امرالله احمدجو: سریال "سلمان فارسی" قصه زندگی سلمان است نه روایت تاریخ

124

1398/6/6

13:46


نویسنده سریال "سلمان فارسی" از کلید خوردن این سریال در پاییز امسال خبر داد.

امرالله احمدجو: سریال "سلمان فارسی" قصه زندگی سلمان است نه روایت تاریخ

سرویس سینمایی هنرآنلاین: امرالله احمدجو خالق سریال‌هایی خاطره‌انگیز چون "روزی روزگاری" و" تفنگ سرپر"  این روزها به‌عنوان یکی از نویسندگان پروژه "سلمان فارسی" با داود میرباقری همکاری دارد.

احمدجو در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و وضعیت پیش‌تولید آن بیان کرد: در حال حاضر بخش تدارکات پروژه "سلمان فارسی" فعال است و به امید خدا پاییز امسال کلید زده می‌شود.

وی درباره مقطع زمانی این سریال نیز عنوان کرد: این سریال از تولد تا زمان وفات رسول اکرم (ص) را در نظر گرفته و قطعاً این مقطع تاریخی در این سریال هست، اما در مورد سلمان فارسی مجموعه فعالیت‌های اجتماعی، دیانت و سرگذشت او نمایش داده می‌شود.

کارگردان "سردار جنگل" همچنین ادامه داد: این سریال بیشتر در بیان روایت قصه زندگی سلمان فارسی است تا تاریخ؛ چرا که در تاریخ خیلی درباره او گفته نشده است و مجموعه چیزی که درباره سلمان فارسی در کتب تاریخی بود بسیار مختصر است. ما بر اساس آنچه آقای میرباقری می‌خواهند دیالوگ‌ها را می‌نویسیم، درواقع روایت و نحوه بیان این سریال همانند آنچه در تعزیه از واقعه عاشورا بیان می‌شود است.

احمدجو در پاسخ به این سؤال که نویسندگی این مجموعه بر عهده چه کسی است، گفت: ما سه نفر هستیم که هرکدام با یک لحن اول تا آخر قصه را نوشته‌ایم، اما تصمیم نهایی با آقای میرباقری است که کدام را انتخاب کند و چگونه آن‌ها را تلفیق کرده و از آن‌ها استفاده کنند. به بیانی دیگر نویسنده کار خود آقای میرباقری هستند و ما در بخش دیالوگ‌ها تنها به او کمک کرده‌ایم در حال حاضر فیلمنامه آماده است و گروه مشغول فعالیت در بخش پیش‌تولید هستند.

این کارگردان همچنین درباره این که آیا به اعتقاد او سریال‌های تاریخی همچنان مخاطب دارند یا خیر، اظهار کرد: تماشاگران همچنان علاقه‌ به سریال‌های تاریخی هستند و به کل ساخت این آثار کنار گذاشته نشده است، تنها ممکن است یک منحنی و چارچوبی وجود داشته باشد که بر اساس آن سریال‌های تاریخی تولید شوند. نمونه آن هم همین پروژه "سلمان فارسی" است. باید همواره به مسائل تاریخی پرداخت چرا که نمایش این آثار موضوع امروز و دیروز نیست.

وی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود عنوان کرد: در حال حاضر درگیر پروژه "سلمان فارسی" هستم و قرار است تا انتها در کنار آقای میرباقری باشم، بنابراین فعلاً فرصت کارگردانی و تولید اثر مجزا ندارم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو