تاثیر قابل توجه یک جشنواره فیلم بر اقتصاد

منبع: ایران آرت

122

1398/3/9

13:46


برگزاری جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۹ بیش از ۱۸۲.۵ میلیون دلار بر اقتصاد ایالت یوتا که محل برگزاری این جشنواره است، تاثیر گذاشت.

ایران آرت: جشنواره ۱۱ روزه ساندنس با جذب بیش از ۱۲۲ هزار نفر شرکت کننده از ۴۸ ایالت آمریکا و ۳۵ کشور خارجی، بر اقتصاد این منطقه تاثیر قابل توجهی دارد. با این حال آمار امسال به نسبت سال ۲۰۱۸ به میزان ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مهر، برگزاری این فستیوال بیش از ۱۸.۶ میلیون دلار به جذب مالیات محلی کمک کرده، ایجاد ۳۰۵۲ شغل را موجب شده و موجب پرداخت دستمزدی برابر ۹۴ میلیون دلار در یوتا شده است.

فرماندار این ایالت با تایید این مساله گفت از زمانی که این جشنواره در یوتا شروع به کار کرده نقش مهمی در جذب توریست داشته که این موجب ایجاد شغل و پرداخت دستمزد شده است.

در جشنواره ساندنس ۲۰۱۹ بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر ایالت‌های آمریکا راهی این ایالت شدند و بیش از ۱۷۰ میلیون دلار خرج کردند.

رابرت ردفورد این فستیوال را سال ۱۹۷۸ در سالت‌لیک‌سیتی یوتا راه‌اندازی کرد و سال ۱۹۸۱ آن را همزمان با تاسیس انستیتو ساندنس برای حمایت از فیلمسازان مستقل، به پارک سیتی منتقل کرد.

۶۴ درصد شرکت کنندگان این جشنواره در سال ۲۰۱۹ از ایالت یوتا بودند و حدود ۳۷ درصد غیرساکنان ایالت از کالیفرنیا و ۱۰ درصد از نیویورک به این منطقه آمده بودند و بین ۲ تا ۵ روز در این منطقه ماندند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو