تاثیر گل و گیاه در سلامت مادران باردار

منبع: فرزند

132

1398/6/5

18:18


تاثیر گل و گیاه در سلامت مادران باردار

در دنیای مدرن امروز بارداری هم قرینه است با جهانی از مواضع بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی، این که چه مسائلی بر رشد جنین تاثیر میگذارد و چه غذاهایی برای سلامت مادر و فرزند مناسب نیست

، خانم‌های باردار به طور مرتبط توسط پزشکان این حوزه چک می شوند و داروهای شیمیایی به طور متصل به بدن مادر و پس از جنین تزریق می‌شوند، اما چیزی که مغفول مانده بهداشت روانی مادر و فرزند است. همه خوب می‌دانیم که سیستم عصبی کودکی که در بطن مادر زندگی می کند بی نهایت تحت تاثیر ساختار رفتاری و عصبی مادر است و هر کنش مغزی و واکنشی از سوی مادر؛ می‌تواند‌ بر روی شکل گیری ساختار عصبی جنین نیز اثر گذار باشد.

۴۰ هفته استثنایی

معمولا دوران حاملگی در انسان حدود ۴۰ هفته طول می‌کشد، و حفظ روحیه و نشاط مادر در این ایام به اندازه تمام مراقبت‌های پزشکی اهمیت دارد. علوم جدید ماه‌های پایانی را بسیار مهم تلقی می‌کنند و حتی حرکت زیاد و سفر را برای مادر قابل پرهیز می‌دانند. اما چگونه می‌شود کسالت حاصل از سکون را برای مادری که وجود عزیزی را درونش حمل می‌کند و هر لحظه‌اش به استرس می‌گذرد حل کرد، استرس و کسالتی که این توانایی را دارد که ارگان‌های عصبی نوزاد را تباه کند و نتیجه ۹ ماه انتظار مقدس را تلخ کند. متخصصان بهداشت روانی برخی ترفندها پیشنهاد می‌کنند که ضمن ایجاد آرامش و سرگرمی نابی برای مادر ایجاد کنند که گذری بر آن برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود.

طبیعت‌گردی

سفر همیشه بهترین درمان برای هر رنجی بوده است، حرکت در طول تاریخ کلید زندگی محسوب میشده و انسان‌هایی که سفر و حرکت را انتخاب کردند از سرمای عصر یخبندان نجات پیدا کردند و اولین اجتماعات انسانی را پدید آوردند. در دنیای جدید سفر در آرایه مثبت آن مترادف با آرامش، رفع خستگی و ایجاد نشاط است. طبیعت‌گردی به عنوان سبک خاصی از سفر پیوسته از سوی روانشناسان توصیه می گردد و پزشکان به آن لقب جادویی “درمان سبز” را داده اند. درمانگران برای مبتلایان به سرطان، دیابت، چاقی، فشار خون بالا و افسردگی تا  استرس، افکار منفی و رنج های ناشی از فشار روحی اکو درمانی را تجویز می کنند و ببرای افرادی که توانایی این کار به لحاظ جسمی “مانند زنان باردار” ندارند کار با عناصر طبیعت را پیشنهاد می کنند.

تنها با گل‌ها و گیاهان آپارتمانی

همانطور که گفتیم کارهایی مانند باغبانی و نگهداری از گل و گیاه نسخه معرکه روانشانسی مدرن، برای زنان باردار است. نگهداری از گل‌های تازه و گیاهان سبز علاوه بر اینکه قبل از تولد فرزند یک تمرین ویژه نگهداری و مسئولیت پذیری است، خاصیت حیرت انگیزی در تولید شادی و آرامش دارد، دانشمندان بارها گفته اند که” برخورد با گل‌ها و گیاهان پیامدی جز تولید لبخند ندارد”. وقتی در محیط زندگی ، فضاها را با گل به اشتراک می گذارید ضمن اینکه نشاط شما و انرژی فرح‌انگیزتان را تضمین می کنید. از کارکرد های تولید اکسیژن گیاهان و همچنین خاصیت دکوراتیو آن بهره می برید.

کودک و اکسیژن

پزشکان معتقدند که هرقدر اکسیژن ناب به مغز جنین برسد، رشد بافت و تشکیل ساختارهای اندامی بهتر انجام می‌گیرد، ریتم تنفس مادر و میزان اکسیژن موجود در هوای محل اقامت در دوران بارداری حتی برای جلوگیری از اختلالت مغزی نوزاد موثر است.

نخل اریکا

یکی از گیاهان معجزه‌گر که مانند دستگاه تصفیه هوا عمل می‌کند نخل اریکا است. این گیاه محبوب فضانوردان است و ناسا از آن برای ایجاد همه کارکردهای تاثیرگذاری که در خط‌های بالا گفتیم استفاده می‌کند. اریکا زمانی در میان مردم کره زمین بسیار محبوب شد که دکتر نورتون دانشمند ناسا، در سال ۱۹۸۰ اعلام کرد که اریکا توانایی عجیبی در تصفیه هوا و تولید اکسیژن در محیط‌های بسته دارد. اریکای زیبا توانایی تحمل محیط های آپارتمانی را دارد و نگهداری از آن نسبتا آسان است.

برای خرید نخل اریکا از فروشگاه گل و گیاه گلیتال، می توانید از لینک قبلی استفاده کنید.

آلوئه ورا

گیاه دیگری که پس بررسی‌ها و آزمایشات ناسا خانه های جهان را فتح کرد آلوئه ورا بود که خرید گیاه آلوئه ورا را اکیدا توصیه می کنیم. خواص حیرت‌انگیز برگ‌های آلوئه ورا، در این روزها بر کسی پوشیده نیست. این دکتر همه فن‌حرف برای هر دردی درمان جذابی دارد، به عنوان چاشنی غذا، ناراحتی۲های گوارشی، بیماری های پوست و مو و …. . اما اثر تصفیه کنندگی آلوئه ورا کم از معجزات دیگرش نیست. آلوئه ورا گلدانی مطلوب است، روش نگهداری از آن و نیز تکثیر آن کار آسانی است. این گیاه شمایل دکوراتیو جذابی دارد و بیش از ۶۰ درصد ذرات معلق هوا را جذب می کند. شما با نگهداری از این گیاه می توانید برگ پرخاصیت آن را جدا کنید و از فواید آن استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که نگهداری از گل و گیاه برای خانم های حامله قوانینی دارد مانند استفاده از دستکش و نیز عدم استفاده از مواد شیمیایی و سموم که با رعایت آنها می‌تواند دوران بارداری مرفح و بی خطری را تجربه کند.

شما همواره می توانید جهت خرید و سفارش آنلاین گل و گیاه، از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه گلیتال استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو