چگونه با استفاده از ماسک روغن کنجد پوست زیباتری داشته باشیم؟

چگونه با استفاده از ماسک روغن کنجد پوست زیباتری داشته باشیم؟


منبع: آرگا

123

1398/3/10

14:27


روغن کنجد از دانه های طبیعی کنجد گرفته می شود این روغن علاوه بر خواص دارویی برای سلامت جسم در سلامت پوست و مو نیز تاثیر گذار است. خانم هایی که از ماسک روغن کنجد استفاده می کنند دارای پوستی لطیف و زیبا هستند.

شاید تاکنون خواص زوغن کنجد را در زیمنه تامین رژیم غذایی سالم و حفظ سلامت بدن مطالعه کرده باشید نکته جالب درباره مصرف این روغن معجزه آسا این است که به تازگی بیشتر افراد از ماسک روغن کنجد برای حفظ و ترمیم پوست صورت خود نیز استفاده می کنند. استفاده از این ماسک بسیار راحت است و در عین حال دارای تاثیرات چشمگیری بر روی پوست خواهد بود.

 

ماسک تاثیرگذار روغن کنجد

معرفی انواع ماسک روغن کنجد

ماسک های کنجد بسیار ساده و آسان تهیه می شوند و با داشتن روغن کنجد اصل و سالم می توانید چند نوع ماسک مختلف تهیه کنید. در تهیه ماسک روغن کنجد می توانید از مواد مختلفی مانند آلوءورا، آووکادو و تخم مرغ و عسل استفاده کنید.

اگر دارای مشکلات پوستی بسیاری هستید که موجب آزار شما می شود ما در اینجا با معرفی چند ماسک ضد لک قوی که از کنجد تهیه شده اند می توانیم به بهبود این روند کمک کنیم.

جالب است بدانید که بیشتر افراد مصرف کننده روغن کنجد برای پی بردن به خواص ماسک کنجد بر روی پوست خود از این روغن به تنهایی و در هنگام خواب استفاده می کنند. برای مشاهده تاثیرات بیشتر و بهتر بر روی پوست باید شب و قبل از خواب مقداری روغن کنجد را بر روی پوست قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست شود و در هنگام صبح نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید.

روغن کنجد به عنوان چند نوع ماسک ترمیمی و محافظتی برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به ضد آفتاب، نرم کنندگی، رفع لک، جوش و چین و چروک اشاره کرد که نشان دهنده تاثیر فوق العاده این ماسک بر روی پوست است.

 انواع ماسک های روغن کنجد

لایه برداری:

یکی از تاثیراتی که روغن کنجد بر روی پوست دارد این است که به شکل یک لایه بردار عمل می کند و زمانی که پوست شما در معرض آلودگی قرار دارد و سموم زیادی بر روی آن وجود دارد می تواند با لایه برداری و حذف آن ها موجب سلامت و زیبایی پوست گردد.

همانطور که می دانید وجود آلودگی و میکروب ها بر روی پوست موجب می شود تا هوا و رطوبت کافی به پوست نرسد و در نتیجه موجب می شود تا پوست شما شروع به جوش زدن کند. برای رفع این منظور می توانید از روغن کنجد و مقداری شکر استفاده کنید.

آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست:

پوست هایی که دارای میزانی از چربی هستند و رطوبت کافی دارند کمتر در معرض چین و چروک و پیری زود رس قرار می گیرند. استفاده از ماسک روغن کنجد به همین منظور است و می تواند موجب حفظ نرمی و لطافت پوست شما شود.

این روغن دارای مقادیر زیادی ویتامین E، مواد مغذی و اسید های چرب است که در صورت مخلوط شدن با مقداری گلاب می تواند موثر واقع شود. استفاده از این روغن بعد از حمام نیز مانع چروک شدن پوست صورت و بدن خواهد بود.

ماسک آرد برنج برای سلامتی پوست شما نیز می تواند موثر باشد که می توانید درباره آن مطالعه داشته باشید و ما استفاده از این ماسک را نیز پیشنهاد می کنیم.

ماسک کنجد و حفظ پوست

از بین بردن لک ها و سوختگی:

اگر پوست شما دارای مشکلاتی مانند جوش، آکنه، لک و یا آفتاب سوختگی است ما به شما استفاده از این روغن را پیشنهاد می کنیم. این روغن به دلیل لایه برداری و خاصیت ترمیم پذیری که دارد می تواند مشکلاتی پوستی شما رفع کرده و به زیبایی آن کمک کند.

ماسک ضد آفتاب با روغن کنجد

یک ضد آفتاب قوی با قدرت بالای محافظی ماسک کنجد است که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است به همین دلیل می تواند در برابر نور خورشید و اشعه های قوی آن مقاومت بالایی داشته باشد.

استفاده از این روغن قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب و همچنین برای درمان مشکلات پوستی آفتاب سوختگی مناسب است.

ماسک روغن کنجد موثر

همچنین  در این بخش با معرفی چند ماسک زعفران نیز می توانید در کنار ماسک روغن کنجد از خواص آن آگاهی پیدا کنید تا به استفاده از آنها پوستی زیبا داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو