مکان های دیدنی شمال تهران و بهترین مناطق گردشگری واقع در شمال پایتخت

مکان های دیدنی شمال تهران و بهترین مناطق گردشگری واقع در شمال پایتخت


منبع: آرگا

213

1398/5/23

18:28


با توجه به اینکه که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران شناخته می شود می توان به جاذبه های مهم این شهر اشاره کرد. در این بخش با مکان های دیدنی شمال تهران آشنا خواهید شد.

در شمال تهران می توان جاذبه های متنوعی که شامل مناظر و دیدنی های تاریخی برای توریستان، مشاهده کنید. جاذبه ها و مکان های دیدنی شمال تهران بخشی از جاذبه های شهر پایتختی تهران است که برای گردشگران این منطقه دارای جذابیت است. دارآباد از جمله این جاذبه ها است که در شمال تهران دیده می شود.

 

مکان های دیدنی در شمال تهران

مکان های دیدنی شمال تهران:

 شمال شهر تهران دارای جاذبه های متنوعی است که برای گردشگران با سلیقه های مختلف و خاص بسیار مناسب است. اغلب جاذبه های توریستی این منطقه شامل کاخ های سلطنتی قدیمی و ارزشمند هستند که گردشگران را جذب می کنند.

میدان تجریش:

در مناطق زیبای دربند این میدان قرار گرفته است که از محله های قدیمی و تاریخی در شهر تهران است. در این میدان مراکز تجاری گوناگونی وجود دارند و با وجود رستوران ها و سایر تفریحات رفاهی برای گردشگران از مکان های دیدنی تهران محسوب می شود.

مکان های دیدنی شمال تهران

کاخ سعد آباد:

این کاخ از مجموعه جاذبه های فرهنگی شمال تهران است و نشان دهنده سبک زندگی در دوران پهلوی است تمام وسایل مورد استفاده خانواده سلطنتی در این مجموعه در معرض دید قرار داده شده است.

کاخ دیدنی شمال تهران

باغ فردوس و موزه سینما:

چشم انداز زیبا از فضای سبز این عمارت موجب جذب گردشگران زیاد شده است تا از این مجموعه فرهنگی وسیع دیدن کنند. موزه سینما نیز اطلاعات مهمی را از تاریخ سینمای ایران در اختیار شما قرار می دهد.

مکان های توریستی شمال تهران

کاخ نیاوران:

بیشتر آثاری که در شمال تهران مشاهده می کنید از آثار و جاذبه های تاریخی هستند از جمله دیگر این جاذبه ها کاخ نیاوران که متعلق به خاندان پهلوی است می باشد. این کاخ در زمان ناصرالدین شاه نیز رونق زیادی داشته است.

جذابیت های شمال تهران

دارآباد:

از دیگر محله های شناخته شده در شمال تهران که از جاذبه ها و مکان های دیدنی شمال تهران نیز به شمار می رود می توان به این محله اشاره کرد. پارک ساحلی احداث شده در این منطقه و دیگر جاذبه ها و امکانات دارای اهمیت می باشند.

مناطق دیدنی شمال تهران

امامزاده صالح:

برای افرادی که به جاذبه های مذهبی علاقه دارند امامزاده صالح با آرامش خاصی که به شما منتقل می کند می تواند بهترین تجربه سفر در تهران باشد.

مکان های دیدنی معروف شمال تهران

درکه:

اما از جاذبه های طبیعی و دیدنی خاص در شما تهران می توان به مجموعه تفریحی توریستی درکه اشاره کرد. این منطقه یک تفرجگاه کوهستانی برای علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردی است.

دیدنی های پر جاذبه شمال تهران

موزه تماشاگه زمان:

این موزه متعلق به دوران قاجار است و در حقیقت با جمع آوری مجموعه ای از آثار تاریخی و قدیمی از دوران قاجار توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

مکان های دیدنی جالب شمال تهران

دربند، موزه دکتر حسابی و جاذبه های لوکس در شمال تهران موجب اهمیت این منطقه تفریحی برای گردشگران شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو