دف‌نوازان در جشنواره ملی موسیقی جوان

135

1398/5/23

17:44


نوازندگان ساز دف در سه رده سنی الف، ب و ج در بخش موسیقی دستگاهی به رقابت پرداختند.

دف‌نوازان در جشنواره ملی موسیقی جوان

سرویس موسیقی هنرآنلاین: پانزدهمین روز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان 22 مرداد به نوازندگان ساز دف در بخش موسیقی دستگاهی اختصاص داشت.

تالار رودکی در این روز از نوازندگان در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل هیئت داوران شامل مسعود حبیبی، حسین رضائی‌نیا، فرزاد عندلیبی و مهرداد کریم‌خاوری قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان رده سنی الف کار خود را آغاز کرد و در ابتدا سید کیارش سلجوقی به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، افرا اصلان حسینی، امید معینی نجف‌آبادی، شکیبا استخری، پریا کردستانی، نسترن مزروعی، پرنیان سلیمانی و متین جولایی از این رده سنی مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه نوبت به گروه سنی ب رسید. دانیال مسعودی، علی صادقی ارشد، ادریس وکیلی، فاطمه دوستی، ریحانه بخارزاده تربتی و سیده نیکتا صالح نفراتی بودند که به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش دوم اجراهای روز پانزدهم جشنواره به نوازندگان رده سنی ج اختصاص داشت و در ابتدا عاطفه هاشم‌زاده به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، علیرضا توسلی، صادق خیاطی فرد، سحر کعبی نژاد، عادله رحیمی و آروین رئوفی به روی صحنه آمدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز پانزدهم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و هیئت داوران اجراها را مورد بررسی قرار دادند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. با اتمام بخش موسیقی نواحی، اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد که تا جمعه اول شهریور ادامه دارد. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو