در مورد جراحی دردهای ناتوان کننده آرنج چه می دانید؟ آرنج شما به شما اجازه می دهد پرتاب کنید، بلند کنید، تکان دهید و در آغوش بگیرید شما می توانید همه اینها را انجام دهید، چون این فقط یک اتصال ساده نیست.  آرنج شما یک مفصل است که در آن سه استخوان به هم می رسند – استخوان بازوی بالایی شما، استخوان بازو نامیده می شود و زندزیرین و شعاع، دو استخوانی هستند که ساعد شما را می سازند.  در این مقاله از بخش ارتوپد و بیماری های دکتر سلام در مورد دردهای ناتوان کننده آرنج صحبت خواهیم کرد.

دردهای ناتوان کننده آرنج

دردهای ناتوان کننده آرنج

هر استخوان در انتها غضروف دارد که به آن ها کمک می کند تا در کنار یکدیگر قرار بگیرند و شوک های ناگهانی را جذب کنند.  آن ها با بافت های سخت به نام رباط ها بسته شده اند.  تاندون های شما استخوان های شما را به ماهیچه ها متصل می کنند تا به شما اجازه دهند دست خود را به روش های مختلف حرکت دهید.

اگر هر اتفاقی برای هر کدام از این بخش ها رخ می دهد، به اعصاب و رگ های خونی اطراف آن ها فشار وارد می شود و می تواند باعث درد شما شود.  در زیر برخی از راه هایی که آرنج شما می تواند آسیب ببیند آورده شده است:

آسیب های یکباره و بروز دردهای ناتوان کننده آرنج

برخی آسیب ها نیز مانند زمانی هستند که به سختی به جایی برخورد می کنید زمانی که ورزش می کنید.

آرنج در رفته

وقتی یکی از استخوان هایی که آرنج را شکل می دهد جدا شود، آرنج از جا دررفته است. یکی از دلایل معمول این است که شما دستتان را برای گرفتن خودتان در طی یک سقوط قرار دهید. همچنین می تواند برای کودکان نوپا، هنگامی که آن ها را با دست هایشان تاب می دهید، اتفاق بیفتد – – که به آن آرنج پرستار گفته می شود.  اگر فکر می کنید که شما یا کودک آرنجتان از جا دررفته است به پزشک خود زنگ بزنید.

آرنج شکسته و بروز دردهای ناتوان کننده آرنج

اگر یکی از استخوان های دست شما در آرنج بشکند، شما یک شکستگی دارید. معمولا، این اتفاق با ضربه ای ناگهانی رخ می دهد، چون ممکن است در یک ورزش و یا یک تصادف اتومبیل اتفاق بیفتد. و اگر هنوز هم می توانید آرنج تان را حرکت دهید فریب نخورید. اگر دچار درد هستید، ممکن است شکسته باشد. و به مراقبت های پزشکی نیاز خواهید داشت.

دردهای ناتوان کننده آرنج

کشش و انقباض

وقتی که رباط ها، رگ به رگ شوند این اتفاق یعنی کشش و انقباض رخ می دهد. زمانی که فشار زیادی بر روی ماهیچه های بازو وارد می کنید، وقتی اجسام سنگین را بلند می کنید یا زیاد ورزش می کنید، می توانید به آرنج فشار آورید. رگ به رگ شدن آرنج دست در ورزش کارانی رایج است که از راکت ها استفاده می کنند و یا ورزش های برخوردی را بازی می کنند.

هر دو با استراحت، یخ و . . . تحت درمان قرار می گیرند – زمانی که درد بیشتر می شود – تمرین های کششی لازم است. آسیب های دیگری در طول زمان رخ می دهند شما می توانید اقدامات خاصی را انجام دهید و آرنج خود را درمان کنید.

بررسی و دردهای ناتوان کننده آرنج

اغلب با تکرار یک حرکت در طول و بیش از حد ایجاد می شود، همچنین می تواند از طریق یک تصادف و یا عفونت ایجاد شود. بورسا، کیسه های کوچکی با سیال در آن ها هستند. شما آن ها را در مفاصل خود دارید تا به تقویت استخوان ها، تاندون ها و ماهیچه ها کمک کند. آن ها هم چنین به کاهش قرار گرفتن پوست روی استخوان کمک می کنند. اما آن ها می توانند متورم شوند و باعث درد شما شوند. اغلب، بورسیتها به سادگی با داروهای درد درمان می شود و در عرض چند هفته بهتر می شود.

دردهای ناتوان کننده آرنج

آرنج تنیس بازان و آرنج گلف بازان

اینها هر دو نوع تاندونیت هستند، که به این معنی است که شما به تاندون های نزدیک آرنج خود با استفاده بیش از حد آسیب وارد کرده اید. علی رغم این اسامی، این اتفاق مختص به گلف بازان یا بازیکنان تنیس نیست. احتمال اینکه آن ها از حرکات بازو بیشتر در این ورزش ها استفاده کنند، بیشتر است. تفاوت اصلی بین این دو، این است که تنیس روی آرنج شما تاثیر می گذارد، در حالی که آرنج یک گلف باز بر داخل ضربه می زند.

عصب گرفتار شده و دردهای ناتوان کننده آرنج

ممکن است با سندروم کارپال آشنا باشید، که در آن یک عصب که از طریق مچ شما عبور می کند فشرده می شود و باعث می شود کمی مچ دچار گزگز شود. شما می توانید مشکلات مشابهی را در آرنج خود داشته باشید. اگر یک سندرم تونل cubital داشته باشید، یکی از اعصاب اصلی در بازوی شما (عصب اولنار) به گونه ای فشرده می شود که از داخل آرنج تان عبور می کند و از طریق بافتی به نام تونل cubital عبور می کند.

ممکن است در دست خود احساس گزگز و یا بی حسی داشته باشید. اگر سندروم رادیال شعاعی داشته باشید، شما یک مساله مشابه با عصب شعاعی دارید که از طریق تونل شعاعی در نزدیکی آرنج تان عبور می کند. ممکن است روی ساعد و آرنج بیرونی خود سوزش و یا بی حسی داشته باشید.

شکستگی های آرنج

با شکست آرنج، شما یک شکاف کوچک در یکی از استخوان های بازو دارید که معمولا از استفاده بیش از حد ناشی می شود. آن ها در پاها و قسمت های پایین پاها رایج تر هستند، اما ورزشکارانی که خیلی زیاد، مانندکسانی که توپ بیسبال را پرتاب می کنند، می توانند این مشکل را نیز در آرنج داشته باشند. درد معمولا وقتی بدتر می شود که پرتاب می شود. بیماری های متعددی نیز می توانند موجب درد در بازو شوند، اگرچه این بیماری معمولا نشانه اصلی نیست.

دردهای ناتوان کننده آرنج

ورم مفاصل و دردهای ناتوان کننده آرنج

بسیاری از انواع ورم مفاصل می توانند بر آرنج شما تاثیر بگذارند، اما ماهیچه های اصلی آرتروز و آرتریت دارند.

آرتروز روماتویید :شایع ترین نوع آرتروز روی بازوست. زمانی که دچار این مشکل شدید، سیستم ایمنی بدن به بافت سالم بدن شما حمله می کند و باعث تورم مفاصل شما می شود. هنگامی که غضروف آرنج شما در طول زمان تجزیه می شود، به آرتروز مبتلا می شوید که به این معنی است که استخوان ها به هم چسبیده اند و باعث درد و سفتی می شوند.

تومورهای استئوآرتریت

کودکان و نوجوانان بیشتر این شرایط را دارند، جایی که یک تکه استخوان به نزدیکی آرنج می رسد. سپس تکه استخوان و کمی غضروف قطع می شوند، که باعث درد در طول فعالیت فیزیکی می شود. این در زانوها شایع تر است، اما ممکن است در آرنج هم رخ دهد.

نقرس و دردهای ناتوان کننده آرنج

این واقعا نوعی آرتروز است. اسیداوریک که به طور طبیعی یک محصول زاید است و باید از بدن شما دفع شود، به شکل کریستال هایی در بافت های شما ساخته می شود. اگر تجمع روی آرنج شما رخ دهد، می تواند بسیار دردناک باشد.

لوپوس

این یک بیماری دیگر است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به قسمت های سالم بدن شما، از جمله مفاصل و اعضای بدن شما حمله می کند. این بیماری عموما روی دست ها و پاهای شما تاثیر می گذارد، اما می تواند باعث بروز مشکلاتی در آرنج شما شود.

بیماری لیم

اگر درمان نشود می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. شما ممکن است مشکلاتی با سیستم عصبی و درد مفاصل تان مانند آرنج تان داشته باشید.

دردهای ناتوان کننده آرنج

مراجعه به پزشک برای درمان دردهای ناتوان کننده آرنج

اگر فکر می کنید که آرنج تان شکسته است یا از جا دررفته است – دردناک است و علت آن درست به نظر نمی رسد – باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر دارای علائم زیر هستید به پزشک خود مراجعه کنید:

  • دردهای ناتوان کننده آرنج که با استراحت و یخ درمان نمی شود، یا دردی که حتی وقتی از بازوی خود استفاده نمی کنید، از بین نمی رود.
  • درد زیاد، تورم و کبودی در اطراف آرنج تان
  • درد، تورم و یا قرمزی که بدتر می شود به خصوص اگر شما تب داشته باشید
  • درد زمانی که از آرنج خود استفاده می کنید، از جمله به سختی خم کردن دست تان
  • دردهای ناتوان کننده آرنج اما بدون تورم

بسیاری از مردم در برخی اوقات دچار نوعی آسیب آرنج می شوند.  اگر شما بعضی اوقات نوک آرنج خود را به در یا میز ضربه بزنید (گاهی به آن ضربه می زنید)یا شاید از طریق حرکات مکرر در یک دوره زمانی طولانی، دردهای ناتوان کننده آرنج اهمیتی ندارد.

اما اگر شما دردهای ناتوان کننده آرنج داشته باشید اما ورم نداشته باشید، چه؟ این دقیقا چه معنایی دارد؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقا جایی را پیدا کنید که درد دارید و یا حرکاتی که درد شما را بدتر می کند.

اگر دردهای ناتوان کننده آرنج شما در داخل آرنج قرار دارد، این به این معناست که شما از شرایطی به نام گلف بازان رنج می برید.  قبل از اینکه شما حتی بگویید، “اما من گلف بازی نمی کنم”، باید بگویم که شما مجبور نیستید گلف بازی کنید تا به آرنج گلف بازان دچار شوید.

آرنج گلف بازان یک جراحت کششی تکراری است که باعث دردهای ناتوان کننده آرنج شما می شود.  این کار با انجام وظایف تکراری انجام می شود که نیاز به خم شدن مداوم انگشتان و مچ دارند، همچنین زمانی که یک شی را به مدت طولانی محکم نگه می دارید.

برای مثال تاب دادن یک چوب بیسبال، جارو کردن برف و برگ ها همه نمونه هایی از فعالیت هایی هستند که می توانند باعث ایجاد آرنج گلف شوند، اما به هیچ وجه فقط این موارد نیستند.  بنابراین چه می شود اگر دردهای ناتوان کننده آرنج شما در خارج از آرنج قرار دارد و شما هیچ نشانه ای از ورم یا التهاب ندارید.

درد و ناراحتی که در این ناحیه وجود دارد، بیشتر با ضربه آرنج به نام آرنج تنیس بازان همراه است.  آرنج تنیس بازان عموما به عنوان درد و گاهی احساس سوزش در خارج از آرنج توصیف می شود.

وظایف معمول روزمره که نیاز به گرفتن یا استفاده از ساعد شما دارند می تواند باعث شود درد شما افزایش پیدا کند و بدتر شود.  برای مثال، به سادگی یک لیوان قهوه را در دست بگیرید، دست کسی را تکان دهید، در قوطی را باز کنید و یا حتی باز کردن یک دستگیره در آن باعث ایجاد درد و ناراحتی شدید در ساعد بالا و ناحیه آرنج شما می شود.

ورزش تنیس دلایل زیادی وجود دارد اما معمولا با انجام وظایف تکراری در طول یک دوره زمانی طولانی ایجاد می شود. به ندرت اتفاق می افتد در طول یک شب ایجاد شود.  تاندون بازکننده که به لوله افقی آرنج متصل می شود، شروع به گسترش قطرات ریز از فشار و فشار اضافی می کند.

این قطرات کوچک است که علائم آرنج تشنجی دردناکی را ایجاد می کند و درست مانند گلف بازان، شما مجبور نیستید تنیس بازی کنید تا از آرنج تنیس بازان رنج ببرید. در حقیقت، بیش از ۹۵ درصد موارد گزارش شده در سال از بازیکنان غیر تنیس هستند. اغلب مردم حتی از عوارض جانبی تنیس آگاه نیستند و یا این که چطور اتفاق می افتد.

دردهای ناتوان کننده آرنج

علت دردهای ناتوان کننده آرنج و ورم نداشتن آن

شما به احتمال زیاد دچار ورم شده اید اما به آن توجه نکردید.  در ۲ هفته اول مبتلا شدن به جراحت با آرنج، شما تورم را تجربه خواهید کرد.  همه ما تورم را در سطوح مختلف تجربه می کنیم و ممکن است که شما هیچ توجهی به آن نداشته باشید.

چیز عجیب در رابطه با دردهای ناتوان کننده آرنج این است که بعد از ۲ تا ۳ هفته اول، ورم و التهاب کاهش پیدا می کند و این زمانی است که آسیب شما بدتر می شود.  اغلب مردم استراحت کوتاهی می کنند و یا از چیزی که باعث درد و یا جراحت آرنج آنها می شود، فاصله می گیرند.

و بعد از یک استراحت کوتاه، آن ها به فعالیت هایی ادامه می دهند -که آرنج تنیس بازان آن ها را در وهله اول به وجود آورده است- به این دلیل که آرنج آن ها “دوباره خوب” است.  این زمانی است که شما در واقع آسیب دارید و حتی بدتر هم می کنید.

به همین دلیل، هر گونه درمانی که در طول ۲ هفته استراحت رخ داد از بین می رود چون پارگی در تاندون افزایش پیدا می کند و منجر به دوره ریکاوری بیشتری می شود.  حتی سبب ایجاد افزایش بافت زخم که معمولا رخ می دهد و باعث درد بیشتر می شود!

دردهای ناتوان کننده آرنج

درمان دردهای ناتوان کننده آرنج ناشی از آرنج تنیس بازان

خوب، می توانم به شما بگویم که نیازی نیست صدها دلار پول نقد خود را به دکترها یا فیزیو بدهید.  همچنین پول خود را برای کرم های موضعی هدر ندهید.  از قرض های ضدالتهاب نیز به صورت روزانه استفاده نکنید زیرا تنها درد شما را می پوشاند ولی درمان نمی کند.

هرگز در مورد گرفتن عکس های آزمایشگاهی دردآور از دست تان نگران نباشید. آرنج بند و باندهای بازویی حجیم، محدود کننده و در واقع ضعف و خستگی ماهیچه ها را افزایش می دهد.  سریع ترین، ارزان ترین و موثرترین راه برای درمان کامل آرنج تنیس بازان در تمرین در خانه است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این ۵ تکنیک ساده و مرحله ای را از راحتی اتاق نشیمن خود و تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، نشستن در صندلی راحت، بدون هیچ گونه تجهیزات و ابزار تمرین ویژه، انجام دهید.

6 روش انجام یوگا وجود دارد که می تواند باعث کاهش درد و حتی آسیب شود.  روش باستانی یوگا از سوی میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود.  نه فقط برای درمان فیزیکی بلکه برای ارتقای سلامت کلی، ذهنی، عاطفی و معنوی.

میلیونها نفر درست مثل شما یوگا را به طور روزانه تمرین می کنند نه تنها برای بهبود شرایط فیزیکی بلکه برای سلامت روانی.  اگر شما یک آماتور هستید و یا اگر به طور منظم در کلاسهای یوگا حضور ندارید ، می دانید که ژست و حالت شما باعث تغییر شکل بدن شما به ویژه برای آماتورها، می شود.

و اگر مراقب نباشید، می توانید سریعا دچار جراحت شوید.  حتی برخی حالت های یوگا نیز وجود دارند که می توانند موجب درد و حتی ایجاد آسیب کامل شوند.  آیا این امکان وجود دارد که دردهای ناتوان کننده آرنج تان با ورزش یوگا بدتر شود؟ پاسخ کوتاه این است: بله.

اگر مراقب نباشید، می توانید به عضلات منقبض کننده و ماهیچه ها آسیب وارد کنید.  در اینجا مسئله ای وجود دارد: زمانی که یوگا و مسائل مربوط به آرنج مطرح می شود، باید از آرنج خود هنگام تمرین خاص اجتناب کنید.

دردهای ناتوان کننده آرنج

درمان دردهای ناتوان کننده آرنج با این 6 حرکت یوگا

۶ تمرین وجود دارد که می تواند به راحتی آرنج شما را به حالت عادی بازگرداند و آسیب های شما را از بین ببرد.  از اضافه کاری در یوگا خودداری کنید.

۱.  پلانک کناری

  • یک تمرین فوق العاده معروف، اما می تواند خطرناک نیز باشد. زیرا در این تمرین آرنج و مچ دست ها از وزن بدن کامل شما حمایت می کنند.
  • اگر در حال حاضر هر نوع درد را در آرنج خود تجربه می کنید، من می گویم که امن ترین راه برای انجام این تمرین، قرار دادن وزنتان روی ساعد است.

۲.  حالت پلانک معکوس

  • ما این حالت یوگا را انجام می دهیم، فشار وزن شما روی آرنج و مفاصل لگن است.
  • علی رغم این واقعیت اغلب مردم فکر می کنند که شانه های آن ها بیش ترین وزن را تحمل می کند.
  • نه تنها این حالت برای آرنج شما خطرناک است، بلکه می تواند باعث ایجاد مشکلات نیز شود.
  • به این واقعیت ساده توجه کنید که زاویه شانه و بازوی شما برای اغلب افراد طبیعی نیست.
  • شما باید انعطاف پذیر باشید تا بتوانید این تمرین را به طور ایمن انجام دهید.
  • دوباره مچ های دست ها و آرنج های شما تحت فشار شدید قرار می گیرند.
  • اگر آرنج شما به 90 درجه برسد، می تواند به تاندون ها و رباط های شما آسیب برساند.

۳.  حالت چرخ

  • این یک تمرین پیشرفته است که به احتمال زیاد در کلاس های تمرین سخت انجام می شود.
  • اگر شما یک آماتور هستید سعی کنید این حرکت را انجام بدهید.
  • متداول است که افرادی که این کار را انجام می دهند، قدرت بدنی خود را افزایش می دهند و در این تمرین ها بر روی تاندون ها و رباط ها تمرکز دارد.
  • اگر نمی توانید این کار را انجام دهید خودتان را ناراحت نکنید و این کار را نکنید.

۴.  سقوط به سمت پایین ( استراحت کردن سگی)

  • در این تصویر می توانید به روشنی ببینید که این دختر چگونه آرنج خود را لمس می کند.
  • مفاصل بازو، تاندون ها و رباط های او برای کمک به او تلاش می کنند.
  • اگر سرتان را کمی بالا بیاورید و آرنج خود را کمی بیشتر خم کنید، بسیار خوب است.
  • هرچه بیشتر سر خود را پایین بیاورید، ریسک بیشتری برای دردهای ناتوان کننده آرنج خواهید داشت.

دردهای ناتوان کننده آرنج

5. حالت گردان

  • حالا نوبت تمرین شتر است.
  • وقتی قسمت داخلی مچ پا را می گیرید، ممکن است به طور تصادفی فشار اضافی را به آرنج خود بفرستید.
  • این تمرین را بسیار دشوار و چالش برانگیز است.
  • واقعا دقت کنید و ببینید چه موقع هنگام انجام این حرکت آرنج شما درد می گیرد، از موقعیت خارج می شود.

حالت مار کبری

  • باز هم یک تصویر که در آن می توانید بگویید آرنج بسیار کشیده می شود.
  • آرنج های خود در این حالت ثابت نگه دارید، آن ها را هل ندهید و آن ها را به موقعیت خطرناکی تبدیل نکنید.
  • حتی اگر شانه های قوی داشته باشید، بدانید که مچ دست و آرنج های شما در این حالت، وزن شما را می گیرند.

بنابراین شما ۶ حالت یوگا دارید که می تواند باعث آسیب به آرنج شما شود. اگر شما قبلا از مشکلات آرنج رنج می بردید، دقیقا می دانید که از کجا این تمرین ها را می گویم و می دانم که این ژست ها برای آرنج شما مضر هستند.

دردهای ناتوان کننده آرنج

آیا دردهای ناتوان کننده آرنج به خارج از آن هم کشیده می شود؟

آیا شما نه تنها در آرنج خود از یوگا، بلکه انجام وظایف ساده در خانه و یا در طول زندگی روزمره خود، درد دارید؟ آیا درد در بازو به هنگام گرفتن، نگه داشتن و یا فشردن اشیا بدتر می شود؟ (برای مثال: چرخاندن یک دستگیره، حمل کیسه های مواد غذایی، چرخاندن در قوطی)

آیا دست شما برای صاف کردن و دراز کردن وقتی که از رختخواب بیرون می روید، سخت است؟ اگر اینطور است، ممکن است شما از معمول ترین آسیبی که روی آرنج شما تاثیر می گذارد، رنج ببرید – به آن آرنج تنیس بازان گفته می شود.

این احمقانه است: لازم نیست شما ورزش تنیس یا راکت تنیس را برای دچار شدن به مشکل آرنج تنیس بازان متوقف کنید. حتی مادربزرگ ۸۰ ساله شما هم می تواند به آن دچار شود. زمانی که تایید کردید که دردهای ناتوان کننده آرنج شما آرنج تنیس بازان است، گام های ساده ای برای درمان وجود دارد.

می توانید تنیس بازی کنید. حتی بعد از جراحی!

هر کسی که از آرنج تنیس بازان رنج می برد، می داند که خلاص شدن از شر آن می تواند بسیار چالش برانگیز و ناامید کننده باشد. اگر شما در گروه خوش شانسی هستید که آن را درمان کرده اند و اخیرا متوجه ناراحتی و درد کمی در آرنج شده باشید، ممکن است تنها این سوال را داشته باشید: آیا آرنج تنیس بازان ممکن است باز گردد – حتی بعد از عمل جراحی؟ مقاله زیر را بخوانید تا پاسخ را دریافت کنید.

پاسخ کوتاه به این سوال بله و بله است. کاملا امکان دارد به همان آرنجی ضربه بزنید که قبلا دچار آرنج تنیس بازان شده است. مهم نیست که آن را با جراحی ترمیم کرده باشند یا نه. پس چطور و چرا این اتفاق می افتد؟

اگر مانند بسیاری از افرادی هستید که آسیب ماهیچه ای یا تاندون را تحمل می کنند، به خصوص آن هایی که در گروه آسیب دیده چرخش آرنج هستند. تنیس آرنج یک جراحت کششی تکراری است و یک بار قابل درمان است و وقتی با موفقیت درمان شود، ممکن است شما را وسوسه برای بازگشت به فعالیت هایی که باعث آسیب شما در مکان اول شده است، کند.  این زمانی است که آرنج تنیس بازان می تواند برگردد و گاهی اوقات حتی بدتر از قبل شود.

هنگامی که تاندون شما به طور کامل التیام یافت، درست مانند هر آسیب تاندون دیگر، شما واقعا باید قبل از بازگشت به هر گونه فعالیت و یا حرکات بازو که ممکن است باعث فشار بر روی مچ و / یا ساعد دست تان شود، به آن استراحت دهید. برای محافظت بیشتر برخی افراد از باند آرنج و یا قلاب آرنج استفاده می کنند.

اغلب افراد این کار را به منظور احساس امنیت در هنگام بازگشت به فعالیت های عادی انجام می دهند چون پوشیدن چیزی بر روی آرنج آسیب دیده شما به عنوان یادآور این است که ممکن است آسیب ببیند. بعضی از مردم امیدوارند که بتوانند به شکل قبل باز گردند و کارهایی که قبل از آسیب رساندن به آن ها انجام می دادند، انجام دهند.

همانطور که ممکن است بدانید آرنج تنیس بازان گاهی به عنوان epicondylitis جانبی نامیده می شود. این آسیب خستگی مکرر در تاندون ها ایجاد می کند که در آن تاندون شما شروع به تجزیه و تحلیل و پارگی می کند. اگر مچ دست خود را دراز کنید ممکن است درد شدید در خارج از آرنج است.

دردهای ناتوان کننده آرنج

یک متخصص پزشکی یا متخصص آزمایشگاه به شما می گوید که اگر به عضله منبسط کننده زیر میکروسکوپ که از آرنج تنیس بازان رنج می برد، نگاه کنید، تاندون شبیه پنیر سوئیسی و یا یک طناب قدیمی است که شروع به از بین رفتن کرده است. سوراخ های بیشتر در تاندون و یا رشته های بیشتر تاندون باعث بدتر شدن درد شده اند. به همین سادگی.

همانطور که می دانید، در عرض یک شب نمی توانید به دردهای ناتوان کننده آرنج مبتلا شوید. زمانی برای ابتلا به تاندون نیاز است که آسیب ببیند و باعث درد شما شود. اگر چه این کار به عنوان یک درد خسته کننده ایجاد می شود، شما به سرعت احساس گرفتگی ساعد، کنترل ضعیف و درد را در خارج از آرنج تان احساس می کنید، به خصوص وقتی که با انگشت خود آن را فشار می دهید و یا آن را لمس می کنید.

همان طور که قبلا ذکر شد، گزینه های درمانی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفتند مانند ماساژ، شوک، آرنج بند، تزریق کورتیزول و گاهی حتی عمل جراحی برای جلوگیری از بین رفتن تاندون و از بین رفتن مشکلات شما کافی نیست. البته ممکن است برای اولین بار کمی آرامش موقتی داشته باشید، اما حتی بعد از جراحی هم می توانید باز هم آرنج تنیس بازان بگیرید، به خصوص وقتی که فعالیت هایی برای اولین بار انجام می دهید، برگردید.

لازم است که خون تازه و سالم به تاندون شما منتقل شود تا التیام شما را شروع شود. مواد مخدر، و تزریق کورتیزول پاسخ به بهبود جریان خون در این ناحیه از آرنج نیست. تنها روش ثابت شده برای کمک به بهبود جریان خون روی آرنج شما ورزش و ماساژ است. انجام هرکار دیگری اتلاف وقت شما است، پس بیهوده پول خود را هدر ندهید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه می توانید دوباره با این مشکل آرنج دوباره به زمین تنیس برسید. احتمالش هست که هیچ وقت واقعا بهبود پیدا نکنید و تاندون به طور کامل محکم  و سفت نشده است. این امکان وجود دارد که به این دلیل که آرنج شما احساس بهتری داشت، شما فکر کنید که به طور کامل از آسیب دیدن مبرا هستید.

تنها راهی که می توانید ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که دردهای ناتوان کننده آرنج شما درمان شده است، این است که آزمایش MRI روی آرنج شما انجام شود. این موضوع به شما خواهد گفت که آیا تاندون التیام پیدا کرده است یا نه.

پس حالا که می دانید دردهای ناتوان کننده آرنج می تواند بازگردد، حتی بعد از جراحی – بهترین گزینه برای اطمینان از اینکه شما به طور کامل التیام یافته اید چیست؟ شما شانس این را دارید که امروز بهترین برنامه درمان آرنج را امتحان کنید. بر روی لینک بالا کلیک کرده و یک برنامه آموزشی ویدئویی را تماشا کنید که به شما نشان می دهد چگونه به راحتی در خانه تمرین کنید.

در غیر این صورت شما به طور مداوم در حال آسیب رساندن و التیام بخشیدن خواهید بود. آیا وقت آن نیست که این جراحت را یک بار و برای همیشه پشت سر بگذارید؟

جراحی دردهای ناتوان کننده آرنج

انجام بعضی از کارها، باعث آسیب به تاندون در بازو می شود که ماهیچه های شما را به استخوان آرنج متصل می کند. ورزش هایی مانند تنیس یا گلف می تواند باعث بروز دردهای ناتوان کننده آرنج گردد.  اما هر فعالیتی هم که در آن ضربه مشابهی را تکرار می کنید می تواند موجب این آسیب شود. شما معمولا می توانید با دردهای ناتوان کننده آرنج فعالیت های خود را نیز انجام دهید. اگر درد در ۶ تا ۱۲ ماهگی افزایش پیدا کند و یا توانایی شما برای انجام کارهای ساده مانند بلند کردن فنجان شما را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است زمان آن باشد که درباره جراحی با پزشک خود صحبت کنید.

دردهای ناتوان کننده آرنج

انواع جراحی دردهای ناتوان کننده آرنج

در جراحی دردهای ناتوان کننده آرنج ، تاندون آسیب دیده حذف می شود تا درد را تسکین دهد و به شما کمک کند تا آرنج تان را راحت تر حرکت دهید. جراحی را می توان به دو روش انجام داد:

  • جراحی باز
  • آرتروسکوپی

شما می توانید در طول این روند، بسته به جزئیات مورد نیاز، بیدار و یا خوابیده باشید. در هر صورت، شما دارو دریافت خواهید کرد تا احساس درد نکنید.

جراحی باز دردهای ناتوان کننده آرنج

جراح شما بریدگی در بالای استخوان در کنار آرنج شما ایجاد می کند. سپس تکه آسیب دیده تاندون را برمی دارد و قسمت سالم را به استخوان باز می گرداند. پزشک نیز ممکن است تکه کوچکی از استخوان را در آرنج شما از بین ببرد تا جریان خون را بهبود بخشد و به التیام سریع تر آن کمک کند.

جراحی آرتروسکوپی دردهای ناتوان کننده آرنج

در طی این روند،جراح کمی برش کوچک در پوست روی آرنج شما ایجاد می کند. ابزارهای بسیار کوچک و یک دوربین به سوراخ وارد می شوند. جراح قسمت های آسیب دیده تاندون را از بین می برد. با هر نوع جراحی، با بخیه (ردیفی از بخیه) و یا بست بسته می شود. بعد از آن با بانداژ پوشانده می شود. شما باید در همان روز با عمل جراحی خود به خانه بروید.

دردهای ناتوان کننده آرنج

چیزهایی که باید در مورد دردهای ناتوان کننده آرنج بدانید

پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که بعد از نیمه شب قبل از جراحی چیزی ننوشید یا چیزی نخورید. اگر سیگار می کشید، از پزشک خود بخواهید تا قبل از جراحی به شما کمک کند آن را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند بهبود و التیام شما را کند کند.

عوارض و مشکلات دردهای ناتوان کننده آرنج

جراحی آرنج می تواند مشکلات احتمالی داشته باشد. آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • عفونت
  • آسیب به عصب یا رگ های خونی در آرنج
  • کاهش قدرت یا انعطاف پذیری
  • اگر به هر یک از این علائم پس از جراحی برخورد کردید، با پزشک خود مشورت کنید:
  • درد شدید
  • آرنج ورم کرده و از بین نمی رود
  • قرمزی و یا تغییر رنگ پوست اطراف آرنج
  • لرزش یا خارش در دست و یا انگشتان دست تان
  • تب
  • بعد از جراحی، آرنج بر روی آرنج می تواند باز گردد. برخی افراد برای دیدن بهبود به روش دوم نیاز دارند.

بازیابی و بهبودی پس از جراحی دردهای ناتوان کننده آرنج

بعد از جراحی باید برای حدود یک هفته از اتل استفاده کنید. این دستگاه بازوی شما را نگه خواهد داشت تا شما به آن آسیب نرسانید. ممکن است برای چند هفته احساس ناراحتی بکنید. شما می توانید یخ را روی آن قرار دهید تا تورم را پایین بیاورید و کمک کنید تا هر گونه ناراحتی و درد را تسکین دهد. وقتی آتل از دستتان باز می شود می توانید آرنج خود را دراز کنید. کشش انعطاف پذیری شما را افزایش خواهد داد و حرکت در آرنج شما را بهبود خواهد بخشید. شما باید شروع به تقویت عضلات خود با وزنه های سبک در حدود ۳ هفته بعد از جراحی کنید.

یک درمانگر فیزیکی می تواند تمرینات مناسب برای بهبود قدرت آرنج شما را به شما نشان دهد. شما باید بتوانید ۶ تا ۱۲ هفته پس از جراحی خود به سر کار برگردید. اگر از آرنج تان در محل کار زیاد استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید که روش کار خود را تغییر دهید. برای مثال، شما ممکن است قادر به بلند کردن اجسام سنگین نباشید. شما باید حدود ۴ تا ۶ ماه صبر کنید تا بتوانید دوباره ورزش کنید. جراحی آرنج درد و ناراحتی را در ۸۰ – ۹۰ % از مردمی که آن را دارند بهبود می بخشد.