خواص زغال اخته برای سلامتی بدن

خواص زغال اخته برای سلامتی بدن


منبع: زیبامون

306

1398/5/28

13:04


در این پست با زیبامون همراه باشید تا با هم از خواص ارزشمند میوه ی زغال اخته آشنا شویم.

خواص زغال اخته برای سلامتی بدن

زغال اخته میوه ای قرمز رنگ با طعم بسیار خوشمزه ای است. این میوه در کنار طعم خوب اش خواص و فواید زیادی برای بدن دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا باهم بیشتر از خواص این میوه ی دلچسب آشنا شویم.

 

زغال اخته

 

خواص و فواید فوق العاده ی زغال اخته برای سلامتی بدن

• زغال اخته در حفاظت از قلب و عروق موثر عمل می کند.

زغال اخته با کاهش تری گلیسرید و کلسترول بد می تواند از ایست و سکته ی قلبی پیشگیری کند. همچنین آرامش رگ های خونی را با خاصیت ضد التهابی خود تامین می کند.

• زغال اخته به سلامت و بهبود عملکرد روده کمک می کند.

رنگدانه هایی که رنگ این میوه را نشان می دهند از تاثیر میکروب های مضرر بر روده جلوگیری می کنند. همچنین به درمان زخم معده و بازسازی غشای سلولی شکم کمک می کند.

• کلسترول بد را کاهش می دهد.

زغال اخته به تولید کلسترول خوب کمک می کند و ترکیبات پلی فنولیک موجود در این میوه، سطوح تری گلیسرید را در خون تنظیم می کند. این امر سبب می شود از دیابت، چاقی و حمله ی قلبی محافظت کند.

• زغال اخته به سلامت کلیه ها کمک می کند.

اگر کلیه ها عفونت کند باید انتی بیوتیک بالایی مصرف شود همچنین در موارد نادر اگر باکتری سختی باشد امکان بازگشت بیماری ممکن می شود. زغال اخته به سلامت کلیه ها کمک می کند و از باکتری ها جلوگیری می کند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت وجود سطوح بالا اکسالیت در این میوه، ممکن است با کلسیم موجود در بدن واکنش نشان دهد و باعث تشکیل سنگ کلیه شود. پس از مصرف بیش از اندازه زغال اخته و بدون توصیه ی پزشک خودداری شود.

• زغال اخته به درمان عفونت های ادراری کمک می کند.

بیشترین شهرت این میوه ی ارزشمند در درمان عفونت های ادراری است. فلانوئید موجود در این میوه از چسبیدن باکتری ها به غشای سلولی داخل مجاری ادرار جلوگیری می کند و از آنجایی که باکتری بدون چسبندگی به سطحی در بدن نمی توانند رشد کنند، از بین می روند.

 

زغال اخته

 

• جلوگیری از سرطان سینه با بالابردن ایمنی بدن با زغال اخته، امکان پذیر است.

طبق تحقیقات و مطالعات سال 2016، زغال اخته از 17 نوع سرطان، بدن را مقاوم نگه می دارد. خاصیت انتی اکسیدان و ضد التهابی این میوه ی ارزشمند باعث توقف و جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی  می شود و رشد تومور را متوقف می کند. همچنین مکانیزم های دفاعی را افزایش می دهد.

• زغال اخته برای کاهش عفونت در دوران بارداری تاثیر گذار است.

همانند نحوه ی مبارزه با عفونت ادراری، زغال اخته احتمال ابتلا به عفونت را در زنان باردار کاهش می دهد.

 

زغال اخته

 

• زغال اخته به کاهش  و درمان عفونت های قارچی کمک می کند.

زغال اخته همچنین می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع عفونت های دهانی کمک کند.

• مصرف زغال اخته به داشتن پوستی درخشان کمک می کند.

برای داشتن پوستی درخشان، زغال اخته بخورید. با وجود 98 درصد آب و ویتامین C وسطح بالای انتی اکسیدان، زغال اخته به درخشان شدن پوست کمک زیادی می کند.

 

زغال اخته

 

مقایسه ی زغال اخته ی تازه و خشک

زغال اخته ی تازه حاوی ویتامین C، آب، پتاسیم، کربوهیدرات و انتی اکسیدان است در حالی که زغال خشک این عوامل را ندارد و اما مقادیر بالایی شکر دارد. زغال اخته ی خشک شیرین تر است ولی به دلیل قند بالا، کمتر باید مصرف شود. همچنین نکته ی حائز اهمیتی وجود دارد، که باید به آن توجه کرد، افراد دیابتی نباید درصد بالایی زغال اخته مصرف کنند. این میوه به خصوص نوع خشک آن در افراد دیابتی می تواند سطح گلوکز خون را افزایش دهد و شرایط را بدتر کند.

 

زغال اخته ی خشک

 

مطالب پیشنهادی:

خواص انبه

خواص گیلاس برای پوست

خواص پوست موز برای صورت

خواص هندوانه برای مو، پوست، کاهش وزن و سلامتی بدن

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو