تمیز کردن توالت فرنگی با جرمگیری ارگانیک و مطمئن

تمیز کردن توالت فرنگی با جرمگیری ارگانیک و مطمئن


منبع: نمناک

362

1398/3/8

13:31


تمیز کردن توالت فرنگی با محلول های شیمیایی ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود چه بهتر که خودمان در خانه اقدام به ساخت تمیزکننده ها کنیم.

تمیز کردن توالت فرنگی با جرمگیری ارگانیک و مطمئن

تمیز کردن توالت فرنگی با روش های سالم و بی خطر 

تمیز نمودن توالت کاری است که اغلب اوقات به تعویق می افتد، اما تمیز نگه داشتن توالت ها، امری ضروری است. توالتی کثیف، ظاهری بد، بوی ناخوشایند داشته و منجر به رشد میکروب ها می گردد با این حال، همانطور که بسیاری از کارهای روزمره زندگی لذت بخش نمی باشند، تمیز نمودن توالت از موارد ناخوشایند بعدی جلوگیری می نماید.

با استفاده از دستورالعمل های فراهم آمده در این بخش از نکات خانه داری در نمناک می توانید به صورتی سریع و کارآمد این کار را انجام دهید.

تمیز کردن کاسه توالت فرنگی:

می توانید بخش های مختلف توالت را به ترتیبی که دوست دارید، تمیز نمایید، اما، اگر عجله دارید، عاقلانه است تا ابتدا کاسه توالت را تمیز نمایید.

بدین ترتیب، اگر هنگام تمیز نمودن کاسه توالت، آب کثیف از کاسه به اطراف پخش گردد، از آنجاییکه بخش های دیگر را تمیز ننموده اید، هیچ بخشی دوباره کثیف نمی شود.

برای تمیز نمودن هرگونه لکه یا ته نشین های معدنی قابل مشاهده می توانید از برس توالت استفاده نمایید.به منظور پاک کردن برخی از لکه ها، باید برس را برروی آنها فشار دهید.

برای افزودن پودر تمیزکننده،مقداری را روی سطح بریزید و سپس با برس پخش کنید.

جرمگیری توالت فرنگی

چگونه توالت فرنگی را تمیز کنیم؟ 

تمیز کردن درپوش توالت فرنگی :

حال که کاسه توالت را تمیز نموده اید، نوبت تمیز کردن بخش های اصلی قابل تماس - سرپوش های بالایی و پایینی- است.

از تمیزکننده های مخصوص تمامی سطوح و حوله های کهنه/ کاغذی (یا دستمال های بهداشتی یکبار مصرف) برای تمیز کردن هر دوطرف درپوش توالت استفاده نمایید.

درصورت نیاز از مسواک قدیمی برای تمیز کردن لکه هایی که بین درپوش و بدنه توالت و همچنین لولاها قرار گرفته اند و دسترسی به آنها دشوار می باشد، استفاده نمایید. 

بدنه توالت را سریع بشویید:

بالاخره، وقت برق انداختن بدنه چینی توالت است. با استفاده از اسپری، تمیزکننده قابل استفاده برای تمامی سطوح را برروی سطح بیرونی توالت، اسپری نمایید.از حوله کهنه یا کاغذی برای تمیزنمودن چینی استفاده نموده و دسته توالت را با دقت بیشتر تمیز کنید.

علاوه بر این، تحت عنوان جایگزین می توانید حوله کهنه یا کاغذی را آغشته به محلول تمیزکننده یا آب گرم نموده و در صورت کثیف شدن حوله دوباره آن را بشویید. ابتدا بالاترین نقطه توالت – بدین ترتیب، اگر آب کثیف یا مایع تمیزکننده به اطراف پخش گردد، تنها نقاطی که هنوز تمیز ننموده اید، کثیف می شوند- را تمیز نمایید.

تمیزنمودن مناطقی که به سادگی قابل مشاهده نمی باشند نظیر پایه توالت و پشت مخزن آب که به سمت دیوار است را فراموش ننمایید.به منظور تمیز نمودن این نواحی باید از پاک کننده های مخصوص لوله یا مسواک استفاده نمایید و در آخر از سیفون استفاده کنید.

تمیز کردن سیفون توالت فرنگی :

توالت شما باید تمیزتر از قبل باشد. به منظور تمیزنمودن هرگونه آب کثیف جمع شده در کاسه توالت، از سیفون استفاده نمایید. اگر هنگام تمیزنمودن توالت از هرگونه دستمال کاغذی توالت استفاده نموده اید، کشیدن سیفون روشی مناسب برای خلاص شدن از این مواد اضافی بوده و بدین ترتیب مطمئن می گردید که هیچ چیز آبراه توالت شما را مسدود نمی نماید.

محض احتیاط، پس از درآوردن دستکش ها، دست های خود را بشویید. در حین تمیزنمودن توالت با دستکش، امکان پاشیده شدن مقداری آب کثیف به داخل دستکش وجود دارد. 

اگر توالت شما نیاز به تمیز شدن سریع و خفیف دارد، تبریک می گوییم شما توالت خود را تمیز نموده اید.با این حال، اگر، توالت شما دارای لکه های عمیق بوده یا مدتی طولانیست که تمیز نشده است، باید از روش "تمیز کردن عمیق" که در ادامه توضیح داده شده، استفاده نمایید.

تمیزکاری عمیق و جدی تر توالت فرنگی

تمیز نمودن توالت با اسفنج مرطوب:

به منظور تمیزکردن توالت می توانید از آب گرم استفاده نمایید. هنگامیکه سایر بخش های توالت را تمیز می کنید، استفاده از آب گرم و تمیز کردن گرد و خاک، فرآیند تمیزنمودن توالت را آسان تر می نماید. اسفنجی را با آب گرم خیس نموده و اطراف مخزن، درپوش، نشیمن گاه، پایه و بخش بیرونی کاسه توالت را تمیز نمایید. اغلب اوقات، این کار برای تمیز نمودن گرد و خاک بدون استفاده از مواد تمیزکننده، کافی می باشد.

نکات تمیزکردن توالت

آموزش مراحل کامل تمیز کردن توالت فرنگی

نکات مهم در تمیز کردن توالت فرنگی

استفاده از دستکش های ضد آب و پیشبند پلاستیکی:

توالت ها جایی عالی برای باکتری ها هستند– هنگام تمیز نمودن توالت، دست ها و لباس های خویش را باید حدالامکان تمیز و خشک نگه دارید- تا از رشد آنها جلوگیری کرده باشید.

از تمیزکننده توالت برای داخل کاسه استفاده نمایید:

پاک کننده های مخصوص توالت برای تمیز نمودن لکه ها، حلقه های زنگ زدگی و ته نشین های معدنی توالت قابل استفاده می باشند.پاک کننده را از لبه کاسه آرام لبریز نمایید و اجازه دهید تا این تمیزکننده از دو طرف کاسه وارد آب توالت گردد.

استفاده از تمیزکننده در داخل محفظه کاسه توالت :

این بخش اغلب اوقات نادیده گرفته می گردد که این امر منجر به ایجاد کانی های قهوه ای رنگ در اطراف لبه می شود -امری بسیار مهم می باشد.دستورالعمل های ارائه شده برروی تمیزکننده مورد استفاده خویش را مطالعه نمایید.بسیاری از پاک کننده ها درصورتیکه پیش از استفاده در آب کاسه توالت قرار بگیرند، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند بنابراین، پیش از اجرای قدم بعدی در تمیز نمودن توالت، استراحتی کوتاه نمایید.

کاسه را با برس توالت، پاک نمایید:

با استفاده از برس زبر توالت سر تا سر توالت را به صورتی کامل با دقت بر تمیز نمودن هرگونه لکه کانی موجود در امتداد سطح آب و همچنین پشت کاسه توالت، تمیز نمایید.هرچقدر کاسه توالت را کامل تر (و محکم تر) برس نمایید، تمیزتر می شود.

از پاک کننده توالت خویش حداکثر استفاده را نمایید :

از آنجاییکه این مواد در آب سطحی کاسه توالت جمع می شوند، برس را چندبار در این آب شستشو دهید تا بدین ترتیب پاک کننده ای بیشتر برای تمیز نمودن توالت خویش داشته باشید.

کشیدن سیفون:

کشیدن سیفون منجر به تمیزشدن کاسه توالت و برس می گردد.همراه با جریان آب سیفون، برس کشیدن توالت خویش را ادامه دهید، چرا که این جریان آب برای تمیز نمودن کل کثیفی توالت کافی نمی باشد. در صورت وجود لکه های سرسخت و ماندگار، این چرخه را با استفاده از مواد پاک کننده توالت تکرار نمایید، و بدین ترتیب، برس کشیدن و کشیدن سیفون را تا از بین رفتن لکه باید ادامه دهید.

تمیزکننده خانگی و طبیعی برای درخشان شدن توالت فرنگی

*تمیزکننده توالت حاوی درخت چای:

در این محلول ضدعفونی کننده معرفی شده در بخش خانه داری نمناک از خواص ضدباکتری روغن درخت چای برای از بین بردن میکروب های کاسه توالت و همچنین میکروب های موجود در سطح توالت، استفاده شده است. مواد تشکیل دهنده این محلول ارزان قیمت و برای استفاده در محیط خانوادگی بسیار مناسب می باشد. 

تمیزکننده دست ساز توالت حاوی درخت چای

مواد لازم:

  • نصف فنجان جوش شیرین
  • یک فنجان سرکه سفید
  • نصف قاشق چایخوری روغن درخت چای 

در بطری شیشه ای افشانه ای، اسانس روغن و سرکه سفید را مخلوط نمایید. داخل کاسه توالت و همچنین نشیمنگاه، لبه و دسته توالت را با این مخلوط اسپری کنید.

اجازه دهید تا این تمیزکننده چند دقیقه برروی سطح باقی بماند.پودر جوش شیرین را داخل کاسه توالت پاشیده و با استفاده از برس، کاسه را تمیز نمایید.با استفاده از پارچه ای تمیز و خشک، نشیمنگاه، لبه و دسته توالت را تمیز کنید.

تمیز کردن دستشویی

چگونگی برق انداختن و تمیز کردن توالت فرنگی

*دستورالعمل ساخت تمیزکننده توالت خانگی بادوام

مواد لازم:

  • سه چهارم فنجان بوراکس
  • یک فنجان سرکه سفید
  • 10 قطره اسانس روغن اسطوخدوس
  • 5 قطره اسانس لیمو 

تمامی مواد تشکیل دهنده را در بطری افشانه ای مخلوط نمایید.

به منظور خیس نمودن داخل کاسه توالت، سیفون را کشیده یا با استفاده از برس توالت اطراف کاسه را خیس نمایید. تمام محلول را در داخل توالت خالی نمایید. اجازه دهید تا این محلول به مدت چند ساعت یا کل شب در کاسه توالت باقی بماند. کاسه توالت را با برس تمیز نموده و سپس سیفون بکشید.

عدم استفاده از توالت هنگامی که ماده تمیزکننده در کاسه توالت قرار گرفته، امری ضروری است.

*تمیزکننده اورگانیک توالت فرنگی

مواد لازم:

  • یک فنجان آب مقطر
  • نصف فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان صابون روغنی زیتونی
  • 15 تا 30 قطره اسانس روغن (اسطوخدوس، گریپ فروت، درخت چای، لیمو یا پرتغال)
  • آب اکسیژنه 

آب، صابون روغنی زیتونی و اسانس روغن ها را در یک بطری با یکدیگر مخلوط نمایید.سپس، جوش شیرین را بدین مخلوط اضافه کنید.به منظور مخلوط نمودن این مواد، بطری را تکان دهید. داخل کاسه توالت را با تمیزکننده، آغشته نمایید.

اجازه دهید تا این تمیزکننده حداقل 15 دقیقه در کاسه توالت باقی بماند.اطراف کاسه توالت را برس تمیزکننده توالت، تمیز نمایید.دو طرف کاسه توالت را با پراکسیدهیدروژن اسپری کنید، تا ضدعفونی گردد و اجازه دهید تا پیش از شستشو، مدتی برروی سطح باقی بماند.

عدم ترکیب کامل مواد تشکیل دهنده امری عادی می باشد. پیش از استفاده، بطری را به شدت تکان دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر، مخلوط شوند. از این تمیزکننده توالت می توان تحت عنوان تمیزکننده دوغاب نیز استفاده نمود.

خاصیت سایندگی جوش شیرین این مخلوط را پاک کنندگی ایده آل برای تمیز نمودن کاشی و دوغاب مابین آن می نماید.

تمیزکننده خانگی حمام و توالت :

مواد لازم:

  • نصف فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان کربنات سدیم بلورین
  • نصف فنجان صابون روغنی زیتونی مایع
  • 25 قطره روغن درخت چای
  • 10 قطره اسانس روغن لیمو
  • 10 قطره اسانس روغن نعنا
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سفید 

جوش شیرین، کربنات سدیم بلورین و صابون روغنی زیتونی مایع را در ظرفی با اندازه متوسط، مخلوط نمایید. اسانس روغن را افزوده و کاملا مخلوط نمایید. سرکه سفید را به این مخلوط بیفزایید. با کمک اسفنج مقداری از مخلوط را برداشته و سطح مد نظر را تمیز نمایید.

شستن توالت فرنگی

بهترین دست ساز ها برای تمیز کردن توالت فرنگی

*قرص جوشان خانگی برای تمیز کردن توالت فرنگی

مواد لازم:

  • یک و یک سوم فنجان جوش شیرین
  • نسف فنجان اسید سیتریک
  • یک قاشق چایخوری آب
  • 30 قطره اسطوخدوس
  • 30 قطره روغن نعنا
  • 30 قطره روغن لیمو

 در کاسه ای کوچک، جوش شیرین و اسیدسیتریک را مخلوط نمایید.آب و اسانس روغن ها را به این مخلوط اضافه نمایید.

چنانچه در بخش رازهای خانه داری در نمناک می خوانید به منظور کاهش خاصیت جوشندگی ایجاد شده توسط جوش شیرین، مایعات را در بطری افشانه ای قرار داده و آهسته برروی مواد خشک، اسپری نمایید. برای تست غلظت مقداری از این پاک کننده را برروی دست خویش اسپری نمایید.

اگر احساس چسبندگی نمودید، مقداری آب بدان بیفزایید. 

در قالبی سیلیکونی، مقداری از مخلوط را در هر یک از حفره های خالی ریخته تا سفت شوند. اجازه دهید تا برای چند ساعت این مخلوط خشک گردد. قرص های جوشان توالت را از قالب خارج نمایید. تنها کافیست یکی از قرص ها را به هنگام نیاز در توالت انداخته و مابقی کار را به آنها بسپارید.

 اگر به دنبال داشتن زندگی سالم تر از طریق حذف پاک کننده های شیمیایی از خانه خویش هستید، این پاک کننده های خانگی مخصوص توالت امکان دستیابی به هدفتان را فراهم می آورند.

با استفاده از مواد ارزان قیمت و در دسترس، براحتی می توانید به دور از مواد شیمیایی مضر به زندگی سالم خویش بپردازید و از این بابت خیالتان راحت باشد.

 

روش تمیز کردن توالت فرنگی با جرم گیری گیاهی و بسیار قوی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو