اشتباهات رایج و تفکرات غلط در مورد ورزش کردن

اشتباهات رایج و تفکرات غلط در مورد ورزش کردن


منبع: زیبامون

248

1398/5/23

18:55


با انجام برخی از اشتباهات رایج در ورزش کردن می توانیم به سلامت جسممان آسیب بزنیم با زیبامون در این مطلب همراه باشید.

اشتباهات رایج و تفکرات غلط در مورد ورزش کردن

یکی از فاکتور های مهم سلامتی، ورزش کردن است. ورزش فقط برای داشتن تناسب اندام نیست، بلکه برای داشتن بدنی سالم هم نیاز است. اما گاهی ورزش کردن با کلی فواید جسمانی می تواند مشکل ساز شود و به سلامت بدن آسیب برساند. با رعایت نکردن برخی نکات و انجام اشتباهاتی رایج و همچنین برخی از باور های غلط می توانیم به سلامت جسممان آسیب بزنیم. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا بررسی این نکات بپردازیم.

 

ورزش کردن با تردمیل

 

5 باور و تفکر اشتباه در مورد ورزش کردن

قبل ورزش و یا بعد ورزش غذا بخورید. برخی از افراد بلافاصله بعد از ورزش و تمرین غذا می خورند و این کار زحمتشان را بی اثر می کند.

• میتوانید تنها با یک قسمت از بدن ورزش کنید. این باوری بسیار اشتباه است که فقط روی قسمتی که نیاز به ورزش دارد تمرکز کنیم.

• ساعت بیشتر تمرین و ورزش در یک روز بهتر است. برخی تصور می کنند هر چه تایم بیشتری در باشگاه بگذرانند زودتر نتیجه می گیرند که این کار فایده ی چندانی ندارد.

• یوگا فقط مخصوص افراد منعطف است. یوگا به مرور زمان به انعطاف بدن کمک می کند پس افرادی که انعطاف کمی هم دارند می توانند با یوگا به مرور زمان انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

• مصرف پروتئین زیاد. مصرف بیش از حد پروتئین عوارض خودش را دارد و می تواند به چاقی و بیماری قلبی کمک کند. پس تعادل در رژیم پروتئین امر مهمی است.

10 تا از اشتباهات رایج در ورزش کردن

بدنتان را سرد نمی کنید. زمانی که ورزش می کنیم دمای بدن بالا می رود و عروق خونی منبسط می شود پس باید به بدن اجازه داد تا به حالت طبیعی برگردد و نباید مستقیم زیر دوش رفت، که این کار باعث می شود دچار ضعف و سر درد شوید.

• حرکات کششی را انجام نمی دهید. بعد از ورزش کردن، بدن گرم و منعطف تر است پس بهتر است حرکات کششی انجام دهیم هرچه مفاصل دامنه ی حرکتی بهتری داشته باشند احتمال آسیب و شکستی کمتر می شود.

 

ورزش با حرکات کششی

 

خیلی دیر یا خیلی زود بعد از ورزش غذا می خورید. دیر غذا خوردن و فاصله ی طولانی با زمان ورزش می تواند بدن را ضعیف کند برای ترمیم بدن نیاز است 2 ساعت بعد از ورزش غذا بخورید. غذا خوردن بلافاصله بعد از ورزش هم چیزی جز افزایش کالری ندارد.

خوردن اسموتی بعد از ورزش. اسموتی به دلیل داشتن قند، دارای کالری بالایی است و بهتر است اگر به خوردن اسموتی تمایل دارید خودتان درست کنید. مقداری میوه را با مقداری سبزیجات برگ دار و 100 گرم ماست یونانی و مقداری مغز آجیل مخلوط کنید و یک اسموتی درست کنید.

 

اسموتی

 

افراط در حذف کالری ها. بدن شما به سوخت و ساز هم نیاز دارد با داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم همراه با ورزش می توانید سلامت خود را تضمین کنید.

• به مکمل ها اکتفا می کنید. مصرف زیاد مکمل های دارای پروتئین و ویتامین تاثیر معکوس دارد. افراط در مصرف ویتامین ها به سیستم ایمنی بدن فشار وارد می کند. در واقع باید مواد طبیعی را در اولویت قرار داد و بعد از آن از مکمل ها به اندازه استفاده کرد.

• برای کاهش درد های عضلانی از ایپوبروفن مصرف می کنید. برخی از محققان معتقدند مصرف ایپوبروفن بعد از ورزش باعث می شود توانایی بدن برای ساختن عضلات کاهش پیدا کند.

 

ایپوبروفن

 

• هر روز ورزش می کنید. بدن نیاز به استراحت دارد و هر روز ورزش سنگین انجام دادن به مفاصل آسیب می رساند.

• وزنه های سنگین. کار با وزنه عضلات را درگیر می کند ولی وزنه هایی که مناسب وزن شما نیست و افراط در انجام این کار به ماهیچه هایتان آسیب می زند.

 

وزنه ورزشی

 

• کم آب می نوشید. بدن ما در طول روز به آب نیاز دارد ولی زمانی که ورزش می کنیم این نیاز چند برابر می شود. تا جایی که می توانید آب بنوشید و از فواید آن برای سلامتی بهره ببرید.

 

آب

 

مطالب پیشنهادی:

بعد از باشگاه و ورزش کردن چه بخوریم؟ 

درمان سلولیت از ورزش تا ساکشن

بهترین زمان ورزش کردن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو