تاریخچه ی گوشواره + انواع گوشواره

تاریخچه ی گوشواره + انواع گوشواره


منبع: زیبامون

1,073

1398/5/26

12:46


در این مطلب با تاریخچه ی گوشواره و انواع مدل های آن، با زیبامون آشنا شوید.

تاریخچه ی گوشواره + انواع گوشواره

گوشواره یکی از جواهرات و اکسسوری های پر طرفدار است که از زمان های گذشته تا کنون در فرهنگ های مختلف در بین زنان و حتی مردان رایج بوده است. با مراجعه به منابع تاریخی و هنری می توان به قدمت سوراخ کردن گوش و گوشواره پی برد. در سال 1950 در انگلستان استفاده از گوشواره به شکل یک رسم درآمد. در ژاپن نیز انداختن گوشواره یک رسم بود ولی برای مدتی دولت این کشور، استفاده از گوشواره را منع کرد و در سال 1960 دوباره رواج پیدا کرد. سوراخ کردن گوش با روش های سنتی، ابتدا در منازل انجام می شد و کم کم با ارائه ی روش های جدید توسط پزشکان، سوراخ کردن گوش به مطب ها راه پیدا کرد. سال 1970 در آمریکا، سوراخ کردن چند تایی گوش و روی غضروف برای اولین بار انجام شد و بعد از آن طرفدارن خودش را پیدا کرد. در ایران نخستین نشانه ی گوشواره را می توان در تمدن ایلام یافت. بر روی آثار باستانی و پیکره های تخت جمشید افرادی با گوشواره دیده می شوند و می توان کاربرد گوشواره را در 2500 سال پیش میان آن ها دید. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا به انواع مدل های گوشواره بپردازیم.

 

گوشواره ی هخامنشیان

 

انواع گوشواره

گوشواره ها را بر اساس جنس و مدل می توان دسته بندی کرد. جنس ساخت گوشواره ها با هم متفاوت است. گوشواره می تواند طلا، نقره، مس، برنج، مروارید، الماس، چوب و پلاستیک باشد. مدل های گوشواره نیز بسیار متنوع هستند در ادامه به آن می پردازیم.

 

گوشواره

 

• گوشواره ی حلقه ای

گوشواره های حلقه ای از کلاسیک ترین مدل های گوشواره محسوب می شوند که ساختاری دایره و نیم دایره دارند که به حلقه شبیه هستند. گوشواره ی حلقه ای می تواند پهن و یا باریک در اندازه های متفاوت باشد. این نوع گوشواره هیچ وقت از مد نمی افتد و هر ساله با ترکیبی جدید ارائه می شود.

 

گوشواره ی حلقه ای

 

• گوشواره های آویزی

این مدل از گوشواره دارای تنوع بسیاری است و از یک تا چند سانتی متر می تواند درازا داشته باشد. گوشواره های آویزی برای استایل های نیمه رسمی مناسب ترند.

 

گوشواره ی آویزی

 

• گوشواره های میخی

گوشواره های میخی از اوایل قرن بیستم وجود داشته است و به دلیل سبک ساده ای که دارد مناسب برای استفاده ی روزانه همچنین محل کار و دانشگاه است.

 

گوشواره میخی

 

• گوشواره های نخی

گوشواره های نخی یا رشته ای از یک زنجیر بسیار نازک ساخته می شوند که از سوراخ گوش رد می شود و افرادی که چند سوراخ در گوششان دارند این مدل گوشواره را خیلی می پسندند.

 

گوشواره ی نخی

 

• گوشواره ی باجورن

این مدل گوشواره از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت پایین که در سوراخ لاله ی گوش قرار می گیرد و می تواند از مدل آویزی با میخی باشد و با زنجیری به حلقه ی بالای گوش که بر روی غضروف وجود دارد وصل می شود.

 

گوشواره ی باجورن

 

• گوشواره ی حفره ای

گوشواره ی حفره ای یا تونلی که حلقه ی سبک و ضد حساسیتی است که داخل سوراخ گوش قرار می گیرد و بیشتر مورد پسند آقایان است.

 

گوشواره ی حفره ای

 

• گوشواره ی کلیپسی

این مدل از گوشواره مخصوص افرادی است که دوست ندارند گوش خود را سوراخ کنند ولی استفاده از گوشواره را می پسندند. این گوشواره مانند کلیپس باز و بسته می شود.

 

گوشواره کلیپسی

 

گوشواره ی آویزی 2019

 

گوشواره آویزی

 

گوشواره ی حلقه ای

 

گوشواره حلقه ای

 

گوشواره با طرح سنتی

 

گوشواره سنتی

 

گوشواره ی میخی طرح دار

 

گوشواره

 

گوشواره ی آویزی با مروارید

 

گوشواره

 

گوشواره ی مرواریدی

 

گوشواره

 

مطالب پیشنهادی:

آموزش ساخت گوشواره مرواریدی

آموزش ساخت گوشواره در خانه

آموزش ساخت گوشواره ی خوشه ای

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو