روش های پاک کردن حنا از روی لباس

منبع: بیتوته

74

1398/5/24

12:34


روش های پاک کردن حنا از روی لباس



ممکن است هنگام مراسم حنابندان به لباس تان حنا بریزد و موجب لکه هایی روی لباس تان شود.

 

هر چند که گفته شد که پاک کردن رنگ حنا از روی لباس کاری بسیار سخت است اما با روش های زیر می توانید رنگ حنا را از روی لباس پاک کنید.

 

هر چه سریعتر برای تمیز کردن لکه ی حنا از روی لباس اقدام کنید

 

مرحله های پاک کردن حنا از روی لباس:

زمانیکه قدری حنا هندی و یا دیگر حناهای موجود در بازار بر روی پارچه ای ریخته شد به سرعت الزامی است تا حنا از روی لباس و تمامی تار و پود الیاف برداشته شده و محل مورد نظر شسته شود. به دلیل آن که هر اندازه حنا بیشتر روی لباس باقی بماند رنگ تیره تری را از خود به پارچه پس خواهد داد در نتيجه پاک کردن رنگ حنا دشوار تر خواهد شد. و مراحل پاکسازی در مدت زمان بیشتری طول می کشد.

 

* هر چه سریعتر برای تمیز کردن لکه ی حنا از روی لباس اقدام کنید. چنانچه حنا روی پارچه خشک شود تمیز کردن آن هم دشوار تر می شود.

 

* سریعا روی محل يک پارچه ی نرم که آب گیری خوبی دارد بگذارید. اصلاً پارچه را روی حنا تکان ندهید برای این که رنگ حنا بیش تر پخش می شود. می توانید از حوله ی کاغذی هم استفاده کنید و از پخش شدن رنگ حنا جلوگیری کنید.

 

* بعد از پاک کردن حنا از روی پارچه تنها چیزی که بر روی الیاف پارچه باقی مانده است تنها رنگ حنا می باشد که بهتر است بدون هیچ وقفه ای مقداری پودر ماشین لباسشویی که قدرت بالاتری در شویندگی نسبت به دیگر پودرها دارد، روی محل لکه شده ریخته و با یک مسواک خیس شده محل را به خوبی به پودر ماشین لباسشویی آغشته نمایید تا به طور کامل در تار و پود پارچه نفوذ کند و کار کردن با مسواک و پودر ماشین لباسشویی را آنقدر ادامه دهید تا ديگر هیچ لکه ای از حنا بر روی لباس باقی نماند.

 

* پارچه را با آب سرد آبکشی کنید. از آب گرم استفاده نکنید برای این که سبب می شود لکه روی پارچه باقی بماند.

 

* در صورتی که لکه از روی پارچه پاک نشد آن را با سرکه بشوئید. برای این کار اندکی سرکه روی لکه بریزید و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی لباس بماند. بعد از آن پارچه را مجددا با پودر لباسشویی بشوئید و با آب سرد آبکشی کنید.

 

از بین بردن رنگ حنا روی لباس به کمک نوشابه

در مورد لکه های بسیاری مثل لکه چربی و یا خون و یا حتی لکه هایی که از ریختن حنا هندی روی لباس باقی مانده است استفاده از نوشابه ی رنگ مشکی می تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد.

 

به این صورت که سریعا حنا را از روی لباس برداشته و محل به وسیله پارچه ای نم گیر و نرم محل را خشک کنید بعد در چند مرحله می توان نوشابه را روی محل لکه زده ریخته و سریعا شسته شود توجه کنید که باقی ماندن نوشابه روی الیاف پارچه به طوری است که خود نوشابه باعث ایجاد لکه می شود.

 

گردآوری: بخش اسرارخانه داری بیتوته

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو