طرز تهیه کنسرو قارچ و نکاتی که در تهیه این کنسرو خوشمزه باید رعایت کنید

منبع: آرگا

130

1398/6/5

18:18


در این بخش از آموزش آشپزی دعوت می نماییم تا با طرز تهیه کنسرو قارچ به روش آسان و خوشمزه همراه ما شوید.

طرز تهیه کنسرو قارچ و نکاتی که در تهیه این کنسرو خوشمزه باید رعایت کنید

قارچ یک ماده غذایی پر خاصیت و مفید است که دارای کالری پایینی بوده و منبع خوبی از فیبر و اسید های چرب اشباع نشده می باشد، این خوراکی مفید و خوشمزه در تهیه انواع غذا های ایرانی و نیز فست فود هایی مثل ساندویج و پیتزا استفاده فراوانی دارد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کنسرو قارچ را آموزش دهیم که بعد از فراگیری می توانید به آسانی آن را تهیه کرده و در ترکیب غذا های خود استفاده نمایید.

در مطالب قبلی با انواع خوراک مرغ و قارچ، ژامبون مرغ و قارچ و خوراک قارچ و پیاز آشنا شدید، حال در این مطلب دستور تهیه یک خوراک قارچ خوشمزه و مفید را معرفی خواهیم کرد، قارچ های خوراکی علاوه بر داشتن طعم عالی، دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی می باشند، همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای تهیه کنسرو قارچ پیشنهاد می کنیم، تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

طرز تهیه کنسرو قارچ

مواد لازم

  • قارچ/ یک بسته
  • آب/ ۶ لیوان
  • آبلیمو/ یک قاشق غذا خوری
  • نمک/ یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه کنسرو قارچ

برای تهیه کنسرو قارچ، بعد از شست و شوی تمیز قارچ ها و آبکشی، آنها را به صورت ورقه ورقه برش بزنید. سپس آب را بجوشانید و بعد از جوش آمدن، نمک و آب لیمو را اضافه کنید، اکنون قارچ ها را به آب در حال جوش اضافه کرده و به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد. بعد پخته شدن، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود، سپس قارچ ها را به همراه آب آن، درون شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید.

آموزش کنسرو قارچ

نکته ۱: توجه داشته باشید که جوشیدن قارچ بیشتر از ۲۰ دقیقه، موجب سفت و لاستیکی شدن آن می شود.

نکته ۲: کنسرو قارچ را می توان به مدت ۶ ماه در یخچال نگهداری کرد، فقط در هنگام استفاده از آن باید قاشق شما خشک باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو