قوانین ست کردن ساعت مچی در استایل های مختلف برای آقایان

قوانین ست کردن ساعت مچی در استایل های مختلف برای آقایان


منبع: زیبامون

435

1398/6/5

18:18


در این پست به قوانین ست کردن ساعت مچی با تیپ و استایل های مختلف آقایان می پردازیم، با زیبامون همراه باشید.

قوانین ست کردن ساعت مچی در استایل های مختلف برای آقایان

یکی از اکسسوری هایی که یک تیپ شیک و جذاب را کامل می کند ساعت مچی است. پس برای یک ظاهر فوق العاده و کامل، هیچ وقت بستن ساعت را فراموش نکنیم. برای تیپ های رسمی باید ساعت هم رسمی باشد و برای تیپ های اسپرت و نیمه رسمی ساعت های اسپرت ست شود. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا  با انواع ساعت و نکات ست کردن ساعت با دیگر اکسسوری ها و تیپ های مختلف آشنا شوید.

 

ساعت مچی

 

انواع ساعت مچی

از انواع می توان به ساعت های دیجیتالی و آنالوگ اشاره کرد. ساعت های دیجیتال معمولا بند پلاستیکی و یا چرم دارند که ظاهری اسپرت دارد، پس بهتر است با تیپ های نیمه رسمی و غیر رسمی استفاده شود. ساعت های آنالوگ دارای 4 دسته ی: ساعت مچی مسابقه، ساعت خلبانی، فیلد و دایو هستند.

 

ساعت مچی دیجیتال

 

ساعت مچی مسابقه

از دهه ی 1930 تا به امروز ساعت های مچی و مسابقات ماشین سواری به هم گره خورده اند به این دلیل که تنظیم وقت و زمان بندی دقیق برای شرکت کننده ها اهمیت فروانی داشت. برند رولکس برای اولین بار به این نیاز شرکت کنندگان توجه کرد و ساعتی با صفحه ای بزرگ تر از حد معمول و با رنگ های متضاد از هم تولید کرد. این مدل از ساعت برای استایل های روزمره و ورزشی مناسب است.

 

ساعت مچی مسابقه ای

 

• ساعت خلبانی

این ساعت ها فرم مشخصی ندارند و دارای تنوع بسیاری هستند اما اصولا تک رنگ هستند و عقربه های شب نما برای قابلیت دید در شب دارند. همچنین از نظر سایز، سایزی متوسط و بزرگ دارد و عموما با بند چرم دیده می شود. ساعت های خلبانی اکثرا دارای تاریخ و امکانات پیشرفته ی کورنوگراف است. این نوع از ساعت با تیپ های رسمی و کت شلوار توصیه نمی شود.

 

ساعت خلبانی

 

• ساعت فیلد

این ساعت با ظاهری خشن اما در عین حال شیک و کاربردی که منشا طراحی آن از افسران ارتش است که نیاز به ساعتی با کاربرد بالا دارند، مانند توانایی دید در شب تا بتواند حمله ها را با دقت و تایم مشخصی انجام دهند. عقربه های شب نما دارند تا در شب نمایان باشد. جنس این ساعت غالبا از تیتانیوم و استیل می باشد و اکثرا در سایز های کوچک و متوسط تولید می شود و بند آن از چرم یا فلز سنگین استفاده می شود. ساعت های فیلد که بین جوانان طرفدار دارد برای استفاده های روزمره، کت اسپرت، شلوار جین و حتی تیپ های اداری قابل استفاده است.

 

ساعت مچی فیلد

 

• ساعت دایو

یکی از پرطرفدار ترین ساعت های مچی بین آقایان مدل ساعت دایو است. این علاقه می تواند از فیلم سینمایی جیمز باند و کاراکتر محبوب اش، سرچشمه بگیرد. ساعت های دایو یا غواصی ضد آب هستند که تا عمق 100 متر فشار در زیر آب می توانند مقاوم باشند. صفحه این ساعت ها معمولا سایز متوسط دارند و بندی فلزی و چرمی دارند. با انواع استایل های روزانه و رسمی قابلیت ست شدن دارد.

 

ساعت مچی دایو

 

بند ساعت مچی

بند ساعت هم مانند صفحه ی آن در ست کردن با لباس و دیگر اکسسوری ها از اهمیت برخوردار است. بند های چرمی نسبت به بند های فلزی بیشتر در موقعیت های رسمی استفاده می شود همچنین رنگ مشکی از رنگ قهوه ای رسمی تر است و رنگ های نقره ای و طلایی مناسب موقعیت های رسمی نیستند. بند ساعت را باید با کفش و کمربند ست کرد. اگر ساعتی با بند مشکی دارید کفشتان را هم مشکی انتخاب کنید اما نیاز است قبل از ست بند ساعت و کفش، کمربندتان را با کفشتان ست کنید. البته نیاز نیست هر 3 اکسسوری دقیقا همرنگ باشند اما اگر یکی را قهوه ای تیره انتخاب کردید دو تای دیگر را هم تیره انتخاب کنید.

 

ساعت مچی

 

 ساعت های بند فلزی را باید با رنگ اکسسوری های دستنبند، انگشتر، سگک کمربند، دکمه ی سر دست و مدل کفش ست کرد. برای مثال اگر حلقه ی ازدواج شما نقره ای است با ساعت فلزی نقره ای ست کنید. این مدل از ساعت ها با کفش هایی به رنگ مشکی و قهوه ای به سادگی ست می شوند. اما اگر رنگی به جز مشکی و قهوه ای بود با رنگ کفشتان ست کنید. برای مثال ساعتی با بند نقره ای با کفش مشکی ست می شود و ساعتی با بند طلایی با رنگ قهوه ای بژ و خاکی ست می شود.

 

ساعت مچی

 

مطالب پیشنهادی:

قیمت ساعت مچی رومانسون

منتخب زیباترین ساعت مچی مردانه ی 2017

ساعت مچی دخترانه و مدل های زیبای آن 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو