نگارش رمانی درباره شهید مهدی شاه‌آبادی / نصرالله قادری و اقتباس از شاهنامه با طرح اپیزودیک

127

1398/5/23

17:43


نصرالله قادری دو رمان در دست انتشار دارد.

نگارش رمانی درباره شهید مهدی شاه‌آبادی / نصرالله قادری و اقتباس از شاهنامه با طرح اپیزودیک

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، نصرالله قادری نویسنده و کارگردان تئاتر، با این توضیح که رمان "مرغ غریب عشق" را برای چاپ به انتشارات سروش سپرده، افزود: این رمان درباره شهید مهدی شاه‌آبادی از لحظه شهادت است که در فلش‌بکی برمی‌گردد به لحظه تولد او.

او با تاکید بر این که قطعاً تخیل نویسنده است که یک داستان را پیش می‌برد، گفت: بخشی از رمان "مرغ غریب عشق" تخیل شده اما تمام مباحثی که به آن پرداخته‌ام براساس اسنادی است که از شهید شاه‌آبادی مطالعه کرده‌ام و تمامی آن‌ها سندیت دارد.

قادری که رمانی اقتباسی از شاهنامه با طرح اپیزودیک را آماده انتشار دارد، تصریح کرد: این اثر، اقتباسی است مدرن با طرح اپیزودیک از زندگی ضحاک در داستان شاهنامه در روایت‌های مختلف از شهرناز، ارنواز، فریدون، کاوه و ضحاک.

او با این توضیح که کتاب "روایت ضحاک" درباره چگونه به حکومت رسیدن ضحاک و فروافتادنش است، اضافه‌کرد: در این رمان هر شخصی یک واقعه را از منظر خود روایت می‌کند. کتاب را برای چاپ به انتشارات اسم، تحویل داده‌ام و منتظر نتیجه نهایی هستم.

قادری این روزها مشغول بازنویسی رمانی با موضوع زندگی بلال حبشی است که از سوی انتشارات کتاب‌نیستان منتشر خواهد شد.

"تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها" دومین مجلد از چهارگانه او برای چهار یار پیامبر(ص) سلمان، ابوذر، بلال و مقداد است که به شرح زندگی ابوذر غفاری اختصاص دارد. رمان "ناله‌های عاشق" نیز با موضوع زندگی سلمان فارسی با همین تم از این نویسنده منتشر شده است.

"زندگی در تئاتر"، "خواب دریا"، "حدیث آصف"، "موخره بسوی دمشق"، "آناتومی ساختار درام"، "تئاتر ملی"، "شهد شوکران"، "آه مریم مقدس"، "گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد"، "هنگامه‌ای که آسمان شکافت"، "امشب باید بمیرم" و "زندگی شاید وین راه بی‌نهایت" از جمله آثار انتشار یافته قادری محسوب می‌شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو