غذاهای ممنوعه در دوران بارداری

منبع: نی نی بان

183

1398/6/9

11:08


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: این چیزها را باید بدانید. برای خانم های باردار هر غذایی مناسب و مطمئن نیست. خیلی از غذاها حاوی درصد بالایی از مواد شیمیایی هستند که می توانند روی رشد بچه شما تاثیر بگذارند. بقیه غذاها ممکن است منجر به بروز عفونتی در بدن شده و روی بچه شما تاثیر بدی بگذارند. چه کار می توانید انجام دهید: وقتی در حال درست کردن غذا یا انتخاب خوراکی در دوران بارداری هستید، از خوردن این غذاها اجتناب کنید:

غذاهای ممنوعه در دوران بارداری

 
-شمشیرماهی، کوسه ماهی، ماهی خال مخالی. این ماهی ها درصد ریسک آوری جیوه داشته و جیوه می تواند به جنین شما منتقل شود و مشکلات جدی برای سلامت او ایجاد کند. همچنین تا زمانیکه با دکتر خود هماهنگ نکرده اید، از خوردن ماهی هایی که خودتان صید کرده اید هم خودداری کنید.
- ماهی خام، به خصوص حلزون صدفدار.
-گوشت ، مرغ و غذاهای دریایی نپخته. همه آنها را باید کاملا بپزید تا تمامی باکتری ها آنها کشته شوند.
- از خوردن هات داگ یا ساندویچ های آماده که گوشت دارند خودداری کنید. اگر این غذاها را می خورید، حتما آنها را دوباره گرم کنید.
- گوشت های داخل یخچال. کنسروها مطمئن تر هستند.
-غذاهای دریایی دودی یخچالی تا زمانیکه سرخ شده اند. این غذاها را به صورت کنسروی بخورید بهتر است.  
-تخم مرغ نرم زده شده و همه غذاهایی که با تخم مرغ خام و کم پخته درست شده اند.
-پنیرهای نرمی که با شیر غیر پاستوریزه درست شده اند. پنیرهایی مثل پنیر فتا، کمامبر، فتا، بری و غیره.. حتما نوشته روی پنیر را بخوانید و ببینید از چه شیری در تهیه آن استفاده شده است.
- شیر غیر پاستوریزه و غذاهایی که از آن تهیه می شود.
-آب میوه های غیر پاستوریزه
-جوانه های سبزیجات خام  نظیر یونجه، شبدر، تربچه و ماش
- افزودنی های گیاهی و چای
- همچنین جگر زیاد نخورید. جگر حاوی ویتامین A زیادی است و می توانند به بروز ایرادهایی در سلامت بچه منجر شود.
 
برخی از مطالعات نشان داده که بچه شما ممکن است در آینده اگر شما و همسرتان به یک سری غذاها آلرژی دارید، آلرژی غذایی پیدا کند. بهتر است با یک متخصص آلرژی صحبت کنید و رژیم غذایی مناسبی از او در زمان بارداری و دوران شیردهی بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو