چرا همه ما با بینی خود مشکل داریم؟

منبع: سیمرغ

57

1398/6/10

11:50


چرا همه ما با بینی خود مشکل داریم؟

تقریبا همه ما نسبت به بینی خود حس خوبی نداریم، اما علت بروز این حس ناخوشایند نسبت به این عضو صورت چیست؟ 

 مشکل ما با بینی مان چیست؟

 طی چند دهه اخیر و با رواج جراحی‌های پلاستیک از یک‌سو و گسترش نفوذ رسانه‌های تصویری که منجر به ارائه ذهنیتی عمومی به مردم جهان شده‌اند که بر اساس آن؛ همه افراد خواهان کمال زیبایی و پیروی از استانداردهای سینمایی هستند، شاهد بروز نارضایتی گسترده‌ای در بین افراد مختلف از وضعیت ظاهری خود و به‌ویژه در مورد بینی هستیم.

شاید هیچ‌یک از سایر اعضای بدن به‌اندازه بینی موجب بروز حساسیت در صاحب خود نشده و تقریباً بیشتر کسانی که اقدام به جراحی زیبایی بینی می‌کنند، از شکل ظاهری بینی خود ناراضی بوده و خواهان تغییر آن هستند.

بینی و گوش انسان، دو عضوی هستند که تا پایان عمر به رشد خود ادامه داده و روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند. البته این میزان رشد، چندان زیاد نبوده و با افزایش سن، بینی به سمت پائین افتاده‌تر شده و خاصیت ارتجاعی آن کمتر می‌شود.

حال ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا انسان تا این اندازه با بینی خود مشکل داشته و آن را بزرگ می‌بیند؟ در پاسخ باید اذعان داشت که بینی و گوش انسان، دو عضوی هستند که تا پایان عمر به رشد خود ادامه داده و روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند. البته این میزان رشد، چندان زیاد نبوده و با افزایش سن، بینی به سمت پائین افتاده‌تر شده و خاصیت ارتجاعی آن کمتر می‌شود.

در سال 2010 میلادی، تیمی از پژوهشگران دانشگاه میلان محاسبه كردند كه كل مساحت بینی افراد مسن 65 تا 80 ساله، به‌طورمعمول 15 درصد بزرگ‌تر از افراد جوان 18 تا 30 ساله است.

متأسفانه باید به اطلاع شما برسانیم غضروف‌هایی که بخش‌های طرفین حفره‌های بینی و نوک بینی را تشکیل می‌دهد، با افزایش سن دچار تغییر ساختار شده و حالت اولیه خود را از دست می‌دهد. با ادامه این روند، غضروف موجود در امتداد پل بینی نیز شروع به قوس‌دار شدن کرده و به سمت پائین متمایل می‌شوند.

البته این دلیلی برای تنفر از بینی نیست و شما می‌توانید برای ایجاد ارتباط بهتر با بینی خود، از مطالعه‌ای که در سال 2017 میلادی انجام شد؛ استفاده کنید. نتایج این مطالعات نشان داد افرادی که بینی بزرگ‌تر دارند، باهوش‌تر بوده و درک بهتری از محیط اطراف خود دارند.


بیشتر بدانید : کوچک کردن بینی با ژل و آنزیم و دستگاه چقدر واقعیت دارد

بیشتر بدانید : عمل بینی برای چه مدلی از بینی بی فایده است؟

بیشتر بدانید : عمل بینی چیست و چه عوارضی دارد که منجر به مرگ ورزشکارمان شد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو