اجباری به تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیست

منبع: برترین ها

73

1398/6/12

16:55


معاون ثبت احوال البرز گفت: ۳۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده‌اند.

عصرایران: معاون ثبت احوال البرز گفت: ۳۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده‌اند.

‌رضا علی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده و ۳۰۰ هزار نفر هنوز باقی مانده‌اند.

‌وی ادامه داد: اغلب افرادی که هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند یا توانایی فیزیکی لازم برای مراجعه به دفاتر پیشخوان و پست را ندارند یا نسبت به این مساله بی توجهی کرده اند.

این مسئول با اشاره به هزینه تمام شده برای ثبت نام کارت ملی هوشمتد تصریح کرد: تعرفه دولتی ثبت احوال برای صدور کارت ملی ۲۵ هزار تومان است، ولی به احتساب هزینه دریافتی پست و دفاتر پیشخوان، متقاضیان باید حدود ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام ثبت نام برگه‌ای به متقاضیان داده می‌شود که با آن می‌توانند اموراتی که به کارت ملی نیاز دارند را انجام دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت شناسنامه‌های قدیمی توضیح داد: اگر عکس شناسنامه‌های قدیمی مخدوش نشده باشد و شناسنامه مشکل آب خوردگی نداشته و خوانا باشد؛ اجباری برای تعویض آن‌ها نیست.

علیپور به بازه مورد نیاز برای تعویض عکس شناسنامه‌های قدیمی افزود: چهره هر فرد هر پنج سال تغییر می‌کند، به همین دلیل بهتر است فردی که دارای شناسنامه قدیمی است، هر پنج سال یک بار عکس شناسنامه خود را تعویض کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو