طنین ساز سه‌تار نوازان در جشنواره موسیقی ملی جوان / در نوزدهمین روز جشنواره سیزدهم چه گذشت؟

158

1398/5/30

10:25


نوزدهمین روز از سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در تاریخ بیست و نهم مردادماه در تالار رودکی به ساز سه‌تار اختصاص داشت.

طنین ساز سه‌تار نوازان در جشنواره موسیقی ملی جوان / در نوزدهمین روز جشنواره سیزدهم چه گذشت؟

سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار رودکی در هشتمین روز از بخش موسیقی دستگاهی از نوازندگان ساز سه‌تار در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل هیات داوران قرار گرفتند. در این روز  حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، بهداد بابایی و بهروز همتی هیات داوران ساز سه‌تار را تشکیل می‌دادند.

بخش نخست نوزدهمین روز از جشنواره موسیقی جوان به رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو گروه الف 1 و الف 2 تقسیم شدند. در ابتدا علی چراغی از رده سنی الف 1 روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، محمدرضا امینیان‌جزی، آندیا افشاری‌پور، نازنین جوادنوری، ماهان فولادی، آرین عزیزخانی و پرند فرخی از این رده سنی به نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید. حافظ کریمی، امیرمحمد شفقی، محمداحسان بشری، امیر ستاری، امید جوراب‌بافان، علی کیانی، نصرت‌اله اکبری، علی دهقانی و نیما شهبازی نفراتی بودند که از این رده سنی روی صحنه حاضر شدند و به سه‌تارنوازی پرداختند.

بخش دوم روز نوزدهم جشنواره، به نوازندگان رده سنی ب و ج اختصاص داشت و در ابتدا مهرک ملک‌پور از رده سنی ب روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، کیمیا ذاکریان، محمدمهدی ملایری، آریان محمدپور، عرفان شهریاربهرامی و عارف زارعی از این رده سنی به نوبت روی صحنه رفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

رده سنی ج نیز تنها دو شرکت‌کننده داشت و آمنه رجبی و بهرنگ کاکی‌صحنه، نفراتی بودند که مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به سه‌تارنوازی پرداختند.

بخش سوم و پایانی روز نوزدهم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و هیات داوران اجراها را مورد نقد و بررسی قرار دادند. داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، حسین علیزاده، بهروز همتی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

محمد کرمی از بوشهر و نیما ابراهیمی از تهران غایبان روز نوزدهم جشنواره موسیقی جوان بودند.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو