رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها

رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها


منبع: زیبامون

189

1398/5/27

13:08


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها بیشتر آشنا شوید!

رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها

یاد گرفتن روش ها و نکات زیبایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته، همیشه جذاب بوده و گاهی این نکات و رازهای زیبایی رو میشه در زندگی امروز نیز استفاده کرد! در زمان های گذشته هیچ کارخانه ای برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و هیچ فروشگاهی برای فروش این محصولات وجود نداشته و معمولا از مواد طبیعی و سالم برای حفظ زیبایی استفاده می کردند! با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با چند نکته و راز زیبایی مخصوص به یونانی ها آشنا شوید!

 

عسل

 

عسل

 

عسل به همان اندازه که امروزه محبوب و پرطرفدار هست، در درمان های زیبایی مربوط به یونان باستان نیز بسیار پرکابرد بوده است. عسل یک آبرسان طبیعی هست و خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی داره. یونانی ها عسل رو با روغن زیتون یا شیر مخلوط می کردند و از این ترکیب برای شست و شوی بدن استفاده می کردند. خانم های یونانی دوست داشتند پوستی شفاف و روشن داشته باشند و به همین دلیل عسل یکی از اصلی ترین عناصر برای درمان های پوستی آنان بوده است.

 

حمام گیاهی

 

حمام گیاهی

 

حمام گیاهی مورد علاقه تمام خانم های یونان و ورزشکاران یونانی بوده و از این حمام برای شل شدن عضلات و مفاصل استفاده می کرده اند. این حمام های گیاهی حاوی مقادیر زیادی از گیاهان و گلهای طبیعی و خشک شده بوده که در آب حمام خیس می کردند و عصاره آن برای شست و شوی بدن مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون

 

در یونان باستان از روغن زیتون به عنوان طلای مایع یاد می کردند و امورزه نیز این روغن کاربردی زیادی هم در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی داره! روغن زیتون به دلیل اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان بسیار بالایی که داره باعث رطوبت رسانی، تغذیه و محافظت از پوست و مو میشه و به همین دلیل از گذشته تا به امروز محبوبیت و کاربرد زیادی در حفظ زیبایی و سلامتی پوست و مو داره.

 

نمک دریا

 

نمک دریا

 

نمک دریایی در میان یونانیان بسیار با ارزش بوده و برای اولین بار بقراط فواید نمک دریایی رو ثبت کره است! یونانی ها با ترکیب آب و نمک دریایی استحمام میکردند و همچنین از ترکیب روغن زیتون و نمک دریایی به عنوان اسکراب بدن استفاده می کردند. نمک دریایی حاوی مواد معدنی بسیار زیادی هست که باعث تغذیه پوست، نرم و انعطاف پذیری پوست میشه و همچنین خاصیت درمانی و ضدپیری نیز برای پوست داره.

 

روغن بادام

 

روغن بادام

 

روغن بادام یکی دیگه از روغن های طبیعی هست که توسط یونایان برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده میشده و در اساطیر یونانی روغن بادام  سمبل صبر و امید بوده است. این روغن یک منبع غنی از ویتامین های E و K هست و همچنین دارای مقادیر خوبی از اسیدهای اولئیک، لینولئیک و پالمیتیک هست که تاثیر خوبی در هیدراتاسیون عمیق پوست و مو داره و با تقویت مو باعث کاهش ریزش موها میشه.

 

لیمو و عسل برای روشن شدن پوست

 

لیمو و عسل

 

ترکیبی از آب لیمو و عسل یکی دیگه از مواد طبیعی و در دسترسی بوده که یونانی ها برای روشن تر شدن رنگ پوستشون استفاده می کردند. همونطور که قبلا گفته شد عسل باعث نرم شدن پوست میشه و آب لیمو هم خاصیت سفید کنندگی داره و ترکیب این دو ماده طبیعی میتونه پوستی روشن و شفاف رو براتون ایجاد کنه.

 

مطالب پیشنهادی:

رازهای زیبایی فوق العاده پوست از طب سنتی چین

زیبایی به سبک ژاپنی ها - راز زیبایی و جوانی زنان ژاپنی

راز زیبایی زنان برزیلی چیست؟

توصیه های آرایشی از زنان فرانسوی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو