۲.۵ میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر

منبع: آی سینما

128

1398/6/6

05:42


۲.۵ میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر

سازمان سینمایی وزارت ارشاد در ادامه سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات هزینه‌های سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را منتشر کرد. بر اساس این اطلاعات، آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بیش از ۹.۵ میلیارد تومان خرج روی دست دولت و حامیان مالی‌اش گذاشته است.

روابط عمومی سازمان سینمایی، اطلاعات مشروح هزینه‌های انجام شده در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را که اواخر فروردین ۹۸ برگزار شد، در ۳۳ بند منتشر کرده است.

در جمع کل هزینه‌هایی که در جدول سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر قرار گرفته است، آورده شده که برای این جشنواره ۹۵,۰۹۵,۹۱۰,۹۱۳ میلیارد ریال هزینه شده و به تعبیری ۹ و نیم میلیارد تومان جمع کل هزینه‌های انجام شده برای این رویداد بین‌المللی بوده است.

در این لیست آمده است که در یک بازه یکساله یعنی از دوم خرداد ۹۷ تا هفتم اردیبهشت ۹۸، سازمان زیباسازی شهر تهران با اختصاص ۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان، وزارت ارتباطات و فناوری مطالعات با اختصاص ۲ میلیارد و سایر منابع شامل بلیط ، باشگاه هواداران ، کارت تردد و غرفه‌ها  با اختصاص ۲۱۴ میلیون تومان با جشنواره جهانی فجر مشارکت داشته‌اند.

در متن روابط عمومی سازمان سینمایی آمده سایر هزینه‌های جشنواره از محل کمک اعطایی سازمان امور سینمایی تامین شده است. بنابر این می‌توان گفت نیمی بیشتر از هزینه جشنواره توسط سازمان‌هایی به غیر سازمان سینمایی و وزارت ارشاد پرداخت شده است.

برخی جزئیات هزینه‌های جشنواره جهانی فجر

نکته جالب آن است که طبق جدول هزینه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر، بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بلیت هواپیما و کمک هزینه خرید بلیت برای ۱۵۷ مهمان خرج شده که رقم قابل توجهی است. یعنی به شکل متوسط حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرج بلیت هر مهمان شده.

همچنین بیش از ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای اقامت ۲۳۴ مهمان در دو هتل هزینه شده است. 

این هزینه حدود ۲.۵ میلیارد تومانی در حالی برای سفر و اقامت مهمانان خارجی و داخلی هزینه شده که جشنواره‌های درجه یک و دو در دنیا معمولا فقط برای سازندگان فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه هزینه اقامت محدود در نظر می‌گیرند و هزینه بلیت هواپیما برای همه مهمانان پرداخت نمی‌شود.

در بخش دیگر جدول هزینه‌ها، ۱۲۲ میلیون تومان هم به عنوان خرج ایاب و ذهاب مهمانان از فرودگاه طی ۹ روز قید شده و ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه برگزاری تورهای شهری برای مهمانان خارجی اعلام شده است.

برای دیدن مشروح هزینه‌های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اینجا کلیک کنید.

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو