عمل لابیاپلاستی واژن، نحوه انجام

منبع: نی نی بان

148

1398/6/10

02:12


لابیاپلاستی چیست؟ لابیاپلاستی برای چه منظور استفاده می گردد؟ عوارض لابیاپلاستی چه می باشد؟ لابیاپلاستی، جراحی کاهش لابیا مینورا، لب های داخلی واژن، یک روش جراحی زیبایی است. زنان از سن نوجوانانی خود، اغلب درمان آنچه را که می تواند باعث شرم آنها باشد، در نظر می گیرند – بزرگ شدن لب های واژن. هدف از این عمل جراحی کاهش سایز لب های زنانه و ایجاد تقارن بیشتر آنها می باشد تا در صورت عدم بیرون زدگی یا چسبیدن به آن، از لابیا ماژورا آویزان شوند.

لابیاپلاستی چیست؟
خانم ها اغلب برای جلوگیری از خجالت، عمل جراحی را در نظر می گیرند، ننگ بزرگ شدن لبی که از طریق لباس دیده می شود یا در شرایط روابط جنسی مشاهده می شود، برای راحتی، و برای رابطه جنسی آن را جراحی می کنند. در برخی شرایط، مشکلات روحی – روانی و عملکردی و همچنین ناراحتی جسمی انگیزه هایی برای انجام این روند در خانم ها است. بزرگ شدن آنها ممکن است به دلیل ناهنجاری مادرزادی ارثی، به دلیل پیری، بارداری یا دلایل مختلف دیگر باشد.
عمل جراحی برای کاهش لب به صورت یک عمل سرپایی انجام می شود و اغلب کمتر از یک ساعت طول می کشد. حداقل ناراحتی همراه با آن وجود دارد و بخیه هایی که استفاده می شوند به خودی خود حل می شوند. به دنبال جراحی، بیماران باید تقریباً یک ماه از رابطه جنسی، فشارهای جسمی قابل توجه و ورزش خودداری کنند. این بیماری به ندرت عود می کند. در شرایط خاص، لب های داخلی واژن علاوه بر کوتاه شدن، می توانند پر شوند تا ظاهری جوانتر به لب ارائه دهند. این عمل با یا بدون عمل جراحی قابل انجام است.

نتایج لابیاپلاستی
labia minora لب های داخلی واژن و لابیا ماورورا لب های بیرونی است. طبیعی است که آنها به هر شکل و اندازه ای در می آیند. بعضی از خانم ها ممکن است با یک لب داخلی واژن بزرگ به دنیا بیایند. با این وجود، ممکن است در طول زندگی نیز اندازه آن افزایش یابد. این ممکن است به دلیل زایمان، پیری یا اثر هورمون ها باشد. در حالی که داشتن لب های کوچک کاملاً طبیعی است، برخی از خانم ها از نحوه ظاهر آن ناراضی هستند. بعضی از خانم ها نیز ممکن است وقتی لباس زیر یا لباس شنا را می پوشاند ، احساس نارضایتی کنند.

علاوه بر این، زنانی که دچار بی حسی بزرگ شده یا کشیده هستند ممکن است احساس ناراحتی یا درد کنند. این ممکن است هنگام پوشیدن لباس خاصی مانند شلوار یوگا، هنگام ورزش یا رابطه جنسی رخ دهد. این تکنیک با اصلاح اندازه و شکل، زیبایی ظاهری لب را بهبود می بخشد. عمل جراحی می تواند به دست آوردن این امر از طریق برداشتن بافت اضافی از لب های داخلی باشد. بنابراین، کاهش اندازه، هرگونه پیچ و تاب یا پیچشی را که برخی از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، برطرف می کند.
بعلاوه، هدف از این عمل جراحی کاهش آن تا حدی است که لب های داخلی در زیر سطح لب های خارجی آویزان باشد. همچنین می تواند گزینه ای برای خانم ها باشد که یک طرف از طرف دیگر بلندتر باشد و بخواهند این عدم تقارن اصلاح شود. برای نتیجه گیری، بسیاری از زنانی که این عمل جراحی را انجام داده اند، از نتایج بسیار خوشحال هستند! آنها دریافتند که این امر به افزایش عزت نفس آنها و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک می کند.

بهترین افراد برای لابیلاپلاستی کدامند؟
ستی برای خانم هایی که از شکل و اندازه اندازه مینیورا خود راضی نیستند، مناسب است. این به سرعت در حال تبدیل شدن به روشی محبوب است. بهترین کاندیداهای لابیاپلاستی آن دسته از زنانی هستند که مایل به بهبود ظاهر لب هستند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد مانند مشکلات درد، نگرانی های زیبایی و بهبود زندگی جنسی آنها. با این حال ، جراحان ما اظهار داشتند که هیچ شکل استانداردی از دستگاه تناسلی وجود ندارد. طیف عظیمی از موارد عادی در نظر گرفته شده است. طول متوسط ​​لب ها از پایه تا نوک حدود یک اینچ است. برعکس، اگر مال شما بلندتر یا کوتاه تر از این باشد اما باعث می شود شما ناراضی باشید یا احساس نارضایتی داشته باشید، جراحی ممکن است گزینه ای مناسب برای شما باشد. چه خانم هایی می توانند این جراحی را انجام دهند:
18 سال و بالاتر دارند
نسبتاً مناسب و سالم هستند
BMI سالم داشته باشید
شرایط سلامتی جدی نداشته باشید
نسبت به اندازه یا شکل احساس نارضایتی و درد دارند
از ظاهر لب واژن خود ناراضی هستند
یک بی حسی بیش از حد بزرگ داشته باشند
از درد در هنگام زایمان رنج می برد که هرگز به طور کامل برطرف نشده است
به دلیل کج شدن، ناراحتی را تجربه می کنید
داشتن رابطه جنسی دشوار یا دردناک است
به دلیل ناراحتی نمی توانید فعالیت های خاصی از قبیل دوچرخه سواری انجام دهید

چرا لابیاپلاستی؟
انجام عمل جراحی برای بهبود ظاهر دستگاه تناسلی شما فواید زیادی دارد. زنانی که متوجه می شوند لب های واژن داخلی آنها پایین تر از سطح خارجی آنها آویزان است، اغلب احساس ناراحتی و درد می کنند. این ممکن است در حین فعالیت های خاصی از جمله دوچرخه سواری، مقاربت جنسی یا حتی در حالی که شلوار جین تنگ می پوشد، باشد. در نتیجه، این می تواند باعث شود برخی از زنان از عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند. اگر این مانند آنچه شما تجربه می کنید به نظر می رسد ، جراحان تایید شده ما می توانند به شما کمک کنند. فواید جراحی شامل موارد زیر است:
کاهش اندازه لب
بهبود هرگونه عدم تقارن در جایی که ممکن است یک لبه واژن پایین بیاید
کاهش برجستگی دستگاه تناسلی شما
بهبود عزت نفس
خلاصه، اگر از نحوه اندام دستگاه تناسلی خود ناراضی هستید، نباید احساس شرمندگی یا خجالت کنید. مشاوران مراقبت از بیمار ما شما را با یک جراح مطابقت خواهند داد که بتواند نیازهای شما را برآورده کند و در مورد نگرانی های شما به شما کمک کند.

نحوه انجام لابیاپلاستی
عمل جراحی لابیاپلاستی بین یک تا دو ساعت طول می کشد. در مشاوره اولیه خود با جراحتان ملاقات خواهید کرد. آنها مراحل مربوط به روش لابیاپلاستی را با شما مرور می کنند و به سؤالاتی که ممکن است بپرسید، پاسخ می دهند. آنها همچنین شما را راهنمایی می کنند که چه چیزی را بخورید یا بنوشید و کدام داروها را برای شب قبل از عمل جراحی مصرف کنید.
رضایت

قبل از شروع عمل جراحی باید فرم رضایت نامه را امضا کنید. جراح شما این کار را با شما در روز عمل یا در ملاقات قبل از عمل انجام می دهد. برای اینکه بتوانید این موضوع را امضا کنید، مهم است که از رویه و عوارض احتمالی آن آگاهی داشته باشید. علاوه بر این، شما با متخصص بیهوشی خود ملاقات خواهید کرد که آنها ارزیابی قبل از عمل را انجام دهند.
بیهوشی

لابیاپلاستی را می توان تحت بیهوشی عمومی انجام داد، جایی که شما در آن خوابیدید. همچنین ممکن است با استفاده از بی حسی موضعی انجام شود، ناحیه درمان را بی حس می کنند، بنابراین شما قادر به احساس چیزی نیستید. غالباً اگر متخصص بیهوشی شما از بی حسی موضعی استفاده کند، آرام بخشی به شما می دهند. شما قبل از عمل با جراح خود در مورد بهترین انتخاب بیهوشی برای شما صحبت خواهید کرد.

برش

هنگامی که در اتاق عمل هستید، جراح شما منطقه درمانی را تمیز کرده و آنرا جدا می کند. این امر برای اطمینان از استریل کردن ناحیه، خطر عفونت را کاهش می دهد. دو روش اصلی وجود دارد که جراح شما ممکن است از آن استفاده کند. آنها در مورد تکنیک های مختلف با شما بحث می کنند و تصمیم می گیرند کدام یک به بهترین وجه با نتایج دلخواه شما مطابقت داشته باشد.
روش اصلاح یا نوار

این ساده ترین تکنیکی است که جراح شما می تواند از آن استفاده کند. جراح شما برش عمودی کوچک را با لیزر در امتداد طول لابیا مینورا ایجاد می کند. در مرحله بعد، جراح شما هرگونه بافت اضافی در این ناحیه را از بین می برد. مناسب ترین بیماران برای این روش، زنانی هستند که به دنبال از بین بردن لبه های بلند و ناهموار لب هستند. علاوه بر این، آن را نیز مناسب برای خانم هایی است که از عدم مطابقت با رنگ پوست خود رنج می برند.
روش گوه

با این تکنیک، جراح شما گوه از بافت اضافی را از واژن خارج می کند. در نتیجه، با استفاده از فلپ ساخته شده از پوستی که باقی مانده است، زخم بسته می شود. این لبه های طبیعی لبیا مینورا را حفظ می کند. به همین دلیل باعث می شود زخم کمتر دیده می شود و نتیجه طبیعی تری به نظر می رسد. جراح شما همچنین ممکن است هر بار اضافی در هود کلیتوری را همزمان کاهش دهد. این روش ممکن است برای زنانی که با بیهوشی نامتقارن دست و پنجه نرم می کنند یا دارای بافت اضافی هستند، مناسب باشد.
بستن برش ها

بعد از اینکه جراح شما عمل را انجام داد ، با استفاده از بخیه های حل شونده یا چسب برش ها را می بندند.
به بخش بازگردید

سرانجام ، پس از پایان عمل جراحی، شما به بخش باز می گردید. بیشتر بیماران قادر به بازگشت به خانه در همان روز هستند. اما بعضی اوقات، ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید. ممکن است بعد از عمل کمی احساس گر گرفتگی کنید اما این کار در طی چند ساعت برطرف می شود. علاوه بر این، پرستارانی که به شما کمک می کنند تلاش خواهند کرد تا شما تا حد امکان راحت باشید و در صورت بروز هرگونه درد ، مسکن به شما ارائه می دهند.

لابیاپلاستی
مشاوره لابیاپلاستی

در مرحله اول ، برای مشاوره اولیه با جراح خود ملاقات خواهید کرد. این جلسه به طور کلی بین پانزده دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. در این مشاوره، شما در مورد تمام خواسته ها و انتظارات خود از عمل جراحی صحبت خواهید کرد. همچنین زمان آن است که شما از جراح خود در مورد خود عمل جراحی اطلاعات بیشتری کسب کنید. موارد خاصی وجود دارد که لازم است جراح شما نیز در طول مشاوره لابیاپلاستی از شما بپرسد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

وضعیت بهداشت فعلی شما
مشکلات پزشکی یا جراحی قبلی
جراحی های قبلی در ناحیه تناسلی
داروهای فعلی شما از جمله ویتامین ها و داروهای گیاهی
اگر آلرژی دارید
وضعیت فعلی مصرف سیگار و مواد مخدر شما چیست
در صورت مصرف هرگونه الکل و چه مقدار.

سپس جراح شما برای معاینه دردهای شما، شما را بررسی می کند و ممکن است از سوابق پزشکی عکس های محرمانه بگیرد. علاوه بر این، آنها در مورد اینکه کدام نوع جراحی برای شما مناسب است، تصمیم می گیرند. این بستگی به:

شکل و ساختار لب واژن شما
علائمی که ممکن است تجربه کنید
خواسته ها و نتایج شما

مهم است که با جراح خود صادق باشید. این به آنها این امکان را می دهد بهترین گزینه درمانی را برای شما داشته باشند تا به بهترین نتیجه برسید.
چه سؤالی باید در طول مشاوره لابیاپلاستی خود بپرسید؟

سؤالات مهمی وجود دارد که ممکن است بخواهید در این مشاوره از آنها بپرسید. با دانستن اطلاعاتی در مورد روش قبل از عمل احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. شاید ایده خوبی باشد که هرگونه سؤالی را که می توانید در دفترچه یادداشت خود بنویسید، بنابراین فراموش نمی کنید که از آنها بپرسید! در زیر چند سوال کلی وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید از جراح خود بپرسید:

آیا شما اعتقاد دارید که آنچه آرزو می کنم برای رسیدن به آن واقع بینانه باشد؟
چه کاری می توانم انجام دهم تا بتوانم روند بهبودی را تسریع کنم؟
درد زیادی خواهم داشت؟
آیا زخمی خواهم داشت؟ این زخم ها در کجای دستگاه تناسلی من خواهند بود؟
آیا قبلاً این روش را انجام داده اید؟
آیا می توانم قبل و بعد از عکس هایی از جراحی های قبلی از این نوع تصاویر را مشاهده کنم؟

لابیاپلاستی
خطرات و عوارض لابیاپلاستی

قبل از تصمیم گیری در مورد عمل جراحی لابیاپلاستی، مهم است که از خطرات و عوارض احتمالی آن آگاه باشید. به همین دلیل، پس از ملاقات اولیه، جراح شما یک دوره تنفس دو هفته ای به شما می دهد. این زمان شماست که در نظر بگیرید که آیا جراحی چیزی است که واقعاً می خواهید با آن پیش بروید یا خیر. خطرات بالقوه لابیاپلاستی بسیار اندک است. برخی از خطرات احتمالی لابیاپلاستی که ممکن است بعد از عمل ایجاد شوند عبارتند از:
خون ریزی

اگر خونریزی رخ دهد، معمولاً بلافاصله بعد از عمل اتفاق می افتد. بعضی اوقات می توانید چند هفته بعد خونریزی کنید. طبیعی است که بعد از عمل مقدار کمی کبودی داشته باشید. اما اگر خونریزی زیادی در زیر سطح پوست وجود داشته باشد، ممکن است یک هماتوم تشکیل شود و همچنین ممکن است خون از خط بخیه عبور کند. در صورت تجربه این مهم است که به جراح خود بگویید. ممکن است شما نیاز داشته باشید یک شب اضافی را در بیمارستان بگذرانید اما اوضاع برطرف می شود.
زخم

مانند هر عملی که برش ایجاد می شود، شما جای زخم خواهید داشت. با این وجود، در بیشتر موارد،زخم های ناشی از این نوع جراحی حداقل هستند و با گذشت زمان محو می شوند. میزان زخم بستگی به روشی نیز دارد که جراح شما استفاده می کند. اگر جای زخم نگرانی بزرگی برای شما است، با جراح خود صحبت کنید.

لابیاپلاستی
عفونت

انواع عفونت باید بسیار جدی گرفته شود. عفونت های خفیف معمولاً با یک دوره کوتاه مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. ممکن است علائمی مانند بهبود زخم آهسته داشته باشید. به ندرت ممکن است یک عفونت بسیار شدید باشد و نیاز به یک عمل بیشتر داشته باشد. علائم آگاهی از آنها عبارتند از:

تب بالای 38 درجه سانتی گراد
قرمزی در خط برش، ممکن است شروع به گسترش در پوست اطراف کند.
مایع چرک مانند زرد یا ناخوشایند از محل زخم یا محل تخلیه ترشح می شود
افزایش درد یا ناراحتی که مسکن های شما نمی توانند آن را برطرف کنند.

بی نظمی های رنگ پوست

در ابتدا ممکن است تغییراتی در رنگدانه پوست در اطراف ناحیه برش به دلیل کبودی ایجاد شود. با این حال ، اگرچه نادر است، برخی از خانم ها ممکن است تغییرات طولانی مدت در رنگ پوست را تجربه کنند.
نکروز

در حین عمل، خطری وجود دارد که خونرسانی به مناطقی از لبه ها مختل می شود. بنابراین، در نتیجه آسیب به پوست و بافت ها وارد می شود. اگر این اختلال در خون رسانی به اندازه کافی بزرگ باشد، ممکن است منجر به مرگ بافت ها یا از بین رفتن پوست در آن ناحیه شود. مرگ بافت و پوست به عنوان “نکروز بافت” شناخته شده است. احتمال دارد شما نیاز به یک عمل جراحی جزئی برای از بین بردن بافت مرده داشته باشید.
زیبایی

همیشه یک خطر کوچک وجود دارد که شما از نتایج عمل جراحی ناراضی باشید. به همین دلیل ممکن است شما نیاز به جراحی اضافی داشته باشید. بنابراین، ما توصیه می کنیم که همه بیماران ما جراح خود را با دقت انتخاب کرده و مطمئن باشند که خواسته های شما از نتیجه را کاملاً درک می کنند. مهم است که یک جراح با کیفیت و کاملاً واجد شرایط را انتخاب کنید.

کاهش حساسیت دستگاه تناسلی
برخی از خانم ها ممکن است تغییر در احساس در اطراف منطقه درمان را تجربه کنند. این ممکن است شامل بی حسی و درد باشد. اکثراً این احساسات طی یک ماه پس از مراحل عمل حل و فصل می شود. با این حال، یک عارضه بسیار نادر از دست دادن حساسیت در زمان طولانی مدت است که بیش از یک ماه ادامه دارد. این ممکن است به دلیل آسیب عصبی در آن ناحیه باشد.

عوارض جراحی عمومی لابیاپلاستی
کلیه اقدامات جراحی برخی از عوارض عمومی را به همراه دارد. خطرات کلی لابیاپلاستی شامل موارد زیر است:
ایجاد لخته خون
خطرات بیهوشی
حالت تهوع و استفراغ
درد بعد از عمل.

آماده شدن برای لابیاپلاستی
قبل از شروع عمل جراحی ممکن است ایده خوبی باشد که چند مورد را تهیه کنید. این کار باعث می شود که هنگام بازگشت به خانه بعد از انجام عمل ، هنگام کندی کار برای شما راحت تر باشد. جراحتان مشاوره های آمادگی خاصی را ارائه می دهد ، اما ما نکاتی در مورد آماده سازی لابیاپلاستی را ارائه داده ایم که ممکن است به شما در بهبودیتان کمک کند. این شامل:

رانندگی
شما نمی توانید بلافاصله پس از عمل رانندگی کنید. این امر به این دلیل است که شما دچار درد شدید خواهید شد و ممکن است کمی ناراحت کننده باشید. بنابراین، این ایده خوبی است که شخصی ر ا انتخاب کنید که شما را از بیمارستان به خانه ببرد.

فعالیتهای خانگی
ممکن است بخواهید کارهای خانگی خاصی نظیر تمیز کردن خانه، بیرون بردن سطل و لباس شستن را انجام دهید. این به این معنی است که وقتی بعد از عمل خود برگردید، نیازی به نگرانی در مورد این موارد نیست و می توانید روی استراحت تمرکز کنید.

بچه ها و حیوانات خانگی
مراقبت از کودکان خردسال و حیوانات خانگی اغلب می تواند تعداد انگشت شماری باشد! بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی ممکن است احساس خستگی بیش از حد کنید. بنابراین، ممکن است شما بخواهید از یک دوست، اقوام یا همسایه خود بخواهید در چند روز اول از فرزندان خردسال یا حیوانات خانگیتان مراقبت کند.

خرید مواد غذایی
قبل از انجام عمل جراحی ممکن است دوست داشته باشید یک فروشگاه بزرگ غذا بخورید. شما باید بدانید که کیسه های سنگین را بلند نمی کنید. همچنین ممکن است ایده خوبی برای طبخ برخی از وعده های غذایی برای فریزر باشد، به این ترتیب دیگر نیازی به آشپزی نخواهید داشت!

خوردن و نوشیدن
بعد از عمل جراحی، باید مقدار زیادی پروتئین، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بخورید. شما باید از مواد غذایی سرشار از سدیم و چربی ها اجتناب کنید. بنابراین، ممکن است شما بخواهید این موارد را قبل از ورود به بیمارستان خریداری کنید. همچنین باید مقدار زیادی آب و مایعات بدون کافئین استفاده کنید.

سیگار کشیدن
استعمال دخانیات خطر بروز عوارض را افزایش می دهد. همچنین روند بهبودی را کند می کند. بنابراین ، تقریباً همه جراحان توصیه می کنند حداقل 6 هفته قبل و بعد از عمل، سیگار نکشید.

نکات کلی درباره لابیاپلاستی
قبل از مراجعه به بیمارستان باید حوله های بهداشتی را جمع کنید. دلیل این امر است که ممکن است شما برای چند روز اول بعد از عمل خونریزی را تجربه کنید. اینها باید مرتباً تعویض شوند. علاوه بر این، ممکن است در چند روز اول پس از عمل کمی احساس درد کنید. به همین دلیل، بسیاری از افراد با پوشیدن لباس های گشاد و راحت بعد از عمل احساس راحتی می کنند. بنابراین، شما ممکن است مایل باشید که از پوشیدن لباس راحت، به خصوص لباس زیر و شلوار، اطمینان حاصل کنید.
ممکن است به شما توصیه شود چند روز اول را با بالشی در زیر باسن خود بخوابید تا لگن را بالا ببرد. ممکن است بخواهید برای انجام این کار از بالش های اضافی استفاده کنید. در بالا فقط برخی از ایده های نکاتی در مورد آماده سازی لابیاپلاستی است. ممکن است کارهای دیگری وجود داشته باشد که ممکن است قبل از مراجعه به بیمارستان انجام دهید. اما مهمترین چیز برای شما این است که بعد از عمل بتوانید استراحت کنید و بهبود می یابید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
در طول مشاوره با جراح، آنها شما را از روند مراقبت از لابیاپلاستی مطلع می کنند. با دانستن اینکه بعد از عمل انتظار چه چیزی را دارید، ممکن است کمی احساس راحتی کنید. آنها در مورد تعدادی از موارد به شما اطلاعاتی می دهند از جمله:
زمان لازم برای دست از کار کشیدن و استراحت کردن
مدت زمانی که می توانید استراحت کنید
زمانی که می توانید به ورزش و تفریح برگردید.
هر جراح برای توصیه های فوق چارچوب زمانی خاص خود را دارد. بنابراین، اطلاعاتی که در زیر ارائه داده ایم فقط زمانبندی تقریبی هستند. شما باید به توصیه های جراح خود گوش فرا دهید. قبل از بازگشت به خانه بعد از عمل، جراح شما قرارهای بعدی را ترتیب می دهد. این معمولاً حدود دو هفته بعد از عمل انجام می شود. هدف از این جلسه بررسی این است که شما به خوبی بهبود می یابید و مراحل بعدی مراقبت شما است. علاوه بر این، قبل از ترک بیمارستان جراح شما برخی از توصیه های مراقبت از لابیاپلاستی را تکرار می کند. مهم است که از توصیه های آنها پیروی کنید.

بعد از عمل لابیاپلاستی چه حسی خواهم داشت؟
پس از عمل جراحی ، اگر بیهوشی عمومی داشته باشید، ممکن است کمی مضطرب باشید. همچنین ممکن است تمرکز یا به یاد آوردن برخی موارد برای چند روز دشوار باشد. این طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می شود. از طرف دیگر، اگر داروی بی حسی موضعی با آرام بخش باشد، ممکن است ناحیه درمان را بی حس احساس کنید. این نیز بعد از چند ساعت برطرف می شود. علاوه بر این ، ممکن است در منطقه درمان برای چند روز اول کمی احساس درد کنید.

آیا در 24 ساعت اول باید کاری انجام دهم؟
در 24 ساعت اول ، به شما توصیه می کنیم که یک فرد بالغ داشته باشید تا در کنار شما بماند. این یک احتیاط ایمنی است اگر احساس سرگیجه یا ناخوشایندی دارید و به کمک نیاز دارید. همچنین به دلیل اینکه قادر به رانندگی نخواهید بود، باید به همراه یک فرد به خانه بازگردید. بنابراین ، توصیه می کنیم یکی از بستگان یا دوستانتان بعد از عمل شما را همراهی کند.

برای مرخصی کار چقدر زمان نیاز دارم؟
این بستگی به شغل شما دارد. اگر شغل بسیار فعالی دارید، باید یک هفته کامل استراحت کنید. در غیر این صورت، حداقل باید دو روز مرخصی بگیرید. این امر برای اطمینان از این است که شما زمان استراحت کاملی داشته اید. در هر صورت، مهم است که استراحت کنید. شما نباید حداقل برای دو روز فعالیتهای روزانه داشته باشید.

چه موقع می توانم به ورزش و فعالیت برگردم؟
در دو هفته اول استراحت بسیار مهم است. این بدان معنی است که شما نباید در هر ورزش و فعالیتی شرکت کنید. خطر افزایش تورم در اطراف منطقه درمان پس از فعالیت هوازی وجود دارد. بعد از گذشت دو هفته، می توانید فعالیتهای سبک مانند پیاده روی ملایم را شروع کنید. این مهم است که شما هنوز هم از ورزش شدید خودداری کنید. بعد از گذشت یک ماه، همه فعالیت ها باید دوباره امکان پذیر باشند. به دلیل اصطکاک ناشی از اصطکاک ناحیه درمان ممکن است هنوز هم نیاز به جلوگیری از اسب سواری یا دوچرخه سواری داشته باشید. دانستن اینکه چه موقع دوباره می توانید ورزش را شروع کنید، بخش مهمی از مراقبت های بعدی شما است. رعایت نکات ویژه جراح شما مهم است.

چه نکات دیگری را باید در نظر بگیرم؟
پس از عمل جراحی ، مهم است که حداقل یک ماه از مقاربت جنسی خودداری کنید. این امر به دلیل آن است که ممکن است باعث ایجاد لکه های تازه در شما شود. همچنین باید به دلایل مشابه از استفاده از تامپون ها در این مدت خودداری کنید. علاوه بر این، برای بهبود راحتی خود بعد از عمل باید لباس زیر و شلوار راحتی بپوشید. این امر برای کاهش اصطکاک و ساییدن در برابر زخمهای شما است.
علاوه بر این ، حدود یک هفته بعد از عمل مقداری خونریزی را تجربه خواهید کرد. بنابراین ، برای این مدت شما نیاز به پوشیدن حوله های بهداشتی دارید. شما همچنین دچار کبودی و تورم خواهید شد که باید طی دو هفته برطرف شود. با گذشت این مدت، مطمئن شوید که منطقه را تمیز نگه داشته و از ساییده شدن خودداری کنید.

نتایج نهایی بعد از عمل لابیاپلاستی
اگرچه ممکن است نتایج بلافاصله بعد از عمل جراحی قابل توجه باشد، اما ممکن است تورم باقیمانده تا 6 ماه طول بکشد. بنابراین، ممکن است قدردانی از نتایج کامل زیبایی برای شما طول بکشد. اسکارها در چند هفته اول بعد از عمل، صورتی و کمی برافروخته می شوند. در نهایت، آنها محو خواهند شد و خطوط بسیار کم رنگی خواهند بود. برای کمک به بهبود زخم های خود، گوش دادن به دستورالعمل های بعد از عمل جراحی خود بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید به نتایج بهینه دست یابید.


برخی از سؤالات متداول لابیاپلاستی چیست؟
سؤالات زنان دیگری که از این عمل عبور می کنند می تواند کمک کننده باشد. آنها ممکن است سؤالاتی را که حتی فکر نمی کنید بپرسید، پوشش دهند! به همین دلیل ما لیستی از سؤالات متداول لابیاپلاستی را برای شما نوشتیم.

لب های طبیعی واژن چگونه به نظر می رسند؟
جراحان ما تأکید می کنند که در مورد شکل و اندازه دستگاه تناسلی زن هیچ “طبیعی” و “غیر طبیعی” وجود ندارد. هر فرد منحصر به فرد است و شکل خاص خود را دارد. بنابراین، تفاوت زیادی در شکل ظاهری دستگاه تناسلی زنان وجود دارد. از نظر اندازه و شکل لباس های زن تغییرات زیادی وجود دارد. بنابراین مهم است که خود را با تصاویر زنان دیگر مقایسه نکنید.

آیا بیمه هزینه جراحی لابیاپلاستی من را پرداخت خواهد کرد؟
لابیاپلاستی به دلایل زیبایی معمولاً در بیمه رایگان نیست. با این وجود، ممکن است در صورت ایجاد فشار در شبانه روز و مشکلاتی در نحوه عملکرد روزمره یا ناراحتی و درد قابل توجه توسط بیمه فراهم شود. در صورت بروز این موارد، شاید لازم باشد پزشک معالج خود را ببینید که می تواند در سازماندهی جراحی به شما کمک کند.

چه عواملی باعث بزرگ شدن لب ها می شود؟
در برخی از خانم ها با زایمان بزرگ می شوند یا نامتقارن می گردند. با این وجود، زنان دیگر ممکن است دریابند که زایمان، بارداری، پیری و هورمونها نیز می توانند بر شکل و اندازه لب ها تأثیر بگذارند.

آیا برای جراحی لابیاپلاستی نیاز به مراجعه GP دارم؟
شما معمولاً می توانید بدون مراجعه به پزشک عمومی خود، با یکی از جراحان ما یک جلسه اولیه داشته باشید. اما اگر قصد دارید با جراحی پیش بروید، جراح شما ممکن است تماسی با پزشک معالج شما داشته باشد. این برای اطلاعات در مورد تاریخچه پزشکی شما خواهد بود.

عوارض استعمال دخانیات ، مواد مخدر و الکل در جراحی لابیاپلاستی چیست؟
استعمال دخانیات خطر عوارضی را در حین و بعد از عمل شما ایجاد می کند. این امر باعث کاهش بهبودی زخم و افزایش سرعت عفونت می شود. بنابراین تقریباً همه جراحان پیشنهاد می کنند که حداقل شش هفته قبل و بعد از عمل، کلیه بیماران سیگار و نیکوتین استفاده نکنند. علاوه بر این، نوشیدن الکل، اضافه وزن و مصرف مواد مخدر به دلایل پزشکی یا سایر موارد، خطر عارضه را افزایش می دهد. به همین دلیل، باید سعی کنید قبل از انتخاب عمل جراحی، تا حد ممکن سالم باشید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو