با حسين رضوانى آشنا شوید؛ انقلابی صنعت فرش و هنر

با حسين رضوانى آشنا شوید؛ انقلابی صنعت فرش و هنر


منبع: روزیاتو

132

1398/6/11

22:04


حسين رضوانى

ما در کشور آدم‌حسابی‌های زیادی داریم. یکی از این آدم‌حسابی‌ها «حسین رضوانی» است. طراح فرش ایرانی‌الاصل که چند سال پیاپی جزو برترین طراحان فرش‌های مدرن در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده است.

حسین رضوانی تحت تاثیر شکوه و عظمت فرش ایرانی از همان کودکی تصمیم گرفت تا فرهنگ و هنر ایرانی را به جهانیان نشان دهد.

تار و پود فرش ایرانی با تاریخ، مذهب، اجتماع و فرهنگ فارسی بافته شده است و به خوبی بیانگر فرهنگ این کشور پارسی است.

به پشتوانه این باور جهانی، خانواده رضوانی چندین نسل است که در راستای تولید و توزیع شاهکارهای هنری در قالب فرش ایرانی فعالیت می‌کنند. حسین، نسل سوم خانواده رضوانی است.

هر فرشی که توسط این هنرمند توانا طراحی شده است، جلوه‌ای مدرن به طرح‌های سنتی فرش ایرانی بخشیده است. همه طراحی‌ها، نوین، مبتکرانه و با تکیه بر فرهنگ و هنر ایرانی هستند اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نمونه آن را هیچ کجای جهان نمی‌توانید پیدا کنید.

حسین رضوانی در مورد طراحی‌های بی‌نظیرش چنین گفته:

«همه تلاش من این است که طرح‌های سنتی را با حسی از هنر نوین بازسازی کنم و این کار را نیز با حفظ میراث سنت فرش‌های ایرانی انجام می‌دهم.»

حسين رضوانى

حسین رضوانی یک ایرانی-آلمانی است که با طراحی‌های مبتکرانه در صنعت فرش ایران انقلابی به پا کرده است. کمتر از یک سال پس از آنکه آمریکا تحریم‌های خود در رابطه با فرش ایرانی را در سال ۲۰۱۶ لغو کرد، این هنرمند بزرگ، سالن پرفورمنس دنیای جدید باسل میامی را برای نمایش فرش‌های تولیدی خود انتخاب کرد. رضوانی بنیان‌گذار خانه فرش آلمان نیز هست.

یکی از طرح‌های او با عنوان «رعد و برق خاکستری با تنالیته قهوه‌ای» در دموتکس ۲۰۱۶ برنده بهترین طراحی مدرن لوکس شد.

حسين رضوانى

می‌توان به جرات گفت طرح‌های رضوانی الگویی برای دیگر طراحان و تولیدکننده‌های فرش مدرن در سراسر جهان است. این هنرمند، طرح‌های کلاسیک را با تغییر نقوش و تفسیر آنها با کمک گرفتن از رنگ‌های تازه و بدون انکار کردن منشا آن به شکلی بسیار ماهرانه و خلاق طراحی می‌کند و در این زمینه پیشتاز است.

او در سال ۲۰۱۷، برنده جایزه «كارپت ديزاين اوارد» نیز شد.

رضوانى در سال ۲۰۰۹ اولين اثر خود به نام «تبريز» را معرفى كرد و بطور جدى وارد اين عرصه شد. علاقه او به تلفيق نقش و موتيف‌هاى اصيل و قديمى با طرح‌هاى نوين و معاصر او را به هنرمندى منحصربفرد و نوآور تبديل كرده است.

حسين رضوانى

حسين رضوانى در حال حاضر چهل و چهار سال دارد. به اميد موفقيت هاى هر چه بيشتر او و فرش ايرانى در بازار جهانی. این هنرمند را می‌توانید در اینستاگرام به این آدرس دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو