قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات


منبع: ناز وب

202

1398/6/5

18:07


قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

قارچ یا گیاه گانودرما؛ همانگونه که در بخش های قبلی دارو و داروهای گیاهی Ganoderma fungus or herb; as in previous sections of herbal medicine وبسایت ناز وب گفته شد گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.

اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.

 

قهوه آرام بخش، جان افزا با قارچ گانودرما

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

قهوه گانودرما از قارچ جان‌افزا یا قارچ ریشی با نام علمی Ganoderma_lucidum قارچی یک ‌ساله، بدست می آید. در برخی منابع با عنوان گیاه پادشاهان یا King پادشاه گیاهان از آن نام می برند، قارچ گانودرما سابقه ای ۵۰۰۰ ساله دارد. نام های دیگر این قارچ؛ قارچ جان افزا و اکسیر جوانی است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی می‌باشد.

خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟

از قارچ جان‌افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می‌شود.

گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول‌ها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی می‌باشد.

بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ايجاد تعديل در سيستم ايمني می شود، التهاب را از بين مي برد، توليد انرژي توسط ميتوکندري سلول ها را افزايش مي دهد و راديکال هاي آزاد را نیز از بين مي برد.

خود قارچ گانودرما و هاگ آن، به بهبود برخی از بیماری ها و سلامتی بشر کمک مي کند. بزرگترين مزيت این قارچ، تقویت سيستم ايمني است. همچنین اين قارچ به بدن کمک مي کند تا با انواع فشارهاي فيزيکي مانند تروما، بيخوابي، تب، مسموميت، استرس رواني، عفونت، يا تشعشعات خود را تطبيق دهد.

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

قارچ گانودرما

گفته می شود Ganoderma fungi قارچ گانودرما مانند يک تنظيم کننده عمل مي کند که سيستم ايمني بدن انسان را تنظيم مي کند. هدف اصلي اين گياه رديابي پاتوژن هايي مانند باکتري ها و ديگر ويروس هايي است که به بدن حمله مي کنند. اگر سيستم ايمني بدن مورد تهديد قرار گيرد ويروس، انگل، باکتري و قارچ هايي توليد مي کند که باعث بيماري مي شوند.

استفاده مکرر از آنتي بيونيک ها، عوامل ضد ويروسي و داروهاي ضدقارچ باعث مي شود ميکروب ها نسبت به اين داروها مقاوم شوند. اما مصرف قارچ گانودرما اين مشکلات را برطرف مي کند. Ganoderma coffee and its training + benefits and disadvantages اين گياه به عنوان يک مکمل براي رفع عوارض جانبي ناشي از شيمي درماني در درمان سرطان ها محبوبيت بسياري يافته است.

ويژگي هاي ضداسترس در قارچ گانودرما باعث تقويت حافظه، کاهش تنش و تقويت قدرت تمرکز مي شود. علاوه بر اينکه، این قارچ براي درمان بيماري هايی مانند آلزايمر و زوال عقل که سالمندان را تحت تاثير قرار مي دهد بسيار مفيد است.

بعضي دیگر از فوايد سلامتي قارچ گانودرما عبارتند از تاثيرات آنتي اکسيدان روي بدن، تاثيرات مثبت روي سيستم گردش خون و سيستم تنفسي. به علاوه، تحقيقات نشان داده که اين گياه قادر به کاهش فشار خون بالا، متعادل ساختن سطح کلسترول و کاهش علائم برونشيت، آسم و ديگر مشکلات ريوي است.

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوشیدنی است که برخی از طرفداران آن می گویند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد ولی بیشتر، توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند میزان مصرف روزانه قهوه خود را کاهش دهند و در کنار آن از مزایای سلامتی بی شمار گانودرما بهره مند شوند.

 

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

با وجود ادعای بازاریابان در مورد فواید قهوه گانودرما، اما هیچ منبع علمی تأثیرات سلامتی قهوه گانودرما را اثبات نمی کند و تا به امروز ،هیچ مطالعه ی علمی، اثرات سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی، مزایای سلامتی خاصی را دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ در علوم غذایی و تغذیه بیان نمود که مصرف قهوه ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند “قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات” ولی در همین تحقیق نشان داده شد كه مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یك عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی) مرتبط است. در حالی که گفته می شود گانودرما به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند.

 

آموزش قهوه گانودرما

هر چند هنوز از نظر عملی خواص قهوه گانودرما تایید نشده است اما می توان با توجه به خواص بی نظیر این قارچ گیاهی با مشورت یک پزشک به صورت دمنوش عصرانه میل کنید.

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

گفته می شود بهترین حالتی که قارچ گانودرما بیشترین خواص خود را آزاد می کند با قهوه است. برای درست کردن قهوه گانودرما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

۱-یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.

۲- دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.

۳- به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را اضافه کنید و در فرنچ پرس (وسیله ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می شود). سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.

۴- سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.

۵- با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

 

معرفی انواع قهوه گانودرما

قهوه های گانودرما در سه طعم مختلف تولید شده اند. که با توجه به سلیقه می توانید هر کدام از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

کافه سوپریم

قهوه سوپریم گانودرما تقریبا همون طعم تلخ قهوه رو میده و اگر با خوردن قهوه مشکلی ندارید و اون تلخی بینظیرش رو دوست دارید پیشنهاد ما به شما سوپریمه تنها مدلی که درون ترکیباتش به جز گانودرما از جنسینگ نیز استفاده شده همین مدله…

کافه لاته

طعم قهوه لاته گانودرما تقریبا مشابه نسکافه با تم شیرین یا تا حدودی شیر کاکائو است. برای کسانی که طعم های شیرین و نزدیک به موارد گفته شده لذت میبرند توصیه میشه از این مدل قهوه تهیه کنند.

کافه موکا

قهوه موکا گانودرما نیز تقریبا ترکیبی از طعم نسکافه و کاپوچینو است.

ضمنا یکی دیگر از فرآورده هایی که در ترکیب با گانودرما بسیار طرفدار دارد شکلات داغ گانودرما یا همان هات چاکلت است. شکلات داغ گانودرما از لحاظ طعم و مزه تکلیفش مشخص است و نیازی به توضیحات اضافه ندارد یکی از نوشیدنی های خوش طعم و درجه یکی که میتوان در کنار کافی های گانودرما از آن لذت برد .

 

باز هم نکات بسیار مهم درباره مصرف محصولات گانودرما

درست است که قارچ گانودرما و فرآورده‌های آن به طور کلی امن و غیرسمی ارزیابی می‌شوند و اینکه گانودرما برای درمان دامنه‌ی گسترده‌ای از بیماری‌ها اثبات شده است و مقالات علمی بسیاری در جهان در ۲۰ سال گذشته در این باره ارائه شده است،

اما این به این معنی نیست که آن را به شکلی نادرست یا در حجم غیرمعقول استفاده کنید، پس پیش از مصرف توصیه می‌شود حتما موارد زیر را بررسی کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد:
قبل از مصرف گانودرما، حتماً درباره مصرف گانودرما و مقدار مصرف، با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان روند مصرف خود قرار دهید.

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

مروری بر خواص قارچ گانودرما

دوره درمانی با گانودرما در بسیاری از موارد بیش از سه ماه طول می کشد. فراورده های قارچ گانودرما را برای درمان بیماری‌های حاد استفاده نکنید.
اگر می خواهید قارچ گانودرما در همه اشکال آن بیشترین تاثیر را داشته باشد باید آنرا بصورت مداوم مصرف کنید.
مصرف دوزهای کم در طول روز برای مدت زمان طولانی بهتر از مصرف دوزهای زیاد برای دوره زمانی کوتاه است.
قارچ های دارویی باید در آب داغ حرارت ببینند تا پوسته کیتین آن بشکند؛ با این کار پلی ساکارید هایی که در سیستم گوارشی ما بصورت مایع یا جامد وجود ندارند آزاد می شوند.

شما می توانید از قارچ خشک شده یا شکل پودری آن همراه با دمنوش های گیاهی مصرف کرده و فرمولاسیون دمنوش مخصوص به خودتان را متناسب با اهداف سلامتی خود داشته باشید، همچنین می توانید این قارچ را در خردکن با سرعت بالا خرد کرده و آن را به شکل تازه همراه با چای مصرف کنید.

 

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

گانودرما قارچی با طعم تلخ و چوب مانند هست که اندکی شیرین هم هست؛ شما می توانید آن را در آب داغ و یا چای مخلوط کرده و کمی آنرا شیرین کنید تا طعمی شبیه به قهوه تلخ و شیرین داشته باشد همچنین می توانید پودر قارچ گانودرما را در انواع تونیک ها و شیک ها و حتی دسرها ترکیب کنید.

میزان دوز مصرفی گانودرما بستگی به نیاز بدن افراد مختلف و وضعیت سلامتی فعلی افراد بستگی دارد؛ این دوز معمولاً برای قارچ پودر شده حداکثر بین ۲ تا ۵ گرم روزانه برای هر نفر مناسب است. اثرات گانودرما روی زنان باردار و یا شیرده هنوز اثبات نشده است، بنابراین احتیاط کنید.

اگر از داروهای رقیق‌کننده خون یا ضد انعقاد مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید (به ویژه بیماران قلبی) قبل از مصرف گانودرما حتما با پزشک خود مشورت کنید. (در چنین مواردی مصرف گانودرما ممکن است خونریزی را افزایش دهد و بیمار را بیشتر در معرض لخته شدن خون قرار می‌دهد).
اگر می‌خواهید گانودرما را همراه با داروهای شیمیایی و درمانی خاص و یا داروهای کاهش دهنده فشارخون مصرف کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است این داروها با هم تداخل ایجاد کنند. «قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات»
برای ۱۰ روز پیش و پس از عمل جراحی از گانودرما استفاده نکنید چون احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد.
اگر دچار خشکی دهان، بثورات یا خارش هستید، مصرف را قطع کنید، زیرا این واکنش حساسیتی را نشان می‌دهد.

 

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

طرز تهیه دمنوش گانودرما

طرز تهیه دمنوش گانودرما به شکل زیر میباشد :
۱ – مقداری آب را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید.
۲ – آب جوشیده شده را داخل یک فلاسک بریزید. Ganoderma coffee and its training + benefits and disadvantages
۳ – به مقدار لازم ( متوسط ۳-۶ گرم برای هر فرد ) پودر گانودرما را به آب داخل فلاسک اضافه کنید .
۴ – درب فلاسک را ببندید و جند ساعت به مخلوط آب و گانودرمای درون فلاسک استراحت دهید تا محتویات درون بافت گانودرما به داخل آب گرم خارج شود. ( هر چه این مدت طولانی تر باشد بهتر است )
۵ – میتوانید محتویات فلاسک را بصورت کامل داخل یک ظرف ریخته و مجدد با حرارت کم بجوشانید تا در حد یک لیوان از مایع باقی بماند.

۶- در صورت تمایل می توانید به مقدار مطلوب عسل ، شیره انگور و یا شیره خرما نیز به دمنوش گانودرما خود اضافه کنید.
۷ – دمنوش به دست آمده را از صافی بگذرانید و میل کنید . ( اگر بیماری قندی یا افت فشارخون دارید. دمنوش گانودرما را به دو یا سه وعده قسمت کنید . و با فاصله زمانی حداقل ۴ ساعت میل نمایند )

ارزش غذایی و دارویی دمنوش گانودرما

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

دمنوش گانودرما حاوی حدود ۴۰۰ ماده مغذی است . که به شکل شگفت انگیزی موجب تقویت سلامت جسم و روان می شود. از جمله ایین مواد مغذی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

آنتی اکسیدان ها ، پلی ساکارید ها ، کلسیم ، آدنوزین ( Adenocard ) ، پروتئین .
آلکالوئیدها ( alkaloid ) ، پتاسیم ( Potassium ) ، فسفر، استرول های گیاهی .
ویتامین های A، C، E، D ، ویتامین های گروه B .
بتا گلوکان ، تری ترپن ها .

 

مقدار مصرف روزانه دمنوش گانودرما

افراد عادی روزانه ۱ گرم . برای موارد درمانی خاص روزانه ۳ الی ۶ گرم زیر نظر پزشک .

توصیه میشود میزان مصرف دمنوش گانودرما در طول روز ، به سه وعده . و با فاصله ی حداقل ۴ ساعت ، تقسیم شود . (کسانی که بیماری قندی یا افت فشارخون دارند حتما این مورد را باید رعایت کنند )

هفته اول, روزی ۳ وعده, هر وعده یک قاشق چای خوری ( یک گرم )

هفته دوم, روزی ۳ وعده, هر وعده ۱٫۵ قاشق چای خوری (۱٫۵ گرم)

از هفته ی دوم به بعد میتوانید مقدار مصرف خود را افزایش داده و روزی ۳ وعده و هر وعده, ۲ قاشق چای خوری مصرف نمایید (۲ گرم)

ملاحظات مصرف و نوشیدنی های حاوی گانودرما

هرگز دز بالایی از گانودرما را شروع به مصرف نکنید , از یک گرم شروع کرده و میزان مصرف روزانه خود را کم کم افزایش دهید.
بدلیل خاصیت رقیق کنندگی خون و کاهش فشار خون.

موجود در این قارچ, درصورت مصرف آسپرین یا هر رقیق کننده و کاهش دهنده فشار با پزشک خود مشورت نموده و تحت نظر متخصص مصرف آن قرص کم کم قطع شود.

 

قهوه گانودرما و آموزش تهیه آن+ خواص و مضرات

 

درطی دوره مصرف گانودرما هرگز هیچ دارویی نباید ناگهان قطع شود. و باید به مرور زمان و زیر نظر پزشک, دز مصرفی دارو کاهش یابد.
هرگز دزبالایی از گانودرما ناگهان مصرف نشود چرا که ممکن است صدمات جدی به بدن به خصوص کبد وارد گردد بنابراین طی هفته ها , میزان گانودرمای مصرفی افزایش یابد.
برای اثرگذاری بیشتر بهتر است این نوشیدنی با معده خالی میل شود.
استفاده از شیرین کننده های طبیعی همچون عسل _خرما _ شکلات _ قهوه و …, در هنگام مصرف گانودرما , بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی کند.

موارد منع مصرف:

افرادی که مبتلا به سرطان هستند و در مدت شیمی درمانی قراردارند.
افراد دارای سابقه پیوند عضو. ( گانودرما بدلیل تقویت سیستم ایمنی بدن, عضو جدید را پس می زند)
کودکان زیر ۳ سال.
زنان حامله ، باردار و شیرده.
مصرف گانودرما قبل یا بعد از عمل جراحی یا زایمان توصیه نمی شود.

 

و اما حرف آخر

اگرچه ممکن است از طعم قهوه گانودرما لذت ببرید، اما عجله نکنید. تحقیقات زیادی وجود دارد که هنوز هم باید در مورد قهوه گانودرما انجام شود و تأثیرات آن در آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ بررسی شود.

اگر هنوز هم قصد تهیه قهوه گانودرما را به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی خود دارید ، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

تمامی نکات گفته شده، به این معنی نیست که گانودرما برای هر بیماری، درمان است زیرا نظر پزشک درباره مصرف آن بسیار مهم است، پس پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف پودر و یا قارچ خشک گانودرما حتماً با پزشک مشورت کنید و سپس اقدام به مصرف این محصولات کنید.

Ganoderma coffee and its training + benefits and disadvantages


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو