مزایای ماست یونانی شامل کاهش وزن، ارتقاء سلامت زنان، حفظ سلامتی روده، تنظیم فشار خون، افزایش تراکم استخوان، تقویت ایمنی، کمک به سیستم گوارش و افزایش عملکرد تیروئید است. سایر مزایا شامل حمایت از تولید خون، حمایت از رشد عضلات، حفظ سلامت دهان و بهبود خلق و خوی می باشد. هنگامی که صحبت از خوراکی های سالم می شود ماست یونانی وارد صحنه رقابت می شود و دستورالعمل های زیادی را در برمی گیرد. ما همه می دانیم حتی ماست معمولی مزیت های زیادی برای سلامتی دارد، اما دارای قند بیشتر از حد معمول است. ذر این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی مزایای ماست یونانی می پردازیم.

خواص و مزایای ماست یونانی

ماست یونان را وارد برنامه غذایی خود کنید – ماستی که برای تصفیه به منظور حذف آب بیشتر نیاز دارد و کره آن گرفته شده است. این همچنین مواد غذایی بیشتری را در یک حجم کوچکتر از ماست ارائه می کند، و توضیح می دهد که چرا ماست یونانی بطور قابل توجهی مواد مغذی بیشتری دارد. آیا آماده اید که در مورد چگونگی سلامت ماست یونانی مطالب بیشتری یاد بگیرید؟ پس بیایید تا شروع کنیم.

ماست یونانی

1. کمک به کاهش وزن:

به منظور کاهش وزن، باید رژیم غذایی و ورزش را با هم انجام دهید. شما نمی توانید فقط ورزش کنید و انتظار داشته باشید وزن خود را کاهش دهید، زیرا رژیم غذایی تاثیر بسیار بیشتری بر وزن دارد. اما خوشبختانه ماست یونانی می تواند در این مورد به شما کمک کند. ماست یونانی تقریبا حاوی دو برابر مقدار پروتئین موجود در پروتئین استاندارد است و به میزان قابل توجهی قندش کم است، بدین معنی که شما برای مدت طولانی (سرکوب اشتها) احساس سیری می کنید. بنابراین، اگر شما 200 کالری از پروتئین را بعد از فعالیت روزانه مصرف کنید، ارگان های بدنتان تنها 160 کالری را جذب می کنند. این توضیحات به خاطر این هستند که بدانید چگونه غذای پروتئین دار یک استراتژی موثر برای کاهش وزن را به همراه دارند.

2. ارتقاء سلامتی زنان:

اگر زن هستید، به خاطر عفونت های مخمری و قارچی دچار مشکل شده اید و سیستم ایمنی بدنتان به هر دلیلی سرکوب می شود، استفاده از آنتی بیوتیک باعث می شود که وضعیتتان بدتر شود. عفونت های مخمری توسط قارچ ایجاد می شوند که به طور طبیعی در واژینال رشد می کنند اما خوراکی های طبیعی و خانگی در اولین فرصت آنها را از بین می برند و باکتری های مضر ساکن روده و حتی واژن را از بین می روند. با این حال، ماست یونانی دارای مقدار زیادی از باکتری های پروبیوتیک است که برای سلامتی فلور طبیعی شما ضروری است. آنها همچنین تأثیر محدود کننده ای بر این مخمرها دارند، به طوری که چنین عفونت هایی را نابود می کند.

3. حفاظت از سیستم روده:

ماست یونانی به جلوگیری از عفونت های مخمر کمک می کند، همچنین باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش می شود. باکتری های گوارشی مسئول کمک به هضم هستند. اگر این آموزش ها کافی نیست، اختلالات گوارشی می تواند رخ دهد. افرادی که دارای پروبیوتیک های بسیار ضعیف هستند و از سوء تغذیه رنج می برند کم نیستند، زیرا مواد مغذی را خیلی سخت جذب می کنند و همچنین از اسهال مکرر رنج می برند زیرا غذا به زودی پس از مصرف می شود. مهم این است که آموزش ها را به خوبی ذخیره و در شکل مناسب حفظ کنید، زیرا این باکتری های کوچک برای سلامت شما مفید هستند.

4. تنظیم فشار خون:

مصرف سدیم اغلب شایع ترین علت فشار خون بالا است که احتمالا با کمبود همزمان مواد معدنی دیگر رخ دهد. ماست یونانی تعدادی از این مواد معدنی که حاوی فشار خون هستند مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم را تأمین می کند و به همین ترتیب باعث کاهش غلظت الکترولیت می شود و یا عروق خونی را به آرامش (واژینیت) ترجیح می دهد.

5. افزایش تراکم استخوان:

ماست یونانی حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای ساخت استخوان مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D است. اگر نوشیدن شیر را دوست ندارید، اما از طعم ماست یونانی لذت می برید، شانس با شماست. این مواد مغذی هنگام کهنسالی مهمتر می شوند بخصوص که اگر خانم باشید. پوکی استخوان یک پیوند ژنتیکی قوی دارد، اما کمبود این مواد مغذی نقش کلیدی نیز دارد.

6. افزایش ایمنی:

با وجود اینکه بسیاری از آنتی اکسیدان های معمول ضد التهابی را در بر نمی گیرند، ماست یونان با توجه به محتوای ویتامین D و البته پروبیوتیک ها، ایمنی بدن را افزایش می دهد. پروبیوتیک ها از طریق افزایش تعداد گلبول های سفید برای جلوگیری از پاتوژن های مهاجم احتمالی حمایت می کنند.

7. کمک به سیستم گوارش:

یکی از بزرگترین شگفتی هایی که در مورد ماست یونانی ذکر شده این است که حتی برای افرادی که از عدم تحمل لاکتوز برخوردارند، مناسب است، به طوری که باعث هضم پروبیوتیک می شود. در این روند، شکر کمتر در آن باقی می ماند، و آن را به راحتی جذب می کند. این می تواند در بهبودی جراحی مفید باشد، زیرا به سیستم گوارشی کمک می کند تا روده را با باکتری های ضروری بازسازی کند.

8. تقویت عملکرد تیروئید:

یک واقعیتی که خیلی شناخته شده نیست این است که ماست یونان غنی از ید است. اگر غذاهای دریایی دوست ندارید، باز شانس به شما رو کرده، زیرا ماست یونانی می تواند یک جایگزین مناسب باشد. ید برای حمایت از عملکرد متابولیک سالم ضروری است، همچنین به شما کمک می کند وزن خود را نیز حفظ کنید.

9. کمک به اثر بافر سطوح کورتیزول بیش از حد:

کورتیزول هورمونی است که با استرس مرتبط، و باعث بروز عوارض متعددی از جمله فشار خون بالا و حفظ چربی می شود. کلسیم می تواند تاثیر منفی کورتیزول بیش از حد را کاهش دهد، زیرا به آرام شدن رگ های خونی کمک می کند و مانع از ذخیره سازی بیش از حد چربی می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام کاهش وزن یا فشار خون طبیعی حتما کلسیم خود را دریافت کنید.

10 .کمک به خونسازی:

ساختمان خون به آهن بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل است که بسیاری از مردم تلاش می کنند که خون خود را بهبود ببخشند. در میان بسیاری از عوامل دیگر هم نیاز به ویتامین B-12 ضروری است که در ماست یونانی یافت می شود. گیاهخواران می توانند از این ماست استفاده کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

11. پشتیبانی از رشد عضلات:

پروتئین تلاش می کند توده عضلانی بسیار ضروری را فراهم کند، اما اگر بتوانید همه چیز را با گوشت پر کنید،همیشه گرسنه می مانید. اگر به دنبال جایگزین های کوچکی هستید که در طولانی مدت موثر باشند ماست یونانی یک انتخاب عالی است. این می تواند در هر زمانی در طول روز، حتی در دوران تمرین و قبل از خواب، مصرف شود. ماست حاوی پروتئین پنیر و کازئین است که ترکیبی از مواد مغذی و سریع هضم غذا را فراهم می کند.

12. کمک به حفظ سلامت دهان و دندان:

در حالی که کلسیم در استخوانها و دندان ها مفید است، این واقعیت کمتر شناخته شده که پروبیوتیک ها می توانند به حفظ لثه ها کمک کنند. مصرف ماست یونانی می تواند از زخم های سرطانی جلوگیری کند، و اگر آنها پیشرفت کنند، بسیار سریعتر آنها را مداوا می کند. محتوای شکر پایین تر نیز ایده آل است زیرا قند باعث پوسیدگی دندان می شود.

13. کمک به بهبودی سلامت شما:

این یکی عجیب، اما در سطح علمی کاملا معقول است. روده ما دارای عصب شناخته شده به عنوان واگوس است، که مستقیما به سمت سیگنال روده به مغز متمایل است و بالعکس. این توضیح می دهد که چرا اضطراب باعث عصبی شدن معده عصبی می شود، اما همچنین در مورد چگونگی کمک ماست به بهبودی سلامت نیز توضیحاتی را ارائه می دهد. با کاهش میزان بروز اختلالات روده ای و حتی تأثیر کورتیزول، این عصب به مغز پیام ارسال می کند که آرام شده است. در پاسخ، مغز سروتونین بیشتری را تولید می کند و باعث آرامش فرد می شود.