سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

منبع: فرزند

160

1398/5/27

00:39


سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

پرواضح است که سیستم دوربین مدار بسته خانگی با نوع صنعتی، تفاوتهای فاحشی دارد، در هنگام انتخاب و نصب دوربین مدار بسته باید فاکتور های بسیاری را مد نظر قرار دهید

، در این بخش متخصصین شرکت الکامپ پیشرو در صنعت فروش دوربین مدار بسته  فاکتورهای موثردر انتخاب سیستم دوربین مداربسته خانگی را، با شما به اشتراک بگذاریم.

سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

نوع هارددیسک

اگر مدت طولانی ضبط و ذخیره فیلم مدنظر شماست، حتما بخواهید که هاردیسکی متناسب را برای شما تعبیه نماید.

به عنوان مثال ۸ دوربین، ۳٫۱ مگاپیکسلی و فضای ۲ ترابایتی، حدود ۱۵-۱۲ روز ذخیره سازی را برای شما انجام میدهد.

با سیم یا بی سیم ؟

بهتر است بدانید که در صورت انتخاب نوع بی سیم دوربین مداربسته خانگی، کابل انتقال داده­ها، حذف میگردد.

استفاده از باطری برای شارژ این نوع دوربینها، غیر از مواقع ضروری، توصیه نمیشود. سیست دوربین مداربسته خانگی حتما بایستی به نزدیکترین منبع تغذیه برق، متصل گردد.

جالب است بدانید که بُرد دوربین مداربسته خانگی در محیطهای غیرمسقف نهایتا ۵۰ مترغ و برای محیطهای مسقف هر پارتیشن یا دیوار، ۱۵ متر از بُرد دوربین می­کاهد.

رزولوشن

هر چه رزولوشن دوربین مداربسته بالاتر باشد، جزئیتات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد. در هنگام خرید دوربین مداربسته، حتما به رزولوشن آن دقت نمایید تا در هنگام بازیابی فیلم های ضبط شده، با نواقص مرتبط با این فاکتور مواجه نشوید.

در حال دوربین­های مداربسته با رزولوشن ۸-۱ مگاپیکسل در بازار ارائه میشوند. کارشناسان ما، اطلاعات تکمیلی در مورد رزولوشن را در زمان حضور و یا تماس تلفنی تان با شما در میان میگذارند.

سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

وجود/ عدم وجود اشعه مادون قرمز

فلسفه وجود اشعه مادون قرمز در دوربینهای مداربسته، به علت وضوح تصویربرداری در شب می­باشد. البته این بدان معنا نیست که دوربین مداربسته برای ضبط و ثبت فیلم درشب، حتما به اشعه مادون قرمز احتیاج دارد.

چرا که برخی از دوربینهای مداربسته، فاقد اشعه مادون قرمز هستند، اما از وضوح بالایی نیز در شب برخوردارند. البته قیمت این نوع دوربینها، بالاتر از انواع دارای مادون قرمز است.

مقاومت جوی

در زمان خرید دوربین مداربسته حتما به نوع اقلیم منطقه زندگیتان توجه لازم را مبذول دارید. فراموش نکنید که در این زمینه با هزینه اولیه بیشتر، از هزینه های ثانویه مضاعف درامان خواهید ماند.

آنالوگ یا IP

انواع دوربین های IP، قابلیت اتصال به اینترنت را داشته و با استفاده از اپلیکیشن مربوطه، کنترل از راه دور را امکانپذیر می­سازند.

اگررصد لحظه ای منزلتان از اهمیت بالایی برایتان برخوردار است، نوع دوربین مداربسته IP را نصب نماید. در اینصورت میتوانید که به صورت لحظه ای و تنها از طریق چندتاچ ساده، فضای منزلتان را مورد بررسی قرار دهید.

البته دوربین های مجهز به کنترل از راه دور، قیمت بالاتری نیز دارند. اما با هزینه کردن بیشتررا، قادر به استفاده از آپشن کنترل از راه دورخواهید بود.

سایز

اگرکنترل نامحسوس مدنظر شماست، حتما سایز کوچک دوربین مداربسته خانگی را انتخاب نمایید. گاهی اوقات کاربران اصلا قصد دارند که عابران متوجه تجهیزات دوربین مداربسته ساختمانشان شوند؛ در اینصورت استفاده از دوربین سایز بزرگ توصیه میشود.

البته با روند رو به رشد تکنولوژی، سایز دوربینهای مداربسته خانگی روز به روزکوچکترمیشود. البته که سایز کوچک دوربین مداربسته شکیل تر و مدرن تر است؛ اما به هر صورت هدف شما تعیین کننده این فاکتور است.

سنسورحرکتی

آیا ثبت وضبط حرکات مشکوک برایتان اهمیت دارد؟

آیا مایلید رصدمحیط به شکل ۱۰۰% برایتان انجام بپذیرد؟

پرواضح است که تمامی دوربینهای مداربسته خانگی، قابلیت شناسایی حرکتی را ندارند.

این نوع دوربین مداربسته، حتی درصورت به صدا در آمدن زنگ هشدار، ثبت حرکات مشکوک را ادامه میدهد.

سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

سیستم دوربین مداربسته خانگی چه مشخصاتی باید داشته باشد

ثابت یا گردان؟

دوربینهای ثابت، تنها از یک زاویه به ثبت و ضبط فیلم می­پردازند. حال آنکه انواع گردان یا PTZ، دیدی ۳۶۰ درجه را به نمایش میگذارند.

این گزینه نیز ارتباطی مستقیم با هدف شما دارد. چنانچه رصد فضایی کوچک یا یک بخش از منزلتان را مدنظر دارید، نوع ثابت، گزینه ای مناسب است. درحالیکه اگرکنترل فضایی گسترده را مدنظر دارید، حتما از نوع گردان بهره ببرید.

فراموش نکنید که کاربرد نوع گردان دوربین مداربسته خانگی، بهترازاستفاده چندین دوربین ثابت میباشد. دراینصورت هم اززاویه هزینه ها وهم نتیجه نهایی، بهره وری درانتظار شماست.

تجهیزات صوتی

شاید استفاده ازتجهیزات صوتی غیرضروری به نظر برسد. اما در اینباره نیز، هدف کاربردر راس قرار دارد. گاهی کاربر، تمایل به شنیدن صوت به همراه تصویر دارد.

سیستم صوتی، علاوه بر امکان شنیدن صوت واستراق سمع؛ امکان سخن گفتن با همسایه یا عابران را نیز فراهم می­آورد. دراینصورت ، میکروفون را نیز به سیستم صوتی شما می­افزاید.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای ۱۵ ساله و بیش از ۳۰۰۰ پروژه موفق.

شماره های تماس: ۸۸۵۵۲۰۹۹-۸۸۵۵۳۷۹۷

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو