بررسی Galaxy S10+ وقتی سامسونگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد!

بررسی Galaxy S10+ وقتی سامسونگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد!


منبع: نت نوشت

353

1398/3/6

20:15


بررسی Galaxy S10+ وقتی سامسونگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد!

Galaxy S10 Plus یکی از اسمارت فون‌های پرچمدار سری S10 کمپانی کره‌ای سامسونگ می‌باشد. این گوشی که در اواخر فوریه ۲۰۱۹ (اول اسفند ۹۷) از آن رونمایی شد، مدلی بزرگتر و با کمی امکانات بیشتر برای پرچمدار گلکسی S10 می‌باشد. نمایشگر تمام صفحه‌ی Infinity-O موجود در گلکسی S10+ با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا همراه شده و طراحی آن به گونه‌ای است که شباهت‌های های بیش از حد چند نسل قبلی سری S (از گلکسی S7 تا S9) را از یاد ما می‌برد. این دستگاه دارای سیستم دوربین جلوی دوگانه و دوربین اصلی سه تایی می‌باشد. از نظر قدرت و عملکرد، اس ۱۰ پلاس قدرتمندترین دستگاه اندرویدی حال حاضر دنیاست که با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا همراه شده است. در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، با بررسی Galaxy S10+ همراه شما هستیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه P30 Pro با S10 پلاس؛ در سال ۲۰۱۹ دعوا بر سر چیست؟

بررسی سریع Galaxy S10+

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
نسبت صفحه به بدنه (screen-to-body ratio) فوق العاده بالا می‌باشد، سنسور اثر انگشت درون صقحه ای، ویژگی Wireless PowerShare، باتری قدرتمند، عملکرد کلی فوق العاده

نقاط ضعف:
قیمت بسیار بالا، محل قرارگیری دکمه‌ی فیزیکی پاور و Bixby، بدنه‌ی نسبتا لغزنده

Samsung Galaxy S10 Plus اسمارت فونی است که تقریبا، همه‌ی آن چیزی که یک کاربر تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ می‌تواند تصور کند را در خود دارد! اگر توانایی خرید این دستگاه را دارید، پس برای خرید آن لحظه‌ای شک به دل خود راه ندهید، زیرا سامسونگ با معرفی این گوشی ثابت کرد که همچنان برترین تولیدکننده‌ی اسمارت فون‌های اندرویدی در دنیا و رقیبی سرسخت برای اپل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10+ از سامسونگ

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۱۰ با اس ۱۰ پلاس؛ رقابت سامسونگ با خودش!

بد نیست تا در بررسی Galaxy S10+ کمی بیشتر به تکنولوژی‌های منحصر به فرد این غول کره‌ای بپردازیم. S10 Plus با صفحه نمایش لبه به لبه‌ی ۶٫۴ اینچی خود که با نسل جدیدی از نمایشگرهای Infinity-O به همراه دوربین سلفی حفره‌ای با طراحی punch-hole همراه شده، تعریف جدیدی را برای واژه‌ی “فبلت” ارائه می‌دهد. با نسبت صفحه نمایش ۹۳٫۱ درصد، اکنون پیکسل‌ها از بالاترین قسمت صفحه نمایش (زیر اسپیکر کوچک گوشی) تا چانه‌ی بسیار باریک دستگاه (حاشیه‌ی پایینی نمایشگر)، و از کناری ترین قسمت لبه‌ی سمت راست گوشی (قسمت منحنی لبه) تا انحنای سمت چپ نمایشگر گسترده شده اند. بنابراین با S10+، رویای نمایشگرهای تمام صفحه، یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک می‌شود!

اما در بررسی Galaxy S10+ اگر از طراحی زیبا و ظاهر خوفناک آن بگذریم، تکنولوژی‌های درون آن حتی شگفت انگیزتر هم می‌باشند. سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش شیشه‌ای این گوشی که با جدیدترین نسل از محافظ‌های گوریلا گلس همراه شده است، قرار دارد. باتری حجیم ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه آنقدر قدرتمند است که حتی شما می‌توانید با آن دیگر گجت‌های خود را هم شارژ کنید. بله درست خواندید! ویژگی Wireless PowerShare گلکسی S10+ به شما این امکان را می‌دهد تا از گوشی خود به عنوان یک پاور بانک وایرلس برای شارژ کردن باتری دیگر گجت هایی که از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. البته ما مشابه این ویژگی را قبلا در گوشی Huawei Mate 20 Pro دیده بودیم، اما ویژگی شارژ معکوس Mate 20 Pro بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و سرعت شارژ پاور بانک معکوس آن پایین می‌باشد، در حالی که شما می‌توانید یک آیفون XS MAX را با گلکسی اس ۱۰ پلاس خود به سرعت شارژ کنید؛ و تفاوت کمپانی سامسونگ با سازندگان چینی مثل هواوی را باید در همین نکات ریز جستجو کرد.

در آینده‌ای نزدیک، می‌توانیم اسمارت فون‌های سری S10 و علی الخصوص S10+ را به عنوان دستگاه هایی به یاد آوریم که برخی تکنولوژی‌ها را برای اولین بار وارد عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند کردند. در قست نمایشگر، +Galaxy S10 برای اولین بار در دنیا از پنل جدید Dynamic AMOLED سامسونگ استفاده می‌کند، و برای اولین بار در دنیا روی صفحه نمایش آن با پوشش Gorilla Glass 6 (به جای Gorilla Glass 5) محافظت می‌شود، و باز هم اولین اسمارت فونی است که از ویژگی +HDR10 (به جای HDR10) پشتیبانی می‌کند. این گوشی با رابط کاربری جدید سامسونگ به نام One UI که قبلا در نت نوشت از آن به طور مفصل سخن گفتیم ران می‌شود و از پردازنده‌ی فوق العاده قدرتمند و جدید Snapdragon 855 رونمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی S10 : سامسونگ دریچه‌ای رو به آینده‌ی باز می‌کند

بیشتر بخوانید: مقایسه S10 با نوت ۹ : از نوت ۹ دل بکنیم یا خیر؟

S10+ دارای سیستم دوربین اصلی سه گانه با ۳ سنسور استاندارد، تله فوتو و فوق عریض است که دوربین فوق عریض (ultrawide) آن قدرتمندتر از تمامی دوربین‌های فوق عریضی است که تا امروز دیده بودیم. تکنولوژی جدید وای فای ۶ با سرعتی بسیار بالاتر از گذشته برای اولین بار در اسمارت فون‌های سری S10 به کار گرفته شده است. از دیگر “اولین‌های ” S10+ می‌توانیم به Dockless DeX (تجربه‌ی دستکتاپ، بدون Dock) اشاره کنیم که دیگر دردسرهای گذشته را به همراه ندارد. اگر شما با این تکنولوژی ناآشنا هستید، بهتر است تا مطلب ” One UI چیست؟ همه چیز درباره رابط کاربری جدید سامسونگ” را مطالعه بفرمایید.

اما مهم ترین ویژگی ظاهری گلکسی S10+ که در نگاه اول شما را به خود جذب خواهد کرد، دوربین سلفی حفره‌ای بر روی نمایشگر آن می‌باشد که بهترین راه حل ممکن برای استفاده نکردن از NOTCH در پرچمداران جدید سامسونگ بوده است! به هر حال سامسونگ همیشه “سامسونگ” است و نمی‌توان انتظار داشت که همانند دیگر اندرویدی ها، پرچمدار جدید خود را با یک ترند اپلی روانه‌ی بازار کند. و در واقع سامسونگ ترجیح می‌دهد تا برخلاف دیگر سازندگان تلفن همراه، با تقلید نکردن از اپل همواره خود را به عنوان یک پیشرو و یک برند فوق العاده لوکس در صنعت تلفن همراه باقی نگه دارد. اگر اپل با معرفی NOTCH در اسمارت فون آیفون X، نام خود را بیشتر از قبل بر سر زبان‌ها انداخت، حال سامسونگ قصد دارد تا دوربین punch-hole را از الان تا چند سال آینده به یک ترند جهانی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی S10e کوچک اما قدرتمند

بیشتر بخوانید: مقایسه S10 با آیفون XS

punch-hole

punch-hole

گلکسی S10 پلاس باز هم تکنولوژی‌های جدید و منحصر به فردی را با خود به همراه دارید که در ادامه‌ی مطلب بررسی Galaxy S10+ به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای سر و سامان دادن به ذهن شما کاربران محترم، در ادامه، مطلب بررسی Galaxy S10+ را به صورت طبقه بندی شده ادامه می‌دهیم. ضمن اینکه برای اطلاع از تمامی مشخصات فنی و ظاهری این گوشی، می‌توانید مطلب “مشخصات گلکسی S10+ از سامسونگ” را به طور اختصاصی از مجله‌ی اینترنتی نت نوشت مطالعه بفرمایید.

بررسی نمایشگر Galaxy S10+

بررسی Galaxy S10+ را با نقد نمایشگر این دستگاه آغاز می‌کنیم. Galaxy S10 Plus دارای یک پنل ۶٫۴ اینچی Dynamic AMOLED است که بسیار بزرگتر از مدل سال قبل، یعنی Galaxy S9 Plus بوده و هم سایز با گلکسی نوت ۹ می‌باشد. اما از لحاظ تکنولوژی و عملکرد کلی، نمایشگر S10+ بسیار بهتر از نوت ۹ شده است. بزرگترین بهبود در قسمت صفحه نمایش S10+، افزایش نسبت screen-to-body در آن است. یعنی سامسونگ موفق به یافتن راهی شده تا پیکسل‌ها را مساحت بیشتری از بدنه‌ی دستگاه جای دهد، بدین معنی که حاشیه‌های دور نمایشگر، به ویژه حاشیه‌های بالا و پایین آن بسیار کوچکتر از قبل شده اند، و این امر توسط نمایشگر Infinity-O جدید سامسونگ عملی شده است. سامسونگ توانسته تا به جای NOTCH، دوربین سلفی گوشی خود را در یک سوراخ کوچک در قسمت سمت راستِ بالای نمایشگر جای دهد و بدین ترتیب حاشیه‌ی بالایی نمایشگر را تا حد فوق العاده‌ای کوچک کند.

بیشتر بخوانید: One UI چیست؟ همه چیز درباره رابط کاربری جدید سامسونگ

بررسی گلکسی اس 10 پلاس از نظر نمایشگر

بررسی Galaxy S10+ از نظر نمایشگر

اما بر خلاف گلکسی S10 و S10e، گلکسی S10+ دارای دو دوربین سلفی می‌باشد که دوربین دوم RGB آن به منظور ثبت تصاویر پرتره‌ی باکیفیت تر به دستگاه اضافه شده است. پس حفره‌ی دوربین در S10 پلاس، فضای بیشتری را نسبت به ۲ برادر کوچکتر خود اشغال می‌کند. خوشبختانه این دوربین punch-hole به هیچ وجه باعث مزاحمت یا پرت کردن حواس شما در هنگام استفاده از دستگاه نخواهد شد. در حالت عادی، تمامی اطلاعات و ناتیفیکیشن‌های معمولی در نوار بالای نمایشگر و در کنار دوربین سلفی به نمایش درمی آیند. هنگامی که قصد اجرای بازی یا دیدن فیلم را داشته باشید هم قسمت کنار دوربین سلفی با یک نوار مشکی حذف می‌شود تا خللی در کار شما وارد نشود.

در بررسی Galaxy S10+ از نظر کیفیت نمایشگر هم اوضاع فوق العاده رضایت بخش می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۱۴۴۰*۳۰۴۰ پیکسل (QHD پلاس) با نسبت تصویر ۱۹:۹ می‌باشد که با تراکم پیکسلی ۵۲۶ppi می‌تواند جزئیات بسیار بالایی را به نمایش بگذارد. البته در حالت پیش فرض، رزولوشن دستگاه بر روی +Full HD تنظیم شده تا مصرف باتری دستگاه کاهش یابد، اما شما می‌توانید از قسمت تنظیمات، حالت +QHD را انتخاب نمایید. با انتخاب حالت اتوماتیک نیز دستگاه شما فقط در هنگام پخش ویدیوهای با کیفیت ۴K یا اجرای بازی‌های با گرافیک بسیار بالا به رزولوشن QHD پلاس سوئیچ کرده و در استفاده‌های معمولی، کیفیت Full HD پلاس را برای صرفه جویی در مصرف باتری انتخاب می‌کند.

اما بالا بودن رزولوشن صفحه نمایش صرفا به معنی جزئیات بیشتر است و یک نمایشگر خیلی خوب، به غیر از رزولوشن بالا باید دارای ویژگی‌های دیگری مثل میزان نور و کنتراست تصویر بالا نیز باشد. خوشبختانه با پشتیبانی از HDR10 پلاس، گلکسی اس ۱۰ پلاس قادر به نمایش زیباترین رنگ‌ها و فوق العاده ترین کنتراست تصویر موجود در بین اسمارت فون‌های دنیا است؛ و در بحث روشنایی تصویر نیز، حداکثر میزان نور صفحه نمایش این دستگاه، بیشتر از چیزی است که به آن نیاز پیدا کنید. سامسونگ لبه‌های نمایشگر S10+ را به طرز هنرمندانه‌ای به سمت فریم فلزی دستگاه خم کرده است و با این کار، می‌توان حتی از دورترین قسمت لبه‌ی گوشی هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10e سامسونگ

انحنای نمایشگر در محل اتصال با فریم: درست همان چیزی که از سامسونگ انتظار می‌رفت!

انحنای نمایشگر در محل اتصال با فریم: درست همان چیزی که از سامسونگ انتظار می‌رفت!

اگرچه در بررسی Galaxy S10+ ، نمایشگر این دستگاه را “تمام صفحه” نامیدیم، اما در واقع سامسونگ هنوز برای رسیدن به یک نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی راه درازی را در پیش دارد. درست است که حاشیه‌های دور نمایشگر این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی گلکسی S بسیار کوچکتر شده اند، اما نمایشگر این اسمارت فون واقعا “بدون حاشیه” نیست. یک نوار مشکی بسیار باریک در بالای نمایشگر S10+ دیده می‌شود که محل قرارگیری اسپیکر گوشی است، و حاشیه‌ی زیر نمایشگر (چانه‌ی گوشی) هم چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن صرفه نظر کرد. به نظر می‌رسد که برای دیدن اسمارت فونی با نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی، باید تا سال ۲۰۲۰ و مدل بعدی گلکسی S صبر کنیم.

حاشیه‌ی پایین نمایشگر S10+ بسیار کوچکتر شده، اما همچنان وجود دارد!

حاشیه‌ی پایین نمایشگر S10+ بسیار کوچکتر شده، اما همچنان وجود دارد!

بررسی طراحی Galaxy S10+

بررسی گلکسی S10+ را با بحث طراحی این دستگاه ادامه می‌دهیم. به غیر از بحث صفحه نمایش، طراحی دیگر قسمت‌های بدنه‌ی این گوشی با کمی بهبود جزئی، اما دقیق و ماهرانه، مشابه گلکسی S9 پلاس و نوت ۹ می‌باشد. مثلا اگرچه مثل قبل، دو سطح شیشه‌ای S10+ در یک فریم آلومینیومی ساندویچ شده اند، اما ضخامت این فریم در مقایسه با S9+ کمتر شده است. البته لازم به ذکر است که در برخی مدل‌های گلکسی S10+، قاب پشتی آن‌ها از جنس سرامیک می‌باشد. مدل سرامیکی S10+ در دو رنگ مشکی و سفید موجود است، ولی مدل استاندارد شیشه‌ای آن در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی عرضه خواهند شد. البته بعید است که تمامی این رنگ‌ها به کشور ایران وارد شوند.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10 5G سامسونگ

بررسی گلکسی اس 10 پلاس : قاب پشتی ساده، اما زیبا

بررسی Galaxy S10+ : قاب پشتی ساده، اما زیبا

در وسط قاب پشتی S10 Plus سیستم دوربین سه گانه‌ای دیده می‌شود که به همراه فلش LED، در یک قاب مستطیلی و به صورت افقی، با کمترین میزان برآمدگی از سطح قاب پشتی سر برآورده است. اما در کنار این طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبا، عملکرد کلی این دوربین به خصوص دوربین فوق عریض آن شگفت انگیز می‌باشد. به غیر از دوربین، ویژگی ظاهری دیگری بر روی سطح بسیار صاف و صیقلی (و البته کمی لغزنده!) قاب پشتی این گوشی دیده نمی‌شود. ویژگی شارژ معکوس اس ۱۰ پلاس هم در زیر قاب پشتی آن گنجانده شده است، اما شما اثری از آن بر روی سطح قاب نمی‌بینید، و بنابراین نمی‌توان به سادگی دریافت که برای استفاده از این ویژگی باید به کدام قسمت از بدنه‌ی دستگاه مراجعه کنیم!

دوربین سه گانه بر روی قاب پشتی، و ویژگی جدید Wireless PowerShare که به نظر می‌رسد در زیر قسمت یک سوم پایینی قاب جای گرفته است

دوربین سه گانه بر روی قاب پشتی، و ویژگی جدید Wireless PowerShare که به نظر می‌رسد در زیر قسمت یک سوم پایینی قاب جای گرفته است

بررسی Galaxy S10+ را همچنان با معرفی ویژگی‌های خاص این دستگاه ادامه می‌دهیم. در گلکسی S10 پلاس دیگر خبری از سنسور اثر انگشت سنتی نیست و این بار، سامسونگ از یک سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده کرده است. البته ما قبلا مشابه این تکنولوژی را در اسمارت فون هایی چون Huawei Mate 20 و OnePlus 6T دیده بودیم، اما دو اسمارت فون فوق از حسگرهای درون صفحه‌ای اپتیکال استفاده می‌کنند، در حالی که در S10 Plus به لطف تکنولوژی اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، پرینتی سه بعدی از اثر انگشت شما تهیه می‌شود که با این کار، دقت این سنسور بسیار بیشتر از کیس‌های مشابه شده است. اما در مقایسه با سنسورهای اثر انگشت اپتیکال، سرعت عمل سنسور اولتراسونیک موجود در S10+ مقداری کمتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10 از سامسونگ

مهم ترین ویژگی این سنسور جدید اولتراسونیک، توانایی بالای آن در شناخت دقیق اثر انگشت افراد در هر شرایطی می‌باشد. مثلا اگر نوک انگشت دست شما خیس و یا خیلی سرد هم که باشد، سنسور اولتراسونیک S10+ بر خلاف سنسورهای اپتیکال Huawei Mate 20 و OnePlus 6T می‌تواند به سرعت آن را شناسایی کرده و قفل گوشی را باز کند. با این حال برای استفاده از سنسور اولتراسونیک، شما باید انگشت خود را دقیقا بر روی محل مربوطه (که بر روی صفحه نمایش مشخص شده) قرار داده و کمی هم فشار وارد کنید.

به غیر از سنسور اثر انگشت درون صفحه ای، S10+ دارای ویژگی باز کردن قفل نمایشگر توسط شناسایی چهره یا face unlock هم می‌باشد. این ویژگی در S10+ بسیار سریعتر از حسگر اثر انگشت آن عمل می‌کند، اما امنیت آن به هیچ وجه قابل مقایسه با امنیت حسگر اثر انگشت نیست. شما برای استفاده از face unlock باید به طور مستقیم به دوربین سلفی دستگاه نگاه کنید.

Samsung Galaxy S10 Plus یک اسمارت فون ۱۷۵ گرمی با ابعاد ۱۵۷٫۶ * ۷۴٫۱ * ۷٫۸ میلی متر می‌باشد. بنابراین اگرچه سایز نمایشگر S10+ حدود ۰٫۲ اینچ بزرگتر از S9+ است، اما اندازه و وزن آن کمتر از S9+ می‌باشد که این امر، اوج هنر سامسونگ در بهبود طراحی دهمین نسل از پرچمداران سری S خود را نشان می‌دهد. مقایسه‌ی Samsung Galaxy S9 پلاس با ضخامت ۸٫۵ میلی متر و وزن ۱۸۹ گرم با Samsung Galaxy S10 پلاس همانند مقایسه‌ی ۲ برادر دوقلو است که یکی بدنساز بوده و دیگری ورزش نمی‌کند! همواره با معرفی مدل جدیدی از گوشی‌های سری گلکسی S، مقداری بهبود در طراحی نسبت به مدل قبلی را مشاهده می‌کردیم. اما Galaxy S10 پلاس واقعا یک گوشی انقلابی است که نسبت به مدل قبلی خود بهبودهای بسیار زیادی را در تمامی زمینه‌ها تجربه کرده است. جالب است بدانید که نسبت screen-to-body از اولین مدل گلکسی S تا گلکسی S9، از ۵۸ درصد به ۸۳٫۶ درصد افزایش پیدا کرده بود، یعنی حدود ۲۵ درصد بهبود. حال نسبت screen-to-body در S10+ به عدد شگفت انگیز ۹۳٫۱ درصد رسیده که به تنهایی در ظرف یک سال، بهبود حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

گلکسی S10+ دستگاهی است که برای استفاده با یک دست طراحی شده و رابط کاربری جدید ONE نیز بیش از پیش شما را در این امر یاری می‌کند. اما در بررسی Galaxy S10+ از نظر محل قرارگیری دکمه‌های فیزیکی آن، انتقادهایی وارد می‌باشد. دکمه power در لبه‌ی سمت راست دستگاه در مکانی بالاتر از معمول قرار گرفته که اگر شما راست دست باشید، انگشت شست دست راستتان به آسانی به دکمه پاور دسترسی نخواهد داشت. در لبه‌ی سمت چپ گوشی، دکمه‌های تنظیم صدا درست در بالای دکمه‌ی فیزیکی Bixby (دستیار هوشمند سامسونگ) قرار گرفته اند. با فشار دادن دکمه Bixby، این ویژگی به سرعت فعال شده و شما به دستورات صوتی و صفحه‌ی Bixby Today دسترسی پیدا می‌کنید. اما متاسفانه فاصله‌ی کم بین دکمه Bixby با دکمه‌های تنظیم صدا احتمالا باعث بروز اشتباهات گاه و بیگاه در بین کاربران خواهد شد.

به پایان قسمت بررسی Galaxy S10+ از نظر طراحی می‌رسیم. این گوشی دارای یک پورت جدید Type-C در لبه‌ی پایین خود می‌باشد. خوشبختانه پس از گذشت ۹ سال از معرفی اولین گوشی گلکسی S، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هنوز در گلکسی S10+حضور دارد. سامسونگ جزو معدود سازندگانی است که جک هدفون را از دستگاه‌های مدل ۲۰۱۹ خود حذف نکرده است. جالب است بدانید که امسال، سامسونگ هدفون‌های وایرلس فوق پیشرفته‌ی Galaxy Buds را به طور رسمی معرفی کرده است. حال با حذف نشدن جک هدفون از پرچمداران سری S10، می‌توان به احترام فوق العاده بالای این کمپانی کره‌ای به طرفدارانش بیش از پیش پی برد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی فولد : اسمارت فون تاشوی سامسونگ

و باز هم جک دوست داشتنی هدفون!

و باز هم جک دوست داشتنی هدفون!

بررسی دوربین Galaxy S10+

مطلب بررسی Galaxy S10+ را با بررسی دوربین آن ادامه می‌دهیم. این گوشی دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی telephoto با زوم اپتیکال ۲X، و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ultrawide می‌باشد. برای ثبت تصاویر معمولی، دوربین استاندارد این گوشی کیفیت فوق العاده خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، و اگرچه دارای حالت اختصاصیِ تصویربرداری در شب (مثل long-exposure Night Vision mode در گوشی‌های گوگل) نیست، اما به لطف بازشدگی بالای دریچه‌ی دیافراگم (f/1.5)، می‌تواند حتی در کم نورترین فضاهای ممکن هم تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

لنز تله فوتوی موجود در S10+ از نظر مشخصات و ویژگی‌های فنی تقریبا مشابه همان چیزی است که در دیگر اسمارت فون‌های گران قیمت امروزی می‌بینیم، اما لنز فوق عریض این گوشی بسیار بهتر از نمونه‌های مشابه در بازار عمل می‌کند. این دوربین می‌تواند تا ۱۲۳ درجه از زاویه‌ی پیش روی خود را پوشش دهد. همچنین لنزهای فوق عریض معمولا با دو مشکل روبه رو هستند: ۱) پایین بودن کیفیت دوربین در محیط‌های کم نور، ۲) دفرمه شدن گوشه‌های تصویر. خوشبختانه این دو مشکل در دوربین S10+ تا حد قابل قبولی رفع شده اند.

اما یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در بررسی Galaxy S10+ از نظر دوربین متوجه آن خواهید شد، حالت Scene Optimizer اپ دوربین آن می‌باشد. با انتخاب این ویژگی، دستگاه شما به طور هوشمند، بهترین تنظیمات ممکن برای تصویربرداری از منظره‌ی پیش روی خود را انتخاب می‌کند و هوش مصنوعی در گلکسی S10 پلاس به حدی بالا رفته که دوربین آن می‌تواند حتی تفاوت یک سگ با گربه را تشخیص دهد!

دوربین S10 پلاس دارای ویژگی‌های هوشمند دیگری همچون Shot Suggestion هم می‌باشد که از واحد پردازش عصبی دستگاه برای کمک کردن به شما در انتخاب بهترین کادربندی و دیگر ملزومات یک عکس خوب استفاده می‌کند. Live Focus (فوکوس زنده) در دوربین این اسمارت فون بهتر از هر زمان دیگری کار می‌کند و آپشن‌های جدیدی به حالت پرتره‌ی عکاسی اضافه شده است. شاید جالب ترین آپشن اضافه شده، گزینه Color Point باشد که با انتخاب آن، دوربین بر روی سوژه‌ی مورد نظر شما فوکوس می‌کند، در حالی که پس زمینه‌ی تصویر را به حالت مات با رنگ سیاه و سفید تغییر می‌دهد. خوشبختانه اکثر ویژگی‌های موجود در دوربین اصلی دستگاه مثل Color Point در دوربین سلفی آن هم وجود دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

حالت Color Point در دوربین اصلی

حالت Color Point در دوربین اصلی

حالت Color Point در دوربین سلفی

حالت Color Point در دوربین سلفی

اما صحبت از دوربین سلفی شد، پس به بررسی Galaxy S10+ از نظر دوربین سلفی می‌پردازیم. یکی از عمده ترین تفاوت‌های این دستگاه با گلکسی S10 در دوربین سلفی آن می‌باشد، جایی که یک لنز ۸ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای بهبود Live Focus در عکس‌های پرتره به لنز ۱۰ مگاپیکسلی اصلی اضافه شده است.

اما در بررسی Galaxy S10+ از نظر عملکرد دوربین سلفی، اوضاع به اندازه‌ی دوربین اصلی خوب نیست. کیفیت عکس‌های سلفی S10+ در شرایط معمولی فوق العاده خوب می‌باشند، ولی با کمتر شدن نور محیط شرایط کمی تغییر می‌کند. وقتی نور محیط کم باشد، دوربین سلفی این گوشی با نویز مواجه می‌شود و در این حین نرم افزار گوشی برای حذف نویزها اقدام می‌کند که در نتیجه‌ی آن، تصویر به دست آمده به میزان نسبتا زیادی صاف تر شده و جزئیات آن از دست می‌روند. البته این مشکل فقط مختص به پرچمدار سامسونگ نیست و تمامی اسمارت فون‌های دنیا کم و بیش از این موضوع رنج می‌برند.

در محیط‌های کم نور، جزئیات عکس‌های سلفی کمتر از حد انتظار می‌شود

در محیط‌های کم نور، جزئیات عکس‌های سلفی کمتر از حد انتظار می‌شود

در بررسی Galaxy S10+ از نظر فیلمبرداری و ضبط ویدیو هم آپگریدهای فراوانی مشاهده می‌شود. این گوشی ویدیوهای خود را با پشتیبانی از +HDR10 ضبط کرده و در دوربین عقب، ویژگی لرزشگیر دیجیتالی ویدیو را ارائه می‌دهد. سامسونگ ادعا می‌کند که شما با گلکسی S10+ می‌توانید ویدیوهای Ultra HD را با کیفیتی همچون یک دوربین مخصوص اکشن ضبط کنید.

و در پایان بررسی Galaxy S10+ از نظر دوربین، می‌توانید نمونه هایی از تصاویر ثبت شده با دوربین‌های این گوشی را ملاحظه نمایید. این نمونه‌های به صورت منتخب از سایت www.techradar.com انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

بررسی گلکسی اس 10 پلاس از نظر دوربین: ویژگی HDR در دوربین استاندارد که جای هیچ گونه انتقادی را برای ما باقی نمی‌گذارد!

بررسی Galaxy S10+ از نظر دوربین: ویژگی HDR در دوربین استاندارد که جای هیچ گونه انتقادی را برای ما باقی نمی‌گذارد!

اشباع رنگ در تصاویر S10+ فوق العاده می‌باشد، به طوری که دوربین آیفون XS در مقایسه با آن

اشباع رنگ در تصاویر S10+ فوق العاده می‌باشد، به طوری که دوربین آیفون XS در مقایسه با آن “رنگ و رو رفته” به نظر می‌رسد

عملکرد دوربین فوق عریض

عملکرد دوربین فوق عریض

عملکرد دوربین فوق عریض S10+ در محیط‌های کم نور بسیار بهتر از نمونه‌های مشابهی است که تا امروز دیده بودیم

عملکرد دوربین فوق عریض S10+ در محیط‌های کم نور بسیار بهتر از نمونه‌های مشابهی است که تا امروز دیده بودیم

عملکرد دوربین اصلی در یک محیط بسیار تاریک: کوچکترین نویزی در تصویر دیده نمی‌شود

عملکرد دوربین اصلی در یک محیط بسیار تاریک: کوچکترین نویزی در تصویر دیده نمی‌شود

دوربین استاندارد S10 پلاس در هنگام شب

دوربین استاندارد S10 پلاس در هنگام شب

فوکوس خودکار فوق العاده، به شعله‌های آتش دقت کنید

فوکوس خودکار فوق العاده، به شعله‌های آتش دقت کنید

بررسی باتری Galaxy S10+

بررسی Galaxy S10+ را با معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد باتری این دستگاه پی می‌گیریم. باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی اس ۱۰ پلاس، نوید فصل تازه‌ای از دوام بالای باتری را در گوشی‌های سری S می‌دهد، زیرا در مقایسه با گلکسی S9+ با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، آپگرید بسیار بزرگی در باتری S10+ مشاهده می‌شود. به غیر از باتری حجیم، ویژگی‌های بهینه سازی نرم افزاری رابط کاربری ONE باعث می‌شود تا S10+ به رغم داشتن نمایشگری غول پیکر بتواند حتی بیشتر از یک روز با یک بار شارژ کامل باتری در خدمت شما باشد. البته اگر تمام مدت، تنظیمات رزولوشن نمایشگر S10+ را بر روی +QHD قرار دهید، عمر باتری کمی کوتاهتر می‌شود. بنابراین بهتر است تا این تنظیمات را بر روی حالت پیش فرض باقی بگذارید و همان طور که در ابتدای این مطلب عرض کردیم، گوشی شما تنها در هنگام نیاز به رزولوشن +QHD سوئیچ می‌کند و در باقی موارد با رزولوشن +Full HD برای شما کار خواهد کرد.

جدیدترین تکنولوژی مربوط به باتری S10+، ویژگی Wireless PowerShare یا حالت شارژ وایرلس معکوس آن می‌باشد. شما می‌توانید دستگاه‌های که دارای تکنولوژی شارژ وایرلس می‌باشند را بر روی قسمت پایین قاب پشتی S10+ خود قرار دهید تا باتری آن‌ها شارژ شود. باتری حجیم این گوشی توانایی شارژ کردن اسمارت فون‌های بزرگی همچون آیفون XS با باتری ۲۶۵۸ میلی آمپر ساعتی را دارد. ضمنا باتری Galaxy S10+ با تکنولوژی‌های شارژ سریع و شارژ وایرلس ۱۸ واتی به سرعت فول شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

رابط کاربری، صدا، بازی و ویدیو در Galaxy S10+

به بررسی Galaxy S10+ از نظر نرم افزاری می‌رسیم. این گوشی با نسخه اندروید ۹ که با نام اندروید Pie هم شناخته می‌شود ران شده و از رابط کاربری جدید سامسونگ به نام One UI که جایگزینی برای samsung experience می‌باشد، استفاده می‌کند. خوشبختانه One UI در بدو ورود توانسته تا مورد تحسین بیشتر منتقدان قرار گیرد. ویژگی‌های جدید این رابط کاربری آنچنان زیاد است که ذکر آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی ویژگی‌های این رابط کاربری جدید، می‌توانید به مطلب ” One UI چیست؟ همه چیز درباره رابط کاربری جدید سامسونگ “ مراجعه نمایید.

سامسونگ حتی در S10+، دستیار صوتی خود را هم نسبت به گذشته بسیار تقویت کرده است. Bixby هم اکنون بسیار باهوش تر از قبل شده و فرمان‌های پیچیده تری را متوجه خواهد شد، و حتی می‌تواند اپلیکیشن‌های دیگر را برای پاسخ به درخواست شما فرا بخواند. همچنین برای فعال کردن Bixby، دیگر لازم نیست تا ضرورتا دکمه‌ی مخصوص به آن را فشار دهید، بلکه با تنظیم یک فرمان صوتی مخصوص برای فعال کردن آن، می‌توانید در هر زمانی که لازم باشد Bixby را فرا بخوانید. مثلا کافی است تا از تنظیمات Bixby، عبارت “Hi Bixby” را به عنوان بیدارکننده‌ی این ویژگی ست کنید. از این به بعد دستگاه با شنیدن عبارت “Hi Bixby” به طور خودکار دستیار صوتی را برای شما فعال خواهد کرد. ضمنا به غیر از Bixby، شما قادر خواهید بود تا با نگه داشتن دکمه‌ی هوم، از دستیار صوتی گوگل هم در S10+ خود استفاده کنید.

بررسی Galaxy S10+ را با یکی از جذاب ترین قسمت‌های آن ادامه می‌دهیم: بازی کردن و فیلم دیدن. اول از همه، قطعا سایز بزرگ و نمایشگر تمام صفحه‌ی این گوشی، محیط بسیار مناسبی را برای دیدن ویدیو و انجام بازی با آن فراهم می‌کنند. اما سوال اینجاست که عملکرد S10+ برای دیدن ویدیو و در هنگام بازی کردن چگونه می‌باشد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است: فوق العاده عالی! با وجود یک نمایشگر بزرگ QHD پلاس که ۴،۳۷۷،۶۰۰ پیکسل را در خود جای داده و از تکنولوژی جدید +HDR10 برخوردار است، دیدن ویدیو چگونه می‌تواند فوق العاده نباشد؟! فقط کافی است تا یک بار، یک ویدیوی ۴K را با نمایشگر +Samsung Galaxy S10 تماشا کنید تا به کیفیت فوق العاد‌ی تصویره، کنتراست بالا و رنگ‌های دقیق آن افتخار کنید!

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

اما S10 Plus توانسته تا به خوبی نگرانی هایی که از مدت‌ها قبل در مورد حفره‌ی دوربین سلفی آن در هنگام بازی کردن و فیلم دیدن وجود داشت را هم برطرف کند. در حالت عادی، ناتیفیکیشن‌ها و دیگر اطلاعاتی که معمولا در بالای یک نمایشگر اندرویدی به نمایش در می‌آیند (مثل ساعت، درصد باتری و…) در کنار حفره‌ی دوربین سلفی دیده می‌شوند. اما در هنگام بازی کردن و یا فیلم دیدن، قسمت کنار دوربین سلفی با یک نوار مشکی پوشیده شده تا حواس کاربران به حفره‌ی دوربین پرت نشود.

در بررسی Galaxy S10+ از نظر گیمینگ هم می‌توان گفت، هم اکنون هیچ بازی اندرویدی در دنیا وجود ندارد که بتواند این اسمارت فون فوق العاده قدرتمند را به چالش بکشد. اجرای تمامی بازی‌ها با حداکثر تنظیمات گرافیکی بر روی این دستگاه با بالاترین کیفیت، بیشترین سرعت و بدون لگ صورت پذیرفته و متوجه هیچگونه مشکلی در عملکرد دستگاه خود نخواهید شد. به غیر از قدرت بسیار بالای پردازش گرافیکی S10+، وجود سیستم خنک کننده در پیرامون پردازنده‌ی گوشی باعث می‌شود تا شما بتوانید سنگین ترین بازی‌ها را برای مدت طولانی با آن اجر کنید. ممکن است پس از چند ساعت اجرای گیم دستگاه شما کمی گرم شود، اما هیچگاه داغ نخواهد شد و عملکرد آن کاهش نخواهد یافت. این ویژگی را برای اولین بار در گلکسی نوت ۹ دیده بودیم و امسال هم گلکسی S10+ از آن برخوردار می‌باشد. البته متاسفانه مدل اصلی گلکسی S10 دارای سیستم خنک کننده‌ی پردازنده نیست.

و در پایان این بخش، بررسی Galaxy S10+ را از نظر سیستم صوتی آن ادامه می‌دهیم. این گوشی دارای اسپیکرهای استریو بوده که یکی از آن‌ها در حاشیه‌ی باریک بالای نمایشگر به عنوان earpiece و دیگری در لبه‌ی پایینی دستگاه جای گرفته اند. اگرچه حجم صدای اسپیکر اصلی این گوشی بسیار بالا می‌باشد، اما کیفیت آن “فوق العاده” نیست و همچنین از کمبود bass رنج می‌برد. بنابراین برای کسب بهترین تجربه در هنگام بازی کردن یا دیدن فیلم، بهتر است تا از هدفون استفاده کنید. همچنین این گوشی می‌تواند به هدست‌های وایرلس (مانند Samsung Galaxy Buds) متصل شود.

سخت افزار و عملکرد Galaxy S10+

بررسی Galaxy S10+ را با بحث درباره‌ی عملکرد کلی این گوشی پی می‌گیریم. خوشبختانه مثل همیشه، امسال هم سامسونگ قدرتمندترین دستگاه اندرویدی حال حاضر در دنیا را برای ما با ارمغان آورده است! این گوشی در دو مدل با پردازنده‌ی جدید شرکت کوالکام به نام Snapdragon 855 (فرایند تولید ۷ نانومتری) با واحد پردازش گرافیکی Adreno 640، و یا با پردازنده‌ی مخصوص سامسونگ Exynos 9820 (فرایند تولید ۸ نانومتری) با واحد پردازش گرافیکی Mali-G76 MP12 در نقاط مختلف دنیا عرضه می‌شود. ۸ گیگ حافظه RAM به همراه ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی هم برای S10+ پیش بینی شده است. البته یک مدل فوق العاده گران قیمت از این گوشی با ۱۲ گیگ RAM و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. در مدل ۱۲۸ گیگ این دستگاه، در ابتدا به طور پیش فرض ۱۱۰ گیگ حافظه‌ی قابل استفاده برای کاربر وجود دارد. خوشبختانه شما در صورت نیاز می‌توانید از کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت به جای سیمکارت دوم استفاده کنید.

در تست Geekbench 4 که بر روی مدل‌های مختلف گلکسی S10 پلاس صورت گرفته، مدل اسنپدراگون آن نمره‌ی ۱۱۰۰۲ و مدل اگزینوس آن نمره‌ی ۱۰۳۸۵ را کسب کرده اند. اگرچه بر روی کاغذ عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون بهتر از اگزینوس می‌باشد، اما در عمل تفاوت این دو چیزی نیست که بتوان در استفاده‌های روزمره متوجه آن شد. در مقایسه با S10+، گوشی آیفون XS توانسته تا از این بنچمارک نمره‌ی ۱۱۴۸۱ را کسب کند. بنابراین باز هم مثل گذشته، “از نظر بنچمارک ها” پرچمدار اپل “کمی” سریعتر از پرچمدار سامسونگ می‌باشد، اما در “عمل” سرعت S10+ آنچنان بالاست که اگر آن را با یک آیفون XS مقایسه کنید متوجه تفاوت خاصی نخواهید شد. همچنین لازم به ذکر است که امسال هم طبق روال گذشته، کاربران منطقه‌ی خاورمیانه (از جمله ایران)، پرچمدار جدید سامسونگ را با پردازنده‌ی اگزینوس دریافت خواهند کرد.

و در “آخرین” مورد از “اولین هایی” که در بررسی Galaxy S10+ می‌توان به آن اشاره کرد، نام وای فای ۶ به چشم می‌خورد. این تکنولوژی برای اولین بار در دنیا، سر از گوشی‌های سری S10 سامسونگ درآورده است و ۴ برابر سریعتر از وای فای نسل پنجم یا همان استاندارد  ۸۰۲٫۱۱ax می‌باشد. بر روی کاغذ سرعت دریافت اطلاعات در S10+ باید ۲۰ درصد سریعتر از S9 باشد. البته برای استفاده از مزیت‌های بیشمار وای فای ۶ که به طور کامل در مطلب “وای فای ۶ چیست؟ با این تکنولوژی جدید آشنا شوید” به آن‌ها اشاره کردیم، روتر متصل به دستگاه شما هم باید از این تکنولوژی برخوردار باشد.

جمع بندی نهایی در بررسی Galaxy S10+

کم کم به پایان بررسی Galaxy S10+ نزدیک می‌شویم. فروش جهانی این گوشی با قیمت ۱۰۰۰ دلار (برای مدل ۱۲۸ گیگ) و ۱۲۵۰ دلار (برای مدل ۵۱۲ گیگ) و ۲۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی Ultimate Performance (با ۱۲ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی) از ۸ مارس ۲۰۱۹ (جمعه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۷) آغاز می‌شود. Galaxy S10 Plus بزرگترین دستگاه سامسونگی حال حاضر در دنیاست و اگر عدم پشتیبانی از تکنولوژی ۵G (نسل پنجم دیتا) را از آن فاکتور بگیریم، تکنولوژی‌های به کار رفته در آن سرآمد تمامی اسمارت فون‌های حال حاضر دنیا می‌باشند. البته سامسونگ نسخه‌ی ۵G  از گوشی اس ۱۰ را هم معرفی کرده است (گلکسی S10 5G) که از نظر مشخصات فنی تقریبا مشابه با S10+ می‌باشد.

شاید +Samsung Galaxy S10 همانند گلکسی فولد یک اسمارت فون کاملا متفاوت نباشد، و شاید بسیاری از پرچمداران روز دنیا مثل میت ۲۰ پرو، بسیاری از ویژگی‌های گلکسی S10 پلاس را با خود به همراه داشته باشند، اما سامسونگ در S10+، جدیدترین ویژگی‌های روز دنیا را با بهترین کیفیت ممکن ارائه کرده است و اسمارت فون هایی نظیر Huawei Mate 20 Pro هیچگاه به گرد پای S10+ نخواهند رسید. اما اگر آن را با رقبای اپلی مقایسه کنیم، باز هم می‌بینیم که آیفون XS با قیمت ۱۱۵۰ دلار نیز از بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد S10+ بی بهره می‌باشد. +Samsung Galaxy S10 قطعا بهترین اسمارت فون اندرویدی حال حاضر دنیا است که به این زودی رقیبی برای آن پیدا نخواهد شد.

از طرف دیگر، میزان پیشرفت سامسونگ از S9+ به S10+ به حدی زیاد بوده که چنین به‌روزرسانی و آپگرید گسترده‌ای را هیچگاه در تاریخ اسمارت فون‌های سری S مشاهده نکرده بودیم. S10+ از همه لحاظ نسبت به S9+ (که بهترین اسمارت فون اندرویدی در ابتدای سال ۲۰۱۸ بود) بسیار بهتر شده است و در یک کلام، اگر پول کافی برای خریدن +Samsung Galaxy S10 را دارید، حتی لحظه‌ای در انتخاب آن شک نکنید! اما اگر S10+ برای شما خیلی گران قیمت است، آنگاه می‌توانید به سراغ Samsung Galaxy S10e بروید که با قیمتی پایین تر، بسیاری از ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های S10+ را به همراه دارد.

امیدواریم تا مطلب بررسی Galaxy S10+ مورد پسند شما واقع شده باشد. شما هم می‌توانید با کامنت‌های خود، ما را در کاملتر کردن مطلب بررسی Galaxy S10+ همراهی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو