درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe


منبع: نیک شو

110

1398/6/10

00:28


درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

مانی مشعوف تاجر ایرانی امریکایی و صاحب برند بی بی bebe ( فعال در زمینه پوشاک ) است. مانی مشعوف سومین ایرانی ثروتمند در کل جهان شناخته می شود. وی در سال ۱۹۳۸ در ایران تولد شده است و در نوجوانی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده است. او در سانفرانسیسکو به دانشگاه رفته و قبل از اینکـــه وارد دنیای مد و لباس شود یک خانه استیک در این شهر برای خود بنا کرده است.مانی مشعوف، بیش از چهار دهه از عمر خود را برای توسعه کارآفرینی در عرصه خرده فروشی پوشاک و لوازم آرایشی و تزیینی بانوان در آمریکای شمالی صرف نموده است.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

مشعوف در سال ۲۰۰۶ با ثروتی بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار در لیست ۵۰۰ ثروتمند بزرگ جهان قرار گرفت، هرچند موفقیت‌های کاری او بعدها با مشکلاتی مواجه شد اما باز هم در این لیست قرار دارد. مشعوف بنیاد خیریه خود را راه اندازی کرده است و علاوه بر کسب و کار به انجام امور خیریه علاقه مند است.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

ایرینا شایک روی ایندکس سایت بی بی

 

فروشگاه های زنجیره ای بی بی

فروشگاه bebe کـــه بی بی تلفظ ميشود اولین بار توسط موسس آن یعنی مانی مشعوف در سال ۱۹۷۰ در میان یک کنفرانس خبری بیان و طولی نکشید کـــه این برند تاسیس شد. هم اکنون مشعوف مالک ۵۵ درصد از این برند است و مابقی آن را از طریق فروش سهام عمومی به شرکای دیگری واگذار کرده است.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

مشعوف در مجموع ۳۱۲ فروشگاه در سراسر جهان دارد کـــه از میان بخشی به برندهای ورزشی و کودک و مابقی به برند پوشاک زنان و مردانه متعلق است. فروشگاه های این برند در کویت، ایالات متحد آمریکا، مکزیک، روسیه، امارات و … واقع شده است. مشعوف در سال ۱۹۷۶ اولین بار این برند را رونمایی کرد و به مرور بخش ورزشی، لباس عروس و … را به این برند اضافه کرد. همچنین یکی از سفیران برند بی بی بازیگر و دوبلر مشهور امریکایی برندا سونگ است.

 

افتتاح فروشگاه‌های زنجیره ای bebe در آمریکا، معمولاً با حضور سلبریتی ها همراه ميشود کـــه بارها، کیم کارداشیان، ملکـــه سلفی بازهای جهان را به خود دیده است. فروشگاه آقای مانی، در نشانی http://www.bebe.com قرار دارد. این سایت از سال ۱۹۹۸ میلادی طراحی و راه اندازی شده است و یکی از قدیميترین سایت‌های خرده فروشی مربوط به عرضه لوازم مخصوص بانوان در آمریکای شمالی محسوب ميشود. البته نه به وسعت و قدرت وال مارت و آمازون! پرتال این فروشگاه، هزاران قلم، پوشاک زنانه را در کنار زیورآلات و هم چنین، لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص خانم‌ها ارائه کرده و قابلیت ارسال رایگان را نیز برای خریدهای بیش از ۱۰۰ دلار در نظر گرفته است.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

خانواده کارداشیان، با آقای مشعوف همکاری خوبی را در توسعه کسب و کار ایشان با تولید زیورآلات مخصوص از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز کرده‌اند و به همین خاطر، کارداشیان ها را باید سفیران تبلیغاتی آقای مشعوف و فروشگاه‌هایش دانست.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

بی‌بی استورس، (bebe Stores) شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است، کـــه در زمینه تولید و توزیع انواع پوشاک، با تمرکز بر لباس‌های زنانه و اسپورت، فعالیت مينماید. شرکت بی‌بی استورس در سال ۱۹۷۶ توسط یک خیاط مهاجر ایرانی بنام مانی مشعوف در سان فرانسیسکو تأسیس شد و در حال حاضر مالک شبکـــه‌ای از ۳۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک در ایالات متحده، کانادا، لبنان، کویت، مصر، اسرائیل، سنگاپور، اندونزی، مالزی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، تایلند، ترکیه و امارات متحده عربی ميباشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بریسبین، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله ميشود. برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کسب و کار آقای مشعوف به نشانی اینستاگرام https://instagram.com/bebe_stores و حتی توییتر ایشان به آدرس: https://mobile.twitter.com/bebe_Stores مراجعه کنید کـــه ده‌ها هزار فالورر در اختیار دارد.

 

مانی مشعوف اخیراً اعلام کرده بود کـــه قصد دارد تا ۵۹ درصد سهام خود را در این فروشگاه‌های زنجیره ای واگذار کند. به هر حال، همانند مایکروسافت کـــه با بیل گیتس شناخته ميشود، بی بی استور بدون مشعوف، شناخته شده نیست. مسیری کـــه مشعوف رفته هست، شباهات زیادی به مسیر بیژن پاکزاد، طراح مد فقید ایرانی مقیم آمریکا دارد.

 

تقریبا ميتوان گفت تمام کارآفرینان موفق در دنیا در ۲ اصل مهم باهم مشترک هستند در این بخش قصد داریم به صورت مفصل به بیان این دو اصل بپردازیم و مسیری کـــه این کارآفرین موفق ایرانی در پیش گرفته است.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

بی بی رکسا خواننده مشهور بعنوان مدل اختصاصی برند بی بی فعالیت می کند

 

۱- خود ساخته بودن یک کارآفرین

اگر بخواهیم این دو اصل را در کلام ساده تر بیان کنیم، باید اظهار داشت کـــه یک کارآفرین موفق، فردی هست کـــه ابتدا، اعتماد به نفس داشته و برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده، به قابلیت‌ها و استعدادهای خود و توان مشارکتی دیگران، ایمان داشته باشد. کارآفرینان، معمولا افراد خود ساخته ای هستند کـــه ميکوشند، فرصت آفرینی کرده و این فرصت‌ها را تبدیل به ظرفیت‌های مادی و معنوی کنند. همه این‌ها، توسط افراد خود ساخته کـــه تلاش گر هستند، به دست ميآید.

 

۲- تلاش زیاد یک کارآفرین

دوم، کارآفرینان و افراد موفق در عرصه‌های مختلف، افراد تلاشگر هستند. تلاشگری از نوع خستگی ناپذیری، نه از نوع دیدن نیمه خالی لیوان! نه از نوع نقد زمان و مکان و پاک کردن صورت مساله! نه! از نوع تلاش مشتاقانه برای رسیدن به هدف عالی. تلاش مشتاقانه توسط افرادی کـــه مشتاقانه فکر ميکنند و حرکت ميکنند، امکان پذیر هست.

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

تلاش مشتاقانه را معمولا افراد انرژی مثبت اندیش در دستور کار خود دارند. افراد انرژی مثبت، معمولا افراد موفقی هستند. چرا کـــه سیگنال‌های مثبت موجود در اتمسفر را به سمت خود جذب ميکنند تا همه سلول‌های بدنشان به سمت و سوی هدف و کسب موفقیت متمرکز شوند. این همان قانون جذب هست کـــه در مستند مشهور راز به آن اشاره شد. آری! افراد موفق، افراد انرژی مثبت و مشتاق هستند کـــه دنبال موفقیت نبودند، بلکـــه تشنه موفقیت و فرصت آفرینی بودند! باید پذیرفت کـــه آنان کـــه سنگ را بر روی سنگ گذاشتند و از هیچ، همه چیز را خلق کردند، انسان‌های خود ساخته مشتاق و فعالی هستند کـــه خود را باور کردند. همین!

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

درباره مانی مشعوف صاحب برند بی بی bebe

 

نظرات


تصویری


ویدئو