معرفی سریال های تلویزیون در ماه محرم امسال+ زمان دقیق پخش و تکرار

منبع: کولاک

200

1398/6/10

11:24


در این پست خبری به معرفی سریال های تلویزیون در ماه محرم می پردازیم. با شروع ماه محرم تلویزیون در پخش سریال های خود تغییراتی خواهد داد و سه سریال را در شب های محرم روی آنتن خواهد برد. دو سریال از این سه مجموعه، به نوعی به حال و هوای محرم ارتباط دارند اما مجموعه«ترور خاموش» این گونه نیست. در ادامه معرفی کامل این سه مجموعه را می‌خوانید. بر این اساس سریال «بوی باران» شبکه یک جای خود را به «ترور خاموش» خواهد داد که در همان ژانر معمایی تولید شده است. به جای سریال «کابینه» که برشی از «معمای شاه» است، سریال «مرضیه» روی آنتن شبکه ۲ خواهد رفت و مینی‌سریال «دریا نزدیک است» جایگزین سریال «بانوی سردار» در شبکه ۳ خواهد شد.

سریال های تلویزیون در ماه محرم

سریال های تلویزیون در ماه محرم

شبکه یک؛ ترور خاموش

سریال ترور خاموش سریالی معمایی است که به معضلات اجتماعی می‌پردازد. خط اصلی قصه اعلام نشده، اما از تیزرهای سریال این گونه برمی‌آید که مواد مخدر، موضوع اصلی «ترور خاموش» است و در حاشیه آن، به مسائلی چون طلاق و حاشیه‌‌نشینی می‌پردازد.

کارنامه سازندگان: احمد معظمی کارگردان، ابوالفضل صفری تهیه‌کننده، هومان فاضل نویسنده و مرتضی اصفهانی مشاور امنیتی سریال، گروه سازندگان «ترور خاموش» را تشکیل می‌دهند که پیشتر سریال باکیفیت «سارق روح» را ساختند که البته به دلیل پخش از شبکه ۵، به اندازه ظرفیتش مورد توجه قرار نگرفت. مهم ترین اثر کارگردان اما، فیلم «حریم شخصی» است که با وجود گروه بازیگران نسبتاً خوب، موفقیتی در گیشه کسب نکرد.

چهره‌ها: «ترور خاموش» از گروه بازیگران خوبی بهره می‌برد. سعید راد که پس از «در چشم باد» در تلویزیون حضور پیدا نکرده، در نقش یک مأمور امنیتی بازی کرده است. حمید عطایی که با نقش «سائب» در سریال «مختارنامه» شناخته می‌شود، از دیگر بازیگران اصلی سریال است و چهره‌هایی چون پرویز فلاحی‌پور، پریوش نظریه،  ستاره اسکندری، سامیه لک، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی و آناهیتا افشار نیز در این مجموعه حضور دارند.

 شبکه۲ ؛ مرضیه

طبق خلاصه داستان رسمی که سازندگان منتشر کرده‌اند، سریال درباره خانم دکتر جراحی به نام «مرضیه» است که همراه خانواده‌اش زندگی شادی دارد ولی یک ماجرای مالی-اقتصادی، اعتقادات و رفتارهای آن‌ها را دستخوش تغییر می کند. قصه سریال از یک ماه محرم تا ماه محرم سال بعد روایت می‌شود.

کارنامه سازندگان: نویسنده و کارگردان سریال فلورا سام است و تهیه‌کنندگی آن را همسرش مجید اوجی برعهده داشته است. سام که پیشتر بازیگر بوده، تا به حال چندین سریال ساخته که بیشترشان ناموفق بوده و تنها «ناز و نیاز‏» تا حدی توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. از این کارگردان سال گذشته فصل دوم مجموعه «بی‌قرار» روی آنتن رفت که توفیق چندانی نداشت.

چهره‌ها: ترکیب بازیگران سریال مرضیه نسبتاً امیدوارکننده است. بازیگر اصلی سریال ماه‌چهره خلیلی است که نقش «مرضیه» و امیرحسین صدیق نقش همسر او را ایفا می‌کند. داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی و علی اوجی نیز از دیگر چهره‌های این مجموعه هستند.

شبکه ۳؛ دریا نزدیک است

بر اساس خلاصه داستان رسمی، این مجموعه درباره «علی» است که به مراقبت از بیماران در حال احتضار می‌پردازد. او در تلاش معاش برای خانواده‌اش، فراز و نشیب‌هایی را از سر می‌گذراند.

کارنامه سازندگان: سریال دریا نزدیک است را علی مهدی‌پور کارگردانی کرده که سابقه چندان پرباری ندارد و احتمالاً این اولین تجربه کارگردانی اوست. در کنار او، فرزین مهدی‌پور نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه قرار دارد که در دهه هفتاد یکی دو فیلم چون «بزرگ خیلی بزرگ» و «روز دیدنی» را ساخته است.

چهره‌ها: جهانگیر الماسی، نادر فلاح و بهرام ابراهیمی بازیگران اصلی مجموعه «دریا نزدیک است» هستند و چهره‌های دیگری چون مریم سرمدی، علی طالب‌لو و رضا فیاضی نیز در این سریال آن‌ها را همراهی می‌کنند.

علاوه بر مجموعه های یاد شده، سیما چند سریال دیگر را مناسب این شب ها پخش خواهد کرد:

مجموعه تلویزیونی تاریخی و پر طرفدار «مختارنامه» از شب نهم‌ شهریور ماه که شب اول محرم الحرام است از شبکه آی‌فیلم فارسی بر روی آنتن می‌رود. علاوه بر آن سه سریال «هاتف»، «خون‌بها» و «راز پنهان» نیز در برنامه های این شبکه به مناسبت ماه محرم قرار گرفته است که در ادامه این مطلب از زمان دقیق پخش و بازپخش آنها مطلع خواهید شد .

 

پخش سریال «خون‌بها» با بازی پولاد کیمیایی، از یکشنبه (۱۰ شهریور ماه) در شبکه آی‌فیلم آغاز می‌شود. این سریال محرمی را جواد مزدآبادی کارگردانی کرده و سعید نعمت‌الله فیلمنامه آن را نوشته است.

سریال خون‌بها داستان بوکسوری به نام رسول است که پس از مسابقات جهانی به ایران برمی‌گردد، اما در بازگشت متوجه مرگ مشکوک برادرش می‌شود که در یک پیتزافروشی کار می‌کرده است، صاحب این پیتزافروشی زنی به نام فرشته است. رسول تصمیم می‌گیرد با همکاری پلیس قاتل یا قاتلان برادر خود را پیدا کند و در این مسیر به باند قاچاق مواد مخدر می‌رسد.

از بازیگران این سریال می‌توان به پولاد کیمیایی، لیلا اوتادی، عبدالرضا اکبری، سیاوش طهمورث، شهرام عبدلی و حشمت آرمیده اشاره کرد. «خون‌بها» قرار است در ایام محرم، هر روز ساعت ۱۷ پخش و ساعت‌های یک و ۹ بازپخش شود.

مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به‌ کارگردانی فلورا سام، از اول محرم روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود. این سریال در سال ۱۳۹۱ از شبکه یک سیما پخش شد.

«راز پنهان» داستان مردی است متأهل که به علت معاشرت با دوستان نابابی که در جوانی و دوران دانشجویی داشته، آلوده به خلافکاری و پولشویی می‌شود و در اثر تصادف حافظه خود را از دست می‌دهد…

داریوش ارجمند، پروانه معصومی، علیرضا جلالی تبار، الهام حمیدی، کامران تفتی، لادن طباطبایی، محمود عزیزی و لیلا بلوکات بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی‌اند. این مجموعه از ساعت ۱۸ در جدول پخش آی‌فیلم فارسی قرار گرفته است و بازپخش آن نیز در ساعت ۲ بامداد و ۱۰ صبح روز بعد خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو