مراقبت های بعد از تتو ابرو

منبع: زیبامون

192

1398/3/7

16:02


اگه ابروهاتون رو به تازگی تتو کردید یا قصد انجامش رو دارید، بهتره نکات ضروری و مهم مراقبت های بعد از تتو ابرو رو بدونید تا هم مشکلی برای پوستتون ایجاد نشه و هم عمر و ماندگاری تتوی ابروها افزایش پیدا کنه.

مراقبت های بعد از تتو ابرو

تتو ابرو، از روش های زیبایی و آرایشی بسیار محبوب و پرطرفدار هستش که خیلی از شما خانوما انجامش دادید و یا اینکه قصد دارید انجام بدید، ضمن اینکه کسانی که تتوی ابرو انجام دادن، حتما طی دوره هایی نیاز دارن که اونو ترمیم کنن یا مدل تتو رو تغییر بدن. بنابراین حتما باید مراقبت های بعد از تتو ابرو رو جدی بگیرید و با دونستن نکات مربوط به اون، عمر و ماندگاری تتو، سلامت پوست ابروها و همچنین زیبایی ابروها رو افزایش بدید. با این کار هزینه های مربوط به تتو و میکروبلیدینگ ابروها هم کاهش پیدا می کنه.

 

نکات مهم و ضروری مراقبت های قبل و بعد از تتو ابروها

موارد گفته شده در ادامه رو به طور کامل اجرا کنید تا میزان رضایت از تتو و میکروبلیدینگ رو افزایش بدید. لازمه بدونید فردی که براتون تتو انجام میده، ممکنه بسیاری از مواردی که توضیح دادیم رو فراموش کنه بهتون بگه یا اینکه شما در اون لحظه به دلیل هیجانی که برای تغییر چهره یا نتیجه تتو دارید، از یاد ببرید، پس بهتره حتما چند بار این نکات رو بخونید یا یادداشت کنید.

 

مراقبت های قبل از تتو ابرو

1. استفاده از کرم ها و ماسک های لایه بردار رو از 7 روز قبل متوقف کنید تا پوست ناحیه ابروها نازک و ضعیف نباشه. همچنین بسیار ضروریه که تا یک ماه بعد از تتو ابروها یا هر نوع تتوی آرایشی دیگه، از این لایه بردارها استفاده نکنید، چون باعث کمرنگ شدن رنگدانه و جوهر تتو میشه.

 

2. اگه از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، حتما قبلا با پزشک مشورت کنید و در صورت تایید و اجازه پزشک، برای مدت محدودی قبل از انجام تتو، استفاده از دارو رو قطع کنید. این کار ممکنه عواقب داشته باشه (هم قطع داروها و هم تتو کردن در حالی که از رقیق کننده استفاده می کنید)، بنابراین حتما و حتما با پزشک مشورت کنید.

نکته:

این توصیه همچنین درباره مصرف آسپیرین هم هست. بهتره استفاده از چای سبز، ویتامین E و بقیه داروهای گیاهی رو هم از 3 روز قبل متوقف کنید.

 

3. اگه در حال درمان بیماری سرطان هستید، باید تتو رو به بعد از پروسه درمان موکول کنید و حتما با مشورت پزشک متخصص این کار رو انجام بدید.

 

4. از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.

 

تتو و میکروبلیدینگ ابروها

 

ضروری ترین مراقبت های بعد از تتو ابرو

1. 7 تا 14 روز بعد از تتوی ابروها، از شستن و مرطوب و خیس کردن ناحیه ابروها خودداری کنید.

 

2. باید تمام طول این یک تا 2 هفته، ابروها رو خشک نگه دارید و برای کاهش خارش پوست ابرو، پمادهای مخصوص که بهتون داده میشه رو با چوب پنبه (یه لایه نازک) به اون نواحی بزنید، بعد از 7 روز می تونید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا به افزایش عمر تتو کمک کنه.

 

3. پوست روی تتو بعد از یک تا دو روز، پوسته پوسته میشه که باید اجازه بدید خودش و خود به خود این پوسته ها جدا بشن و بریزن. اگه خودتون این پوسته ها رو بکنید، ممکنه جوهر تتو از پوست خارج بشه و ابروهاتون کمرنگ بشه. همچنین نباید اسکراب بزنید یا ابروها رو با دست بمالید!

 

4. حداقل تا 7 روز بعد از تتو، نباید از مواد آرایشی برای ابروها و اون ناحیه استفاده کنید.

نکته:

ضدآفتاب می تونه از کمرنگ شدن ابروها در اثر تابش خورشید جلوگیری کنه.

 

5. اگه با عوارض غیر عادی، جوش، سوختگی، خارش شدید، التهاب و قرمزی خیلی شدید که بعد از گذشت چند روز از تتو کاهش پیدا نکنه و یا هر چیز غیر عادی دیگه مواجه شدید، سریعا موضوع رو با تکنسینی که تتو رو براتون انجام داده در جریان بگذارید و پیگیری کنید تا مشکل خاصی براتون پیش نیاد. (عوارضی که گفته شد تا حدی عادی و قابل قبول هستن که خیلی زود باید از بین میرن و نباید نگران باشید)

 

6. از کرم های رتینوئید و گلیکولیک اسید در حین پروسه تتو و دوره بهبود استفاده نکنید.

 

7. از پمادها و کرم های مراقبتی که بهتون تجویز میشه به طور منظم استفاده کنید. (بهتره از خود فرد انجام دهنده تتو یا یه متخصص، اسم پماد و کرم مراقبتی بعد از تتو رو بپرسید، چون بهتر از هر کس دیگه ای می تونن راهنمایی تون کنن و از به کار بردن توصیه های افراد غیر مجرب خودداری کنید).

 

8. ابروها رو در معرض تابش نور خورشید قرار ندید تا بهبود کامل ایجاد بشه و بعد از اون هم بهتره ابروها رو در برابر آفتاب بپوشونید.

 

9. تا 14 روز بعد از تتو، به استخر نروید.

 

10. تا یک هفته بعد از انجام تتو، ابروها رو برندارید و رنگ نکنید، ممکنه باعث عفونت و... بشه.

 

فیبروز ابرو

 

نکته پایانی

پوست ابروها بعد از تتو، بسیار حساس و در معرض آسیب قرار می گیره و زخم میشه، بنابراین عمل به توصیه های بالا، خیلی ضروریه. حتما کسی که تتو رو براتون انجام میده، باید حرفه ای و متعهد باشه تا هم کارش رو درست انجام بده و نتیجه خوبی ایجاد کنه و هم نکات بهداشتی و ایمنی و سلامت شما رو رعایت کنه.

در صورت تکرار بیش از حد تتو یا فشار آوردن زیاد در پوست در حین تزریق رنگ، ممکنه پوست دچار گوشت اضافی بشه که باید حتما به افراد حرفه ای و ماهر مراجعه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو