن خود تجدید نظر کرده و به مرور مشکل را حل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو