پیری پوست هر چندسال یک بار اتفاق می افتد؟

40

1398/6/5

18:06


یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ساختار چهره افراد با گذشت هر دهه از زندگی، تقارن خود را از دست می‌دهد.

پیری پوست هر چندسال یک بار اتفاق می افتد؟

به گزارش بهداشت نیوز: پژوهشگران دریافته‌اند با گذشت هر دهه از زندگی، ساختار ویژگی‌های صورت افراد  ۰.۰۶ میلی متر تغییر می‌کند. پژوهشگران بیمارستان "Mount Auburn" ایالت ماساچوست آمریکا با استفاده از" تکنیک‌های تصویربرداری دیجیتال ۳بعدی" (three-dimensional digital imaging techniques) دریافته‌اند که ساختار چهره افراد با گذشت هر دهه از زندگی آنها تغییر کرده و چهره افراد ضعیف‌تر و نامتقارن به نظر می‌رسد.

پژوهشگران مطالعه پس از انجام بررسی‌ها گفتند: تغییرات ظریف اما قابل توجه بود، به خصوص در دو سوم پایین صورت یعنی از ابرو تا بینی و از بینی تا چانه تغییرات را به وضوح قابل درک بود. دکتر "هلنا تیلور"(Helena Taylor ) با اسکن دقیق چهره ۱۹۱ داوطلب که سن آنها ۴ ماه تا ۸۸ سال بود، توانست این تغییرات را متوجه شود. این روش تصویربرداری دیجیتال، پژوهشگران را قادر به تشخیص سطوح بسیار ظریف از عدم تقارن در چهره افراد ساخت.

پژوهشگران سپس "خطای جذر میانگین مربعات "(RMSD) را برای اندازه گیری درجه عدم تقارن بین دو طرف هر چهره محاسبه کردند. خطای جذر میانگین مربعات یا انحراف جذر میانگین مربعات یا خطای جذر میانگین مربع‌ها تفاوت میان مقدار پیش‌بینی شده توسط مدل یا برآوردگر آماری و مقدار واقعی می‌باشد. یافته‌های این مطالعه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر "روش‌های زیبایی شناسی"(aesthetic procedures) داشته باشد.

پژوهشگران با بررسی چهره‌های افراد و محاسبه "خطای جذر میانگین مربعات" دریافتند که در محدوده‌های سنی متفاوت، تقارن چهره افراد بین  ۰.۴ و ۱.۳ میلی متر، متغیر است. اندازه گیری‌ها یک افزایش کوچک اما قابل پیش‌بینی در "خطای جذر میانگین مربعات " را نشان داد و آن ایجاد ۰.۰۶ میلی‌متر عدم تقارن در چهره تمام افراد با گذشت هر دهه است. نکته قابل توجه این بود که عدم تقارن صورت با نژاد یا جنسیت مرتبط نیست.

پژوهشگران این مطالعه گفتند: ما ارتباط معنادار بین افزایش سن و تقارن صورت را پیدا کردیم. این یافته‌ها نشان می‌دهد که بخش‌های میانی و پایین چهره افراد در طول زمان بیشتر تغییر می‌کند. در نهایت، ما امیدواریم با انجام این آزمایش‌ها درک بهتری از عدم تقارن چهره افراد با گذشت زمان به دست آوریم تا بتوانیم از این داده‌ها به منظور بهبود نتایج عمل‌های جراحی زیبایی استفاده کنیم.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو