روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن

روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن


منبع: زیبامون

198

1398/5/23

15:20


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن بیشتر آشنا شوید.

روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن

حتما همه شما هم خوب میدونید که کاهش وزن کار آسونی نیست و به اراده قوی برای تحمل کردن برخی مشکلات در این مسیر نیاز داره. اما خوبه که بدونید برای کاهش وزن و لاغری و رسیدن به تناسب اندام روش های کاربردی و موثری وجود داره که اگر در کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی، به این توصیه ها نیز توجه داشته باشید میتونید کاهش وزن خیلی خوبی داشته باشید و خیلی زود به تناسب اندام برسید.

در ادامه با زیبامون همراه باشید و با روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بیشتر آشنا شوید.

 

گنجاندن انواع پروتئین در رژیم غذایی

 

مواد غذایی پروتئینی

 

خوردن غذاهای سالم و مفید تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن داره. اگر در برنامه غذایی خودتون به مقدار کافی پروتئین داشته باشید میتونید خیلی سریع و راحت چربی سوزی داشته باشید. علاوه بر این میتونیم پروتئین رو به عنوان پادشاه در یک برنامه غذایی مخصوص کاهش وزن معرفی کنیم! رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا تاثیر خیلی خوبی در سیر نگه داشتن بدن و کاهش گرسنگی بدن داره و از همین طریق کمک میکنه تا در طول روز کالری کمتری دریافت کرده و خیلی سریع تر به وزن ایده آل خودتون برسید.

 

خواب خوب و کافی داشته باشید

 

خوابیدن

 

خواب کافی و مناسب نه تنها در روند کاهش وزن موثر هست بلکه کمک میکنه تا زندگی بهتر و سالم تری هم داشته باشید. خواب ناکافی و ضعیف یکی از اصلی ترین دلایل چاقی به ویژه در کودکان هست. بنابراین اگر قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دارید باید یک برنامه ریزی خوب برای داشتن خواب کافی و مناسب داشته باشید و از این موضوع مهم به هیچ عنوان غافل نشوید.

 

تلویزیون را خاموش کنید

 

تلویزیون

 

آیا عادت دارید که در هنگام تماشای تلویزیون غذا بخورید؟ اگر این عادت رو دارید بهتره از همین الان اون رو ترک کنید. مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده است که تماشای تلویزیون در هنگام خوردن غذا باعث میشه تا 40 درصد کالری بیشتری مصرف کنید. بهترین کار این هست که در هنگام صرف غذا گوشی موبایل، لپ تاپ، تلویزیون و هر وسیله ای که حواس شما رو پرت میکنه رو خاموش کنید و فقط به غذا خوردن و جویدن درست مواد غذایی توجه داشته باشید و از این طریق کاهش وزن بهتر و بیشتری رو تجربه کنید.

 

چای سبز بنوشید

 

چای سبز

 

چای سبز بدون شکر، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هست که لازمه حتما در رژیم غذایی روزانه خودتون بگنجونید و از مزایای شگفت انگیز چای سبز در چربی سوزی و کاهش وزن بهره مند شوید. نوشیدن چای سبز در طول روز نه تنها انرژی بدن رو تا 4 درصد افزایش میده بلکه چربی سوزی در بدن رو نیز تا 17 درصد زیاد میکنه و کمک میکنه تا خیلی سریع تر و بهتر به تناسب اندام برسید.

 

پیاده روی به مدت 45 دقیقه در روز

 

پیاده روی

 

پیاده روی یکی از عادت های خیلی خوب هست که تمام افراد باید در زندگی روزمره خودشون داشته باشند و اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید باید مدت زمان پیاده روی در طول روز رو افزایش بدید و این کار رو به یک عادت برای خودتون تبدیل کنید.

 

دوری از فست فودها و غذاهای آماده

 

 

فست فود

 

غذاهای فست فودی و آماده که ارزش غذایی بالایی ندارند، یکی از اصلی ترین دلایل اضافه وزن و چاقی هستند. پس اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید، نباید به هیچ عنوان به سراغ این مدل غذاها بروید و در عوض خوردن میوه و سبزیجات تازه رو در برنامه غذایی خودتون داشته باشید.

 

استفاده از عسل در برنامه غذایی

 

عسل

 

عسل طبیعی فواید خیلی زیادی برای بدن داره و میتونه شما رو در مسیر کاهش وزن و لاغری کمک کنه. نوشیدن روزانه یک لیوان آب گرم با یک قاشق عسل میتونه تاثیر خیلی خوبی در چربی سوزی و کاهش وزن داشته باشه. پس بهتره این ماده غذایی مفید و سالم رو در برنامه غذایی خودتون بگنجونید و یا جایگزین مصرف قند و شکر کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو