بهترین روشها برای درمان خروپف

بهترین روشها برای درمان خروپف


منبع: زیبامون

215

1398/5/23

15:21


برای درمان خروپف روش های خیلی زیادی وجود داره که در این بخش از زیبامون تعدادی از روشهای خانگی و موثر برای درمان خر و پف رو به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین روشها برای درمان خروپف

خروپف کردن در خواب یکی از مشکلاتی هست که اگرچه خود فرد متوجه آن نمی شود اما برای اطرافیان بسیار آزاردهنده بوده و میتونه کیفیت خواب سایر افراد رو تحت تاثیر قرار بده! اگر شما یا اطرافیانتون در هنگام خواب خروپف های بلند و شدیدی دارید، بهتره به فکر راه حل هایی برای این موضوع باشید. با ما در این بخش از زیبامون همراه باشید و با چند تا از بهترین روشها برای درمان خروپف بیشتر آشنا شوید!

 

مدل خوابیدن خودتون رو تغییر بدید

برخی از موقعیت های خوابیدن مثل دراز کشیدن به پشت باعث میشه زبان و کام به پشت گلو فشار بیاورند و باعث ایجاد خروپف می شوند. پس اگر عادت دارید همیشه به پشت بخوابید، بهتره مدل یا موقعیت خوابیدن خودتون رو تغییر بدید و به پهلو بخوابید. با همین تغییر ساده مشکل خروپف کردن تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

 

خوابیدن

 

استفاده از پتو سنگین

استفاده از یک پتو سنگین یک درمان ساده برای مشکلات مربوط به خواب از جمله خروپف هست! اگر در طول خواب دچار خر و پف های خفیف می شوید، میتونید با استفاده از یک پتو سنگین، باعث ایجاد آرامش در عضلات تنفسی شوید و این مشکل رو تا حد زیادی برطرف کنید. 

 

خوابیدن با چشم بند

 

نوشیدن آب و هیدارته کردن بدن

اگر بدن شما با کمبود آب مواجه باشه، ترشحات دهان و بینی چسبناک شده و باعث ایجاد خروپف در طول خواب خواهند شد. پس لازمه در طول روز با نوشیدن آب، بدن رو هیدراته نگه دارید و قبل از خواب هم یک لیوان آب بنوشید.

 

نوشیدن ـب

 

گردگیری کردن اتاق خواب

گرد و غباری که در اتاق خواب جمع میشه یکی دیگه از عواملی هست که میتونه باعث ایجاد خر و پف بشه. پس لازمه هر روز اتاق خواب رو گردگیری کنید و اگر حیوان خانگی دارید، مانع از ورود آن به تخت خواب یا اتاق خوابتان شوید. زیرا موی حیوانات بسیار آلرژی زا بوده و ممکنه در طول خواب باعث ایجاد آلرژی و خروپف بشه.

 

گردگیری کردن

 

باز کردن حفره های بینی

اگر احساس می کنید در طول خواب با گرفتگی بینی مواجه می شوید و دلیل خروپف هایتان در خواب همین موضوع هست، پس بهتره قبل از خواب حتما حفره های بینی رو تمیز کنید! استفاده از اسپری آب نمک یکی از بهترین شست و شو دهنده ها برای بینی هست و با تمیز کردن حفره های بینی مانع از مسدود شدن مسیر تنفس و ایجاد خروپف میشه.

 

تمیز کردن بینی

 

یک دستگاه بخور و رطوبت ساز در اتاق خواب داشته باشید

اگر اتاق خواب شما گرم و خشک باشه، نه تنها باعث خشک و بسته شدن حفره های بینی میشه بلکه باعث افزایش خر و پف در خواب هم میشه. پس لازمه که یک دستگاه بخور و رطوبت ساز در اتاق خواب خودتون داشته باشید تا در طول خواب، هوای مرطوب رو تنفس کنید و باعث کاهش خروپف در خواب شوید.

 

دستگاه بخور

 

کاهش وزن

گاهی اوقات چاقی و تجمع چربی در اطراف گردن و گلو یکی از اصلی تری دلایل خروپف در خواب هست. پس بهتره برای حل این مشکل و همچنین داشتن یک خواب راحت و آرام حتما کاهش وزن داشته باشید.

 

پیاده روی

 

مطالب پیشنهادی:

8 عادت قبل از خواب که زیباییتان را متحول میکند

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؟

خواب راحت و عمیق با این توصیه ها

کارهایی که نباید قبل از خواب انجام داد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو